ВИКЛАДАННЯ ГІСТОЛОГІЇ В ЧАСИ ВІЙНИ – ДОСВІД МОДИФІКАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13226Ключові слова:
дистанційне навчання, гістологія, практичні заняття, навчальний процес онлайнАнотація
Процес проведення навчального процесу з предмета «Гістологія, цитологія та ембріологія» в закладі медичної освіти під час воєнного стану включає психологічні, правові та організаційні складові, де у фокусі фундаментального теоретичного предмета повинні фігурувати якісні діджитал-інструменти, постійний моніторинг зворотного зв’язку та перебування всіх учасників освітнього процесу у безпечних умовах. Метою роботи є висвітлення основних змін та нововведень під час проведення навчального процесу з дисципліни «Гістологія, цитологія та ембріологія» для студентів-медиків 1 та 2 курсів в умовах дистанційної освіти воєнного стану. Навчальний процес за період лютий – червень 2022 р. проводився дистанційно, із використанням досвіду організації практичних, лекційних та модульних занять за умов пандемії COVID-19. Особливостями проведення дистанційних занять під час активних військових дії стали перш за все підтримання постійного контакту з кожним учасником академічної групи, отримання актуальної інформації щодо їх перебування, стану здоров’я та наявності технічних можливостей задля відвідування навчальних занять. Враховуючи повітряні тривоги різної тривалості, перебування у відносній близькості до активних бойових дій та технічні несправності електромереж у певних регіонах, тривалість практичних, лекційних та модульних занять могла змінюватись або ж переноситися на актуальний для викладача та групи час. Проведення й обговорення теоретичного змісту тем для україно- та англомовних студентів-медиків 1 та 2 курсів проводили на платформі “Google Meet” з використанням інтерактивної дошки “Jam” та трансляції наочного матеріалу через доступ викладача. Використовували завдання у формі тестів, ситуаційних задач, електронних мікрофотографій та флеш-карток. Саме якісні цифрові матеріали гістологічних препаратів, отримані з існуючої бази матеріалу кафедри, слугували підґрунтям для вивчення мікроскопічної будови тканин та диференціації клітинного складу тканин органів різного типу. Важливо зазначити, що підтримання якісного навчального процесу у воєнний час – це не лише запорука становлення свідомого покоління медичних професіоналів, але й підтримання академічного фронту держави у час війни.
Посилання
Boichuk, T.M., Tsyhykalo, O.V., Chernikova, H.M., Chala, K.M., Khodorovska, A.A., Semeniuk, T.O., … Popova, I.S. (2018). Atlas mikrofotohrafii «Flesh-kartky z histolohii, tsytolohii ta embriolohii» [Atlas of microphotographs “Flash-cards of Histology, Cytology and Embryology”]. Chernivtsi: Meduniversytet [in Ukrainian].
Harris, T., Leaven, T., Heidger, P., Kreiter, C., Duncan, J., & Dick, F. (2001). Comparison of a virtual microscope laboratory to a regular microscope laboratory for teaching histology. The Anatomical Record: An Official Publication of the American Association of Anatomists, 265(1), 10-14.
Darici, D., Reissner, C., Brockhaus, J., & Missler, M. (2021). Implementation of a fully digital histology course in the anatomical teaching curriculum during COVID-19 pandemic. Annals of Anatomy-Anatomischer Anzeiger, 236. DOI 10.1016/j.aanat.2021.151718.
Kumar, R.K., Freeman, B., Velan, G.M., & De Permen¬tier, P.J. (2006). Integrating histology and histopathology teaching in practical classes using virtual slides. The Anatomical Record Part B: The New Anatomist: An Official Publication of the American Association of Anatomists, 289(4), 128-133.
Minnoni, E., Tomei, N., & Collini, M. (2017). The value of feedback in the learning process. Teaching and Learning Together in Higher Education, 1(20), 8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.