ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ
(НА ПРИКЛАДІ КОМУНІКАЦІЇ АКУШЕРА-ГІНЕКОЛОГА З ПАЦІЄНТКОЮ)
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12943Ключові слова:
професійна компетентністьАнотація
У статті представлено методичну розробку заняття з вибіркової дисципліни «Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом» для викладачів факультету іноземних студентів медичних закладів вищої освіти. Детально розглядаються 4 етапи практичного заняття, основна мета яких: засвоєння лексичних одиниць на позначення жіночих статевих органів, гінекологічних захворювань та особливостей діяльності акушера-гінеколога; удосконалення уміння будувати монологічні та діалогічні висловлювання, що містять опис особливостей причин відвідування гінеколога, симптомів і хвороб жіночої статевої системи, застосовуючи вивчені лексичні одиниці та фрази; розвиток навичок збору анамнезу захворювання; удосконалення граматичних умінь вживання прикметників й узгодження їх з іменниками. Усі завдання теми розроблені для формування у студентів комунікативної компетенції при вивченні предмета, відповідають основним вимогам до таких матеріалів, призначені для розвитку і вдосконалення основних видів мовленнєвої діяльності: говоріння, слухання, читання та письма.
Навчально-тренувальні вправи на засвоєння лексичного матеріалу, вміння формувати монологічне висловлювання, складати діалог лікаря з пацієнтом на запропоновану тему, повторення граматичного матеріалу дозволять забезпечити реалізацію комунікативних потреб іноземних студентів, щоб у майбутньому вони могли стати практичними користувачами української мови, використовувати її в різноманітних реальних ситуаціях поза заняттями.
Робота з текстом є важливим етапом не лише вивчення лексичного матеріалу, удосконалення навичок читання: правильної вимови, наголошування слів, повторення граматичного матеріалу, а має на меті розвиток професійних знань, ознайомлення студентів з професійною тематикою.
Для кращого сприйняття і розуміння матеріалу впродовж заняття студентам пропонуються різні види активностей із використанням технічних засобів навчання і роздаткових матеріалів для залучення зорової (рисунки, відеофільм, схеми), слухової (пояснення викладача) і механічної пам’яті (письмова робота студентів у зошитах чи на дошці).
Усі матеріали заняття розроблені з метою формування українськомовної комунікативно-професійної компетентності, якісного засвоєння та активного використання комунікативних фахових конструкцій у професійному спілкуванні.
Тема «Професійна комунікація акушера-гінеколога з пацієнткою» відповідає програмі вибіркової навчальної дисципліни «Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом» для студентів спеціальності 222 «Медицина».
Посилання
Zaporozhan, V.M. (2013). Akusherstvo ta hinekolohiia [Obstetrics and gynecology]. (Vols. 1-4). Kyiv [in Ukrainian].
Bei, L.B., & Trostynska, O.M. (2008). Problemy vykladannia ukrainskoi movy riznym katehoriiam inozemnykh studentiv [Problems of teaching the Ukrainian language to different categories of foreign students]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina – Bulletin of the V. N. Karazin Kharkiv National University, 12, 42-49. Retrieved from: http://www-center.univer.kharkov.ua/vestnik/full/7.pdf [in Ukrainian].
Vykhrushch, V., & Romanyshyna, L. (2016). Navchalnyi dialoh yak bazovyi kontsept rozvyvalnoi paradyhmy suchasnoi osvity [Educational dialogue as a basic concept of the developmental paradigm of modern education]. Pedahohichnyi dyskurs – Pedagogical Discourse, 20, 21-27 [in Ukrainian].
Haliiash, N.B., Petrenko, N.V., & Bilkevych, N.A. (2019). Komunikatyvni navychky v medytsyni [Communicative skills in medicine]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Kremen, V.H. (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Kopylova, I.M. (2018). Rozrobka systemy vprav dlia formuvannia profesiino spriamovanoi kompetentsii v hovorinni inozemnoiu movoiu [Development of a system of exercises for the formation of professionally oriented (directed) competence in speaking a foreign language]. Sotsium. Nauka. Kultura. Filolohichni nauky – Society. Science. Culture. Philological Sciences. Retrieved from: http://intkonf.org/kopilova-im-rozrobka-sistemi-vprav-dlya-formuvannya-profesiyno-spryamovanoyi-kompetentsiyi-v-govorinni-inozemnoyu-movoyu [in Ukrainian].
Oliinyk, N.Ya. (2021). Profesiina komunikatsiia akushera-hinekoloha z patsiientkoiu [Professional communication of an obstetrician-gynecologist with a patient]. Profesiina medychna komunikatsiia ukrainskoiu movoiu likaria z patsiientom – Professional medical communication in Ukrainian of a doctor to a patient. Vykhrushch, A.V., Drach, I.D., & Zalipska, I.Ya. (Ed.). Ternopil: TNMU.
Melnychuk, I., Fedchyshyn, N., Pylypyshyn, O., & Vykhrushch, A. (2019). Philosophical and Cultural Aspects of Medical Profession: Philosophical and Conceptual Peculiarities. Cultura. International Journal of Philosophy of Culture and Axiology, 16(1), 165-174.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.