ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЯ ПАЦІЄНТІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВІДПРАЦЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ЗІ СТУДЕНТАМИ НА КАФЕДРІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12939

Ключові слова:

інновації педагогічних технологій, якість навчання, мотивація до навчання, практичні навички, дистанційне навчання, інфекційні хвороби, дитячі інфекційні хвороби

Анотація

Пандемія коронавірусної хвороби (COVID-19) прискорила рух до телемедицини і надала можливості медичним школам підготувати студентів для участі в онлайн-освіті та сформувати компетенції для цього переходу.

Мета дослідження – підвищити якість засвоєння практичних навичок студентами з діагностики й терапії інфекційних хвороб та дитячих інфекцій і комунікації з пацієнтами на практичних заняттях у форматі дистанційного навчання шляхом онлайн-­візуалізації медичних консультацій.

Застосування інтерактивної онлайн-конференції з пацієнтами або/та колегами під час проведення практичних занять значно покращує якість навчання (середній бал, абсолютна та якісна успішності істотно вищі у студентів, які займаються з використанням візуалізації он-лайн консультації пацієнтів). Студенти відповіли на запитання щодо оцінки запропонованої форми дистан­ційної освіти, яка, на їхню думку, покращує засвоєння матеріалу та підвищує мотивацію до вивчення навчального матеріалу завдяки «матеріалізації» теоретичних знань.

З огляду на наш досвід та отримані результати проведеного дослідження, вважаємо перспективним в умовах дистанційного навчання використання інтерактивних онлайн-консультацій хворих, оскільки це суттєво підвищує рівень засвоєння матеріалу та мотивацію студентів, а також є ефективним засобом відпрацювання практичних навичок з діагностики й терапії інфекційних хвороб у дітей і дорослих.

Посилання

Armstrong-Mensah, E., Ramsey-White, K., Yankey, B., & Self-Brown, S. (2020). COVID-19 and Distance Learning: Effects on Georgia State University School of Public Health Students. Frontiers in public health, 8, 576227. DOI https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.576227.

Wyles, S.P., Meyer, F.B., Hayden, R., Scarisbrick, I., & Terzic, A. (2020). Digital regenerative medicine and surgery pedagogy for virtual learning in the time of

COVID-19. Regenerative medicine, 15(8), 1937-1941. DOI https://doi.org/10.2217/rme-2020-0106.

Ferrel, M.N., & Ryan, J.J. (2020). The Impact of

COVID-19 on Medical Education. Cureus, 12(3), e7492. DOI https://doi.org/10.7759/cureus.7492.

Franklin, G., Martin, C., Ruszaj, M., Matin, M., Kataria, A., Hu, J., … Elkin, P.L. (2021). How the COVID-19 Pandemic Impacted Medical Education during the Last Year of Medical School: A Class Survey. Life (Basel, Switzerland), 11(4), 294. DOI https://doi.org/10.3390/life11040294.

Kay, D., & Pasarica, M. (2019). Using technolo¬gy to increase student (and faculty satisfaction with) engagement in medical education. Advances in Physio¬logy Education, 43(3), 408-413. DOI https://doi.org/10.1152/advan.00033.2019.

Karimian, Z., Farrokhi, M.R., Moghadami, M., Zarifsanaiey, N., Mehrabi, M., Khojasteh, L., & Salehi, N. (2021). Medical education and COVID-19 pandemic: a crisis mana¬gement model towards an evolutionary pathway. Education and Information Technologies, 1-22. Advance online publication. DOI https://doi.org/10.1007/s10639-021-10697-8.

Papapanou, M., Routsi, E., Tsamakis, K., Fotis, L., Marinos, G., Lidoriki, I., … Schizas, D. (2021). Medical education challenges and innovations during COVID-19 pandemic. Postgraduate medical journal, postgradmedj-2021-140032. Advance online publication. DOI https://doi.org/10.1136/postgradmedj-2021-140032.

Hilburg, R., Patel, N., Ambruso, S., Biewald, M. A., & Farouk, S.S. (2020). Medical Education During the Coronavirus Disease-2019 Pandemic: Learning From a Distance. Advances in Chronic Kidney Disease, 27(5), 412-417. DOI https://doi.org/10.1053/j.ackd.2020.05.017.

Salari, F., & Sepahi, V. (2021). Challenges of Virtual Medical Sciences Education during the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review. Educ. Res. Med. Sci., 10(1), e117948. DOI https://doi.org/10.5812/erms.117948.

Tuma, F., Nassar, A.K., Kamel, M.K., Knowlton, L.M., & Jawad, N.K. (2021). Students and faculty perception of distance medical education outcomes in resource-¬constrained system during COVID-19 pandemic. A cross-sectional study. Annals of Medicine and Surgery (2012), 62, 377-382. DOI https://doi.org/10.1016/j.amsu.2021.01.073.

Bhaskar, S., Bradley, S., Chattu, V.K., Adisesh, A., Nurtazina, A., Kyrykbayeva, S., … Ray, D. (2020). Telemedicine Across the Globe-Position Paper From the COVID-19 Pandemic Health System Resilience PROGRAM (REPROGRAM) International Consortium (Part 1). Frontiers in Public Health, 8, 556720. DOI https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.556720.

Jumreornvong, O., Yang, E., Race, J., & Appel, J. (2020). Telemedicine and Medical Education in the Age of COVID-19. Academic Medicine : Journal of the Association of American Medical Colleges, 95(12), 1838-1843. DOI https://doi.org/10.1097/ACM.0000000000003711.

United States Department of Health and Human Services (HHS). What Is Telehealth? 18 November 2020. Retrieved from: https://telehealth.hhs.gov/patients/understanding-telehealth/#what-is-telehealth.

World Health Organization (WHO). WHO Director-General’s Opening Remarks at The Media Briefing on COVID-19. 2020. Retrieved from: https://www.who.int/director-general/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-themedia-briefing-on-covid-19---11-march-2020.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-30

Як цитувати

Маврутенков, В. В., Литвин, К. Ю., & Ревенко, Г. О. (2022). ОНЛАЙН-КОНСУЛЬТАЦІЯ ПАЦІЄНТІВ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВІДПРАЦЮВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ЗІ СТУДЕНТАМИ НА КАФЕДРІ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (1), 38–42. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12939

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ