ВИКОРИСТАННЯ РОБОЧИХ ЗОШИТІВ ЯК ЗАСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ЗА УМОВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • С. О. Дубина Донецький національний медичний університет, Лиман
  • Д. С. Хапченкова Донецький національний медичний університет, Лиман
  • С. В. Бондаренко Донецький національний медичний університет, Лиман https://orcid.org/0000-0002-6554-0724
  • І. О. Федорова Донецький національний медичний університет, Лиман

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12779

Ключові слова:

робочий зошит, анатомія людини, дистанційне навчання

Анотація

Здійснення освітнього процесу за умов реалізації карантинних заходів під час глобальної епідемії коронавірусу, що почалася у 2020 р., актуалізувало необхідність винайдення і впровадження нових засобів та методик організації і здійснення освітнього процесу. Передусім, це стосується викладання теоретичних дисциплін, де за умов дистанційного навчання значно звужується поле можливостей для формування практичних навичок, оскільки доступ до біологічного матеріалу, муляжів, інструментарію зазвичай не є можливим або малоефективним навіть за сучасного рівня інформаційно-комунікаційних технологій. Не применшуючи значення зусиль у вирішенні завдання діджиталізації навчального матеріалу і способу його подачі та засвоєння, не слід забувати й більш традиційний інструментарій, який може за певних умов оптимізувати результати освітнього процесу. Тому метою даної роботи було окреслення переваг розробки та впровадження в навчальний процес робочих зошитів із предмета «Анатомія людини» як засобу оптимізації результатів освітнього процесу. Співробітники кафедри розробили робочі зошити з кожного розділу предмета. Структура робочого зошита надала можливість студентам чітко та лаконічно висловлювати свої думки, закріплювати отримані теоретичні знання під час розвʼязування ситуаційних задач, виконувати подані завдання з мінімальним витрачанням часу для навчання. Використання робочих зошитів як інструменту методичного забезпечення самостійної роботи здобувачів освіти за умов дистанційного навчання дозволило оптимізувати результати навчання (посилення спрямованості та структурованості самостійної роботи, додаткову візуалізацію, покращення інструментарію контролю сформованості основних практичних навичок) з урахуванням обмежень віддаленості доступу й особливих рис, яких набуває самостійна робота при дистанційному режимі.

Посилання

Bachurin, H.V., Lomaka, S.S., & Kolomoiets, Yu.S. (2020). Dystantsiine navchannia – yak vyklyk chasu pid chas pandemii COVID-19 [Distance learning – as a challenge of time during the COVID-19 pandemic]. Urolohiia – Urology, 24(3), 257-258 [in Ukrainian].

Hryhoryshyn, P.M., Makhrova, Ye.H., & Khodorovskyi, V.M. (2013). Dystantsiini tekhnolohii navchannia: dosiahnennia, problemy ta perspektyvy rozvytku [Distance learning technologies: achievements, problems and prospects of development]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Biology and Medicine, 2(100), 68-72 [in Ukrainian].

Divnych, T.Ya. (2015). Dystantsiina forma navchannia u vyshchomu navchalnomu zakladi yak odna iz tekhnolohii orhanizatsii navchalnoho protsesu [Distance learning in higher education as one of the technologies of organization of the educational process]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Biology and Medicine, 1(117), 66-69 [in Ukrainian].

Klipakova, Yu.O., Bilousova, Z.V., & Kenieva, V.A. (2021). Dystantsiine navchannia – vyklyk suchasnosti dlia uchasnykiv osvitnoho protsesu [Distance learning is a challenge of modernity for participants in the educational process]. Zbirnyk nauk.-metod. prats. Tavriiskoho der¬zhavnoho ahroekolohichnoho universytetu imeni Dmytra Motornoho – Collection of scientific and methodical works of Dmytro Motorny Tavriya State Agroecological University, 24, 356-361 [in Ukrainian].

Knysh, I. (2016). Stanovlennia novoi vitchyznianoi paradyhmy osvity: off-line osvita yak systema vs on-line osvita yak merezha [Formation of a new national paradigm of education: off-line education as a system vs on-line education as a network]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher Education in Ukraine, 3, 42-49 [in Ukrainian].

Kolesnikov, A.V. (2005). Organizaciya i uchebno-metodicheskoe obespechenie kontrolya samostoyatelnoj raboty [Organization and educational and methodological support for the control of independent work]. Vysshaya shkola – High School, 5, 66-69 [in Russian].

Kuzminskyi, A.I. (2015). Pedahohika vyshchoi shkoly [Pedagogy of high school]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Opanasiuk, Yu. (2016). Dystantsiine navchannia yak naslidok evoliutsii tradytsiinoi systemy osvity [Distance learning as a consequence of the evolution of the traditional education system]. Vyshcha osvita Ukrainy – Higher Education in Ukraine, 1, 49-53 [in Ukrainian].

Zhuk, O.L. (Ed.). (2005). Pedagogicheskie osnovy samostoyatelnoj raboty studentov: posobie dlya prepo¬da-vatelej i studentov [Pedagogical foundations for independent work of students: a guide for teachers and students]. Mn.: RIVSH [in Russian].

Nakaz Ministra osvity i nauky Ukrainy Pro zatver¬dzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Minister of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulation on distance learning dated April 25, 2013 No. 466]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-30

Як цитувати

Дубина, С. О., Хапченкова, Д. С., Бондаренко , С. В., & Федорова, І. О. (2022). ВИКОРИСТАННЯ РОБОЧИХ ЗОШИТІВ ЯК ЗАСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ ЗА УМОВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (1), 18–22. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12779

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ