ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE-СЕРВІСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

  • І. Я. Заліпська Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3651-3081
  • А. С. Сверстюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8644-0776

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12691

Ключові слова:

професійна медична комунікація, українська мова (за професійним спрямуванням), Google-сервіси, навчально-методичні матеріали, сучасні інформаційний й освітній простір

Анотація

Сучасний освітній простір постійно змінюється, шукає нові та цікаві форми навчання та забезпечення процесу отримання знань. Реформується вища школа, зокрема з’являються інноваційні методи та засоби надання освітніх послуг, видозмінюється структура заняття та форми організації виконання різних видів робіт. Зауважимо, що технічні та інформаційні засоби навчання відіграють ключову роль у системі підготовки майбутнього спеціаліста. Крім того, мережа «Інтернет» є важливим допоміжним структурним елементом у роботі викладача. У статті подано навчально-методичні та інформаційні матеріали, необхідні для вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Комплекс завдань спрямований на розвиток комунікативних умінь та навичок студентів: застосовувати лексико-граматичні категорії сучасної української літературної мови для вироблення оптимальної мовної поведінки в професійній сфері; оволодіти термінологічною лексикою, навичками роботи з вузькоспеціалізованими словниками; аналізувати доцільність використання лексичних, морфологічних, синтаксичних мовних засобів відповідно до комунікативних намірів; опанувати усні та писемні норми мовленнєвого етикету в професійній діяльності лікаря; навчитися диференціювати функціональні стилі сучасної української літературної мови загалом та ознайомитися з дистинктивними ознаками наукового медичного тексту.

Запропонована система завдань сприятиме оволодінню вміннями і навичками спілкуватися в усній та письмовій формах відповідно до цілей і соціальних норм мовленнєвої поведінки в професійних сферах та ситуаціях. Проаналізовано, як підвищити якість освіти студентів-медиків, які вивчають дисципліну «Українська мова (за професійним спрямуванням)», використовуючи Google-сервіси. Було висловлено припущення, що Gmail, Google forms, Google Docs, Google Slides, Blogger можна ефективно використовувати в освіті для комунікації між академічним персоналом та студентами, а також для покращення якості й доступності їхніх навчальних ресурсів. Матеріали, описані у статті, призначені для українських студентів медичних спеціальностей. 

Біографії авторів

І. Я. Заліпська, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID AAM-1910-2021

А. С. Сверстюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57202987503

Посилання

Hladkova, V. M., Panchenko, A.H., & Panchenko, H.V. (2017). Vykorystannia servisiv Google v upravlinni zakladom serednoi osvity [Using Google services in the management of secondary school]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu – Open Educational E-environment of a Modern University, 3. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2017_3_25 [in Ukrainian].

Zalipska, I.Ya. (2019). Efektyvni metody navchannia dystsypliny «Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam)» dlia studentiv medychnykh spetsialnostei [Effective teaching methods of “Ukrainian language (in professional direction)” for students of medical specialties]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 24-27. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10499 [in Ukrainian].

Karpenko, A.S. (2019). Vykorystannia servisiv Google Apps u protsesis informatyzatsii zakladu vyshchoi osvity [Using Google Apps services in the process of informatization of a higher education institution]. Informa¬tsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Informational Techno¬logies and Teaching Aids, 71(3), 183-195 [in Ukrainian].

Oleksiuk, V.P. (2013). Dosvid intehratsii khmarnykh servisiv Google Apps u informatsiino-osvitnii prostir vyshchoho navchalnoho zakladu [Experience of the integration of cloud services Google Apps into information and educational space of higher educational institution]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Informa¬tional Technologies and Teaching Aids, 35(3), 64-73 [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [Law of Ukraine On Higher Education of 01.07.2014 No. 1556-VII]. Ofitsiynyy veb-sayt Verkhovnoyi Rady Ukrayiny – Official Website of the Verkhovna Rada of Ukraine. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov. ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Awuah, L.J. (2015). Supporting 21st-Century Teaching and Learning: The Role of Google Apps for Education (GAFE). Journal of Instructional Research., 4, 12-22. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1127612.pdf.

Owayid, A.M., & Uden, L. (2014). The Usage of Google Apps Services in Higher Education. In: Uden L., Sinclair J., Tao Y.H., Liberona D. (eds.). Learning Technology for Education in Cloud. MOOC and Big Data. Communications in Computer and Information Science. (Vol. 446). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-10671-7_9.

Shana, Z., Alyatim, T.M., Alkhazaleh, M., & Alshalabi, N. (2021). The Use of Google Classroom to Support the Learning Process: Assessing Graduate Student Skills and Perceptions. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies (IJWLTT), 16(5), 171-192. http://doi.org/10.4018/IJWLTT.20210901.oa10.

Zalipska, I.Ya. (2020). Distance learning of “Ukrainian language (by professional direction)” of students of medical specialties. Medychna osvita – Medical Education, 2, 161-166. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11168.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Заліпська, І. Я., & Сверстюк, А. С. (2022). ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE-СЕРВІСІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ)» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Медична освіта, (4), 51–55. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12691

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ