ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12652Ключові слова:
дистанційне навчання, студенти-медики, освітня платформа, принципиАнотація
У статті описано основні принципи організації дистанційного навчання студентів-медиків, зокрема необхідні для формування практичних умінь та навичок майбутніх лікарів. Висвітлено особливості запровадження дистанційного навчання в систему медичної освіти, а також проведено аналіз літературних джерел та показано зростання інтересу до дистанційного навчання, зокрема з 2020 р. Проаналізовано досвід організації заочного навчання студентів-фармацевтів та провізорів, яке можливо зіставити з дистанційним навчанням. Визначено основні принципи організації дистанційного навчання медиків, а саме: принципи структурованості, цілеспрямованості, системності та систематичності, справедливості оцінювання та індивідуального підходу, а також принцип контролю. Показано, що окремою проблемою дистанційного навчання є формування практичних вмінь та навичок обстеження і проведення процедур та маніпуляцій студентами, а також проведення контролю дистанційними засобами. З метою удосконалення навчання студентів-медиків рекомендується проводити навчання практичних вмінь та навичок, а також їх контроль за змішаною системою, в аудиторії. Описано структуру організації дистанційного навчання студентів-медиків гуманітарних та клінічних дисциплін, визначено основні структурні елементи освітнього дистанційного середовища, зокрема на прикладі досвіду НМУ імені О. О. Богомольця. Визначено основні методи дистанційного навчання студентів-медиків, показано необхідність застосування інтерактивних методів навчання. Окремо визначено особливості проведення контролю знань, умінь та навичок студентів-медиків за дистанційною та змішаною системами навчання, з метою уникнення академічної недоброчесності. Проблема дистанційного навчання студентів-медиків потребує подальшого дослідження, зокрема використання програмного віртуального забезпечення для навчання виконання процедур та маніпуляцій.
Посилання
Yeroshenko, H.A., Lysachenko, O.D., Klymach, T.M., Shevchenko, K.V., Hryhorenko, A.S., Kinash, O.V., & Donets, I.M. (2021). Dystantsiine navchannia v umovakh karantynu–ochyma studentiv–medykiv [Diatnce training under the lockdown: vision of the students]. Problemy bezperervnoi osvity i nauky – Problems of Continuing Medicaleeducation and Science, 1(159), 163-168 [in Ukrainian].
Symonets, Ye.M., Rybalchenko, V F., Zhurba, Yu.I., & Hryshkov, M.M. (2021). Dystantsiine navchannia na klinichnykh khirurhichnykh kafedrakh pid chas karantynu zi studentamy 5 ta 6 kursu [Distance training on clinical surgical departments during the lockdown with the 5th and 6th year students]. Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Suchasna osvita ta nauka: problemy, perspek¬tyvy, innovatsii» – Proceedings of the International scientific practical conference “Modern Education and science: prospectives. innovations”. Kyiv [in Ukrainian].
Ieshchenko, A.V. (2013). Vykorystannia dystantsiinoho navchannia v systemi pisliadyplomnoi osvity: suchasne i maibutnie [Using distance training in the postgraduate education: today and tomorrow]. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky – Problems of continuous medical education and science, 2, 5-9. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psmno_2013_2_3 [in Ukrainian].
Kravchuk, I.V. (2015). Vprovadzhennia dystantsiinykh tekhnolohii navchannia v medytsynu ta systemu medychnoi osvity [Implementationof educational distance technologies in medicine and medical education]. Zbirnyk naukovykh prats spivrobitnykiv NMAPO im. P. L. Shupyka – Pro¬ceedings of scientific papers of the P. L. Shupyk NMAPO, 24(1), 615-627. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpsnmapo_2015_24(1)__103 [іn Ukrainian].
Melnychuk, I.M., & Namisniak, O.M. (2014). Aktual¬nist vykorystannia dystantsiinoho navchannia pry pidhotov¬tsi medychnykh sester-mahistriv in USA [Rele¬vance of distance training in teaching nurses masters in the USA]. Naukovyi ohliad – Scientific Review, 3(2) [іn Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 08.09.2020 r. № 1115 [Order of Ministry of Education and Science of Ukraine dated 08.09.2020 No. 1115]. Retrieved from: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE35224.html [in Ukrainian].
Ariaiev, M.L., Kaplina, L.Ye., Senkivska, L.I., Pavlova, V.V., Ariaev, N.L., Kaplyna, L.E., & Senkov¬skaia, L.Y. (2020). Pershyi dosvid dystantsiinoho navchannia v medychnykh vuzakh Ukrainy v umovakh COVID-19-karantynu [First experience of distance training in medical universities of Ukraine under the COVID19 lockdown terms]. Zdoroviya dytyny – Child’s Health, 15(3), 195-199. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Zd_2020_15_3_10 [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy hostroi respiratornoi khvoroby COVID-19, sprychyne¬noi koronavirusom SARS-CoV-2 vid 10.03.2020 r. № 211 [Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine On preventing spread of the acute respiratory disease COVID 19 caused by SARS-CoV-2 coronovirus dated 11.03.2020 No. 211]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-%D0%BF#Text [in Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro orhanizatsiyni zakhody dlia zapobihannia poshyrenniu koronavirusu COVID-19 vid 16.03.2020 r. № 406 [Order of Ministry of Education and Science of Ukraine On Organization measures for prevention of the COVID 19 SARS coronavirus spread dated 16.03.2020 No. 406]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizacijni-zahodi-dlya-zapobigannya-poshirennyu-koronavirusu-s-ovid-19 [in Ukrainian].
Cleveland-Innes, M., & Garrison, D. R. (Eds.). (2010). An introduction to distance education. Routledge.
(2021). Google trends. Retrieved from: https://trends.google.ru/trends/explore?q=дистанційне навчання/.
Guri-Rosenblit, S. (2005). ‘Distance education’and ‘e-learning’: Not the same thing. Higher Education, 49(4), 467-493.
Keegan, D. (2013). Foundations of distance education. Routledge.
LIKAR_NMU (2021). Navchalna platforma NMU imeni O. O. Bohomoltsia [Educational platform of O. O. Bohomolets NMU]. E-source. Retrieved from: https://likar.nmuofficial.com/mc/index.php/usr/ .
Lymar, L., & Storozhuk, K. (2021). Peculiarities of Distance Medical Learning during the Covid 2019 Lockdown: Practical Experience of Teaching Medical English. Wiadomosci Lekarskie (Warsaw, Poland, 1960), 74(8), 1964-1969.
Moore, M.G. (Ed.). (2013). The theory of transaction distance. Handbook of distance education. Routledge.
Thurmond, V., & Wambach, K. (2004). Understanding interactions in distance education: A review of the literature. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 1(1), 9-18.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.