СТАРІСТЬ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Н. О. Федчишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0909-4424
  • Н. І. Єлагіна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5423-8327
  • O. O. Shevchuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2473-6381
  • О. А. Маковська Київський національний університет технологій та дизайну

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12612

Ключові слова:

геронтопедагогіка, процес старіння, людина похилого віку, підготовка підростаючого покоління

Анотація

У статті зроблено спробу обґрунтувати теоретико-методологічні засади феномену старості. Проаналізовано позитивні та негативні стереотипи, які пов’язані зі старінням і старістю в аспекті відносин між поколіннями. Розглянуто характеристики феномену старості, змісту, форм ставлення до людей похилого віку. Це має значимість на рівні особистісного розвитку, раціональної взаємодії поколінь, не менш важливими є соціально-економічні аспекти. Особливої ваги ця проблематика набрала на початку XXI ст., коли люди похилого віку опиняються на позиції соціальних аутсайдерів, а це має значення як для суспільства в цілому, так і для кожної людини. Обґрунтовано значущість звернення до теми, оскільки розвиток багатьох аспектів соціального життя обумовив значне зростання кількості людей похилого віку, а співвідношення між працюючими і пенсіонерами викликало тривоги економістів. Звернено увагу на демографічні зміни, які означають, що наше суспільство продовжує старіти, і переважання думки, що стара людина більше не потрібна, закцентовано увагу на важливості визнання сильних сторін старості та їх використання.

Біографії авторів

Н. О. Федчишин, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5422-2016
Scopus Author ID 57202833382

Н. І. Єлагіна, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-4615-2016
Scopus Author ID 57217651019

O. O. Shevchuk, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-5259-2016
Scopus Author ID 55915913100

Посилання

Antonov, V.M. (2016). Genderno-stateva akmeologiya [Gender and sexual acmeology]. Odesa [in Ukrainian].

Antonov, V.M., & Antonova-Rafi, Ju.V. (2017). Osvita ta nauka – yak rushiy staloho rozvytku tvorchogo gendernoho potencialu akme-osoby [Education and science – as a driver of sustainable development of creative gender potential of the acme-person]. Kyiv [in Ukrainian].

Vyhrushh, A.V. (2015). Pedahohika starosti v konteksti personolohiy [Pedagogy of old age in the context of personology]. Osvita doroslyh: teorija, dosvid, perspektyvy – Adult Education: Theory, Experience, Prospects, 1, 15-31 [in Ukrainian].

Gladkova, V.M., & Pozharskyi, S.D. (2011). Osnovy akmeolohii [Fundamentals of acmeology]. Lviv: Novyj Svit-2000 [in Ukrainian].

Kovalenko, O. (2019). Teoretychni ta metodychni zasady profesijnoi pidhotovky maibutnih psyholohiv iz socialnoi psyholohii starosti [Theoretical and methodological principles of professional training of future psychologists in social psychology of old age]. Pedagogika i psyhologija profesijnoi osvity – Pedagogy and Psychology of Vocational Education, 1, 38-45 [in Ukrainian].

Rybalka, V. (2009). Psyholohichna profilaktyka suitsydalnyh tendenciy problemnoi osobystosti [Psychological prevention of suicidal tendencies of a problem personality]. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].

Shamne, A.V., & Jevpak, Ju.I. (2018). Uiavlennia pro starist i stavlennja do nei v yunackomu vitsi [The idea of old age and attitude to it in adolescence]. Humanitarian studios: Pedagogics, Psychology, Philisophy, 9(5), 78-85 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-16

Як цитувати

Федчишин, Н. О., Єлагіна, Н. І., Shevchuk, O. O., & Маковська, О. А. (2021). СТАРІСТЬ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Медична освіта, (3), 129–133. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12612

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ