СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ АНГЛОМОВНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ГАЛУЗІ «ОХОРОНА ЗДОРОВʼЯ»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12491

Ключові слова:

академічна комунікативна компетентність, доктори філософії, охорона здоровʼя, підготовка

Анотація

Освітньо-наукова програма навчання майбутніх докторів філософії спеціальності «Охорона здоровʼя» передбачає формування англомовної професійної комунікативної та академічної компетентності протягом навчання. Автором визначено англомовну професійну комунікативну та академічну компетентність як сукупність знань, умінь та навичок застосування загальної, медичної та академічної англійської мови при взаємодії в медичному та академічному середовищі, з метою досягнення комунікантом поставлених професійних та наукових цілей. Аналіз наявних структур та особистий досвід автора привели до формулювання структури англомовної академічної медичної комунікативної компетентності, в межах якої було визначено три підтипи компетентності: мовну (загальномовна компетентність), соціокультурну (академічна) та професійну (медична мовна). Кожний із підкомпонентів має три частини: когнітивну (знання компонента та способи його вивчення, представлене терміном знання), практичну (практичне застосування, представлене терміном уміння та навички) та індивідуальну (що являє індивідуальні особливості особи, які впливають на презентацію компонента). Визначено, що високий рівень розвитку англомовної академічної медичної комунікативної компетентності характеризується: високим рівнем (С1) сформованих знань, умінь і навичок застосування загальної, академічної та медичної англійської мови при фаховій та академічній комунікації, ефективній взаємодії комуніканта, обранням правильних стратегій комунікації, відповідно до існуючих етичних та біоетичних стандартів медичної та наукової взаємодії, позитивною комунікативною настановою, сформованою «Я-концепцією» себе як науковця і медика, здатністю до продуктивної взаємодії. Сформованість даної структури є метою вивчення майбутніми докторами філософії медичних спеціальностей курсу «Англійська мова академічного  та медичного спрямування».

Біографія автора

Л. В. Лимар, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця

ResearcherID D-3586-2017
Scopus Author ID 55309556000

Посилання

Borovets, O.V. (2016). Formuvannia komunikatyvnoii kompetentnosti maibutnikh pedahohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Developing communicative competence of future teachers during their professional training]. Innovatyka u vykhovanni – Innovation in Education, 4, 82-89 [in Ukrainian].

Lymar, L.V. (2019). Zmist i skladovi profesiinoi kompetentnosti simeinoho likaria: psykholohichnyi aspekt [Content and components of professional competence of family doctor: psychological aspect]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Seriia «Sotsialni ta povedinkovi nauky» – Bulletin of Postgraduate Education. Series “Social and Behavioral Sciencesˮ, 67-83 [in Ukrainian].

Nazarenko, L.V., & Melnychuk I.M. (2014). Zmist ta struktura profesiinoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh sester [Content and structure of the future nurses professional competence]. Medsestrynstvo – Nursing, 4, 40-43 [in Ukrainian].

Nosovets, N.M. (2014). Umovy realizatsii akmeo¬lohichnoho pidkhodu do profesiinoi pidhotovky maibut¬nikh uchyteliv [Terms of implementing acmeological approach to professional training of future teachers]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky» – Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University. Series “Pedagogical Sciencesˮ, 120, 151-153 [in Ukrainian].

Palshkova, I.O. (2014). Komunikatyvna kompetentnist maibutnikh filolohiv: metodychnyy [Communicative competence of future philologists: methods]. Nauka i osvita: nauk.-prakt. zhurnal – Science and Education: Scientific and Practical Journal, 3, 123-127 [in Ukrainian].

Pro vnesennia zmin do Postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 berez. 2016 r. № 261: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 3 kvit. 2019 r. № 283 [On introducing changes to the Decree of Cabinet of Ministers of Ukraine from 23.03.2016 No. 261: Decree of Cabinet of Ministers of Ukraine No. 283 (3.04.2019)]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/283-2019-%D0%BF#n2 [In Ukrainian].

Rotova, N.A. (2014). Kommunikativnaya kompetentsiya pedagoga nachalnogo obschego obrazovaniya v protsesse povyisheniya kvalifikatsii. Sovremennaya pedagogika [Communicative competence of the teacher of primary school during his self-actualization]. Retrieved from: https://pedagogika.snauka.ru/2014/07/2523 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Лимар, Л. В. (2022). СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ АНГЛОМОВНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ ГАЛУЗІ «ОХОРОНА ЗДОРОВʼЯ». Медична освіта, (4), 90–96. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12491

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ