ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ОСВІТИ НА КАФЕДРІ МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Л. Б. Романюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8844-8082
  • Н. І. Ткачук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3046-3009

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12265

Ключові слова:

якість освіти, контроль, мікробіологія, вірусологія, імунологія

Анотація

Пандемія, викликана СОVID-19 у світі та Україні, обумовила низку змін у системі надання освітніх послуг загалом і в медичній освіті зокрема. Перехід на дистанційну форму навчання в закладах вищої освіти спричинив низку практичних питань, котрі стосуються оцінки якості навчання. Враховуючи те, що запорукою ефективної роботи закладів вищої освіти є системна та ефективна підготовка висококваліфікованих фахівців, контроль знань є невідʼємною частиною цього процесу. Мікробіологія, вірусологія та імунологія відноситься до фундаментальних дисциплін при підготовці студентів медичного факультету, й остаточним методом оцінки знань з даного предмета є тестовий екзамен «Крок 1. Медицина». Але передумовами якісної підготовки майбутніх фахівців є регулярний та багаторівневий контроль їх успішності, що дозволяє виявити недоліки на ранніх стадіях та їх усунути. Аналіз поточної успішності та підсумки складання іспитів, у поєднанні з опрацюванням складання тестів в on-line режимі, дозволяють спрогнозувати результати складання «Крок 1. Медицина» і вчасно вжити заходів щодо тих студентів, котрі мають високі ризики. На кафедрі мікробіології, вірусології та імунології щосеместрово проводиться опрацювання результатів сесії (тестової та усної співбесіди, результатів складання прекроку) і поточної успішності (динаміка здачі практичних навичок, контроль середнього бала по академічних групах, робота з невстигаючими студентами), обговорення її на методичних нарадах, завдяки чому успішність студентів упродовж останніх кількох років порівняно з іншими предметами з мікробіології, вірусології та імунології знаходиться на стабільному рівні. Такий підхід до контролю якості знань дає змогу більш ретельно підготувати і спланувати щорічні консультації з підготовки до здачі комплексного тестового іспиту та врахувати питання і побажання студентів.

Біографії авторів

Л. Б. Романюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-4416-2016

Н. І. Ткачук, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-4786-2016

Посилання

Kovalenko, N.P., Ponomarenko, S.V., Pospielova, H.D., & Sherstiuk, O.L. (2019). Motyvatsiia navchalnoi diialnosti yak zaporuka uspishnoi profesiinoi pidhotovky studenta [Motivation of educational activity as a pledge of successful student professional training]. Suchasnyi pidkhid do vykladannia navchalnykh dystsyplin v konteksti pidvyshchennia yakosti vyshchoi osvity: materialy 50-i nauk.-metod. konf. vykladachiv i aspirantiv – Modern Approach to Teaching Disciplines in the Context of Improving the Quality of Higher Education: Proceedings of 50-scientic Method. Conf. Teachers and Postgraduate Students. Poltava: PGAA [in Ukrainian].

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2020). Osoblyvosti funkcionuvannia systemu vnutrishnyoho zabezpechenia yakosti vushchoi osvi¬ty v Ternopilskomu nacionalnomu meduchnomu universuteti im. I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education 4, 32-37. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11655 [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19 vid 11 bereznia 2020 r. № 211 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine On prevention of the spread of COVID-19 coronavirus on the territory of Ukraine dated 11.03.2020 No. 211] [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia vid 25.04.2013 r. № 466 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulations on distance learning dated 25.04.2013 No. 466] [in Ukrainian].

Rafalska, O.O. (2013). Tekhnolohіia zmіshanoho navchannia yak іnnovatsіia dystantsіinoi osvіti [Blended learning technology as a distance learning innovation]. Kompiuterno-іntehrovanі tekhnolohіi: osvіta, nauka, vyrobnytstvo – Computer-Integrated Technologies: educa¬tion, science, production, 11, 11 [in Ukrainian].

Saidmuratova, U.R. (2019). Testirovanie kak metod kontrolya i monitoringa znaniy pri obuchenii inostrannym yazykam v distantsionnom obrazovanii [Testing as a method of control and monitoring knowledge in teaching foreign languages in distance education]. Molodoy uchenyy – Young Scientist, 19 (257), 368-370 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Романюк, Л. Б., & Ткачук, Н. І. (2021). ДЕЯКІ АСПЕКТИ КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ОСВІТИ НА КАФЕДРІ МІКРОБІОЛОГІЇ, ВІРУСОЛОГІЇ ТА ІМУНОЛОГІЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Медична освіта, (2), 54–58. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12265

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ