ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ФІТОТЕРАПІЯ» ПРИ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12198Ключові слова:
фітотерапія, лікарські рослини, лікарська рослинна сировина, фітозасобиАнотація
У статті викладено основні методичні підходи до викладання вибіркової дисципліни «Фітотерапія» для студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Базовими завданнями вищої школи є підготовка фахівців, що володіють глибокими знаннями фундаментальних та прикладних дисциплін і вміють творчо застосовувати ці знання для вирішення різноманітних завдань. Розроблена дисципліна включає курс лекцій, методичні вказівки та підготовки до практичних занять, які доступні в системі Moodle. Лекційний курс забезпечений мультимедійними презентаційними матеріалами з шести тем і також проводяться з використанням гербарію лікарських рослин, таблиць, зразків лікарської рослинної сировини та лікарських засобів рослинного походження. Вибіркова дисципліна включає вісімнадцять практичних робіт, які передбачають теоретичне та практичне навчання магістра фармації основним видам професійної діяльності в сфері лікарських засобів рослинного походження та вимагає вирішенню ряду завдань. Майбутній фахівець повинен уміти заготовляти, висушувати сировину, доводити її до стандартного виду, переробляти в різні лікарські засоби та проводити їх аналіз. Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу.
Посилання
Kaidalova, L.H. (2010). Profesiina pidhotovka maibut¬nikh fakhivtsiv farmatsevtychnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Professional training of future pharmaceutical specialists in higher educational institutions]. NPhU [in Ukrainian].
Kononenko, A.G., Shatalova, O.M., & Shherbak, O.A. (2020). Deyaki aspekty formuvannya predmetnoyi kompetentnosti z anatomiyi lyudyny u majbutnogo provizora [Some aspects of the formation of subject competence in human anatomy in the future pharmacist]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 73-75 [in Ukrainian].
Benzel, L.V., Darmograj, R.Ye., Olijnyk, P.V., & Benzel, I.L. (2010). Likarski roslyny i fitoterapiya (fitoterapevtychna receptura) [Medicinal plants and phytotherapy (phytotherapeutic formulation)]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].
Sereda, P., Maksyutina, N.P., & Davtyan, L.L. (2006). Farmakognoziya. Likarska roslynna syrovyna ta fitozasoby [Pharmacognosy. Medicinal plant raw materials and phytomedicines]. Vinnycya: Nova knyga [in Ukrainian].
Garna, S.V., Vladymyrova, І.М., Burd, N.B., Georgiyantz, V.A., Kotov, A.G., Prokopenko, T.S., … Bondarieva, L.V. (2016). Suchasna fitoterapiya [Modern phytotherapy]. Kharkiv: Drukarnya Madryd [in Ukrainian].
Chekman, I.S. (2003). Klinichna fitoterapiya [Clinical herbal medicine]. Kyiv: Vydavnytstvo A.S.K. [in Ukrainian].
Barnes, J., Anderson, L.A., & Phillipson, J.D. (2007). Herbal Medicines. 3rd edn. London, Chicago: Pharmaceutical Press.
Wichtl, M. (2003). Herbal Drugs and Phytopharmaceuticals: A Handbook for Practice on a Scientific Basis. 3rd ed. Stuttgart: Medpharm GmbH Scientific Publishers.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.