ЗДОБУТТЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИКІВ І ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ З “ЕНДОСКОПІЇ” В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19. СВІТОВИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • О. Г. Нецюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9462-2270
  • А. Д. Беденюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1649-7886
  • В. Б. Доброродній Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5915-6390

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12046

Ключові слова:

дистанційна освіта, ендоскопічні методи обстеження, медична реформа

Анотація

Анотація. Пандемія COVID-19, яка розпочалася у 2019 році, вплинула на всі галузі медицини України і світу в цілому, ендоскопія в цьому плані постраждала чи не найбільше через підвищену настороженість пацієнтів у зв’язку з інвазивністю обстеження. І, хоча кількість оглядів та операцій зменшилася, життя триває, люди хворіють, а навчання триває в дистанційному режимі. Звичайно, студент, лікар-інтерн більше користі отримають спілкуючись безпосередньо з пацієнтом, дивлячись не тільки за ходом виконання обстеження чи операції по монітору, але й за роботою рук лікаря. Свою негативну роль зіграв в цьому плані 2-й етап медичної реформи, який, не зважаючи на цілий ряд рішень Верховної Ради та уряду, позбавив викладачів медичних університетів, які оперували, консультували, надавали екстрену медичну допомогу займатися лікарською практикою. Зрозуміло, що в таких умовах підготувати повноцінного фахівця не є можливим. Невеликий досвід, який нараховує трохи більше року, показує, що дистанційна форма навчання поряд із іншими факторами значно ускладнили сприйняття саме практичної частини заняття на клінічних кафедрах. Ці, нові реальності сьогодення, змушують шукати шляхи для подолання цієї проблеми, щоб випускати з ВУЗів все таки лікарів-практиків, а не теоретиків, які жодного разу не були в операційній і не пальпували пацієнта.

Біографії авторів

А. Д. Беденюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID C-5565-2016

В. Б. Доброродній, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID G-1043-2016

Посилання

Vysochyna, I.L., Avramenko, I.V., & Bashkirova, N.S. (2020). Dystantsiine navchannia na kafedri simeinoi medytsyny DZ “Dnipropetrovska medychna akademiia MOZ Ukrainy” ochyma studentiv-medykiv druhoho kursu (analiz rezultativ anonimnoho anketuvannia) [Distance learning at the department of family medicine at SI “Dnipropetrovsk Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine”, through the eyes of second-year medical students (analysis of the results of the anonymous survey)]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 5-9 [in Ukrainian].

Korbut, O.G. (2015). Dystantsiine navchannia: modeli, tekhnolohii, perspektyvy [Distance learning: models, technologies, perspectives]. Novitni osvitni tekhnolohii v konteksti Yevrointehratsii : materialy X Mizhnar. nauk.-prakt. konf. – The latest educational technologies in the context of European integration: materials X between people Scientific-practical Conf. Kyiv: KPI. Retrieved from: http://confesp.fl.ua/ru/node/1123 [in Ukrainian].

Sait Dniprovskoho derzhavnoho medychnoho universytetu [Website of Dnipro State Medical University]. Retrieved from: https://www.dsma.dp.ua [in Ukrainian].

Sait Ministerstva osvity i nauky Ukrainy [Website of the Ministry of Education and Science of Ukraine]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news [in Ukrainian].

Sait Test-tsentru pry Ministerstvi okhorony zdorovia [Website Test centr by Ministry of Health of Ukraine]. Retrieved from: https://www.testcentr.org.ua/ai/2020/ai-edki-krok1-pharm-eng-13102020.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Нецюк, О. Г., Беденюк, А. Д., & Доброродній, В. Б. (2021). ЗДОБУТТЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИКІВ І ТЕОРЕТИЧНИХ ЗНАНЬ З “ЕНДОСКОПІЇ” В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19. СВІТОВИЙ ДОСВІД. Медична освіта, (2), 122–127. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12046

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ