КОНЦЕПТ ПЕДАГОГІЧНОЇ БІОГРАФІСТИКИ: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11984Ключові слова:
біографістика, біографікаАнотація
У статті зроблено спробу обґрунтувати теоретико-методологічні засади виконання біографічних історико-педагогічних студій у Німеччині, виходячи з напрацювань у галузі педагогічної, психологічної біографістики. Актуалізовано проблему побудови реальної картини історико-педагогічного процесу, що відбувався у німецькому суспільстві. Провідним завданням біографістики німецькі дослідники визначили повернення імен культурно-освітніх діячів, які зробили внесок у створення й розвиток національної німецької школи і педагогіки, проте через певні прогалини, заборони не були належно висвітленi та вивчені. Обґрунтовано значущість звернення до витоків німецької науки і культури через мікроісторію окремої особи для створення повної історії педагогічного поступу німецького етносу.
Посилання
Bohuslavskyi, M. (1999). Struktura suchasnoho istoryko-pedahohichnoho znannia [The structure of modern historical and pedagogical knowledge]. Shliakh osvity – Way of Education, 1, 37-41 [in Ukrainian].
Valevskyi, A. (1993). Osnovanyia byohrafyky [Foundations of biography]. Kyiv: Nauk. dumka [in Russian].
Dichek, N. (2001). Biohrafichnyi metod yak instrument doslidzhennia vitchyznianoi istorii pedahohiky [Biographical method as a tool for studying the national history of pedagogy]. Shliakh osvity – Way of Education, 4, 15-19 [in Ukrainian].
Konovalchuk, V. (2012). Vykorystannia biohrafichnoho metodu dlia doslidzhennia problemy tvorchoi realizatsii oso¬bystosti [Using the biographical method to study the problem of creative realization of personality]. Visnyk instytutu rozvytku dytyny. Vyp. 24. Seriia: Filosofiia, pedahohika, psykholohiia: Zbirnyk naukovykh prats – Bulletin of the Institute of Child Development. Issue 24. Series: Philosophy, pedagogy, psychology: a Collection of Scientific Papers. Kyiv [in Ukrainian].
Lohynova, N. (2001). Biohrafycheskyi metod issledovaniy i korektsyi lichnosti [Biographical method of research and personality correction]. Almaty [in Russian].
Popyk, V. (2015). Biographia – biografika – biohrafistyka –biobibliohrafiia: poniatiinyi arsenal istoryko-biohrafichnykh doslidzhen [Biography - biographics - biographistics – biographic notes: an understandable arsenal of historical and biographical information]. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal – Ukrainian Historical Journal, 3, 122-136 [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O. (1999). Kontseptualni zasady rozvytku istoryko-pedahohichnoi nauky v Ukraini [Conceptual bases of development of historical and pedagogical science in Ukraine]. Shliakh osvity – Way of Education, 1, 41-45 [in Ukrainian].
Fuks-Khainrytts, V. (1994). Biohrafycheskiy metod: istoria, metodolohia, praktika [Biographical method: history, methodology, practice]. Moscow: In-t sotsyolohii RAN [in Russian].
Chyshko, V. (1996). Biohrafichna tradytsiia ta naukova biohrafiia v istorii i suchasnosti Ukrainy [Biographical tradition and scientific biography in the history and modernity of Ukraine]. Kyiv [in Ukrainian].
Brose, H.-G. (Hg.). (1986). Berufsbiographien im Wandel. Opladen: Westdeutscher Verlag.
Bruner, J. (1990). Acts of Meaning. Cambridge: Harvard University Press.
Fischer, W., & Kohli, M. (1987). Biographieforschung. In: Voges, W. (Hg.). Methoden der Biographie- und Lebenslaufforschung. Opladen: Leske & Budrich.
Fischer-Rosenthal, W. (1996). Strukturale Analyse biographischer Texte. In: Brähler, E., & Adler, C. (Hg.). Quantitative Einzelfallanalysen und qualitative Verfahren. Gießen: Psychosozial Verlag.
Fuchs-Heinritz, W. (1998). Soziologische Biographieforschung: Überblick und Verhältnis zur Allgemeinen Soziologie. In: Jüttemann, G., & Thomae, H. (Hg.). Biographische Methoden in den Humanwissenschaften. Weinheim: Beltz.
Hildenbrand, B. (1991). Fallrekonstruktive Forschung. In: Flick, U., & Kardorff, E. v., & Keupp, H., & Rosenstiel, L. v., & Wolff, St. (Hg.). Handbuch für Qualitative Sozialforschung. München: Beltz.
Jüttemann, G., & Thomae, H. (Hg.). (1998). Biographische Methoden in den Humanwissenschaften. Weinheim: Beltz.
Kohli, M., & Robert, G. (Hg.). (1984). Biographie und soziale Wirklichkeit. Stuttgart: Metzler.
Kohli, M. (1985). Die Institutionalisierung des Lebenslaufs. Historische Befunde und theoretische Argumente. In: Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 37, 1-29.
Kohli, M. (Hg.) (1978). Soziologie des Lebenslaufs. Darmstadt/Neuwied: Luchterhand.
Krüger, H.H., & Marotzki, W. (Hg.). (1999). Handbuch Biographieforschung. Opladen: Leske & Budrich.
Oevermann, U. (1979). Die Methodologie einer objektiven Hermeneutik und ihre allgemeine forschungslogische Bedeutung in den Sozialwissenschaften. In: Soeffner, H.-G. (Hg.). Interpretative Verfahren in den Sozial- und Textwissenschaften. Stuttgart: Metzler.
Rosenthal, G. (Hg.). (1997). Der Holocaust im Leben von drei Generationen. Familien von Überlebenden der Shoah und von Nazi-Tätern. Gießen: Psychosozial Verlag.
Rosenthal, G. (1995). Erlebte und erzählte Lebensgeschichte. Frankfurt a. M.: Campus.
Rosenwald, G.C., & Ochberg, R.L. (Eds.). (1992). Storied lives: The cultural politics of self understandings. New Haven, CT: Yale University Press.
Schütze, F. (1983). Biographieforschung und narratives Interview. In: Neue Praxis, 3, 283-293.
Schütze, F. (1976). Zur Hervorlockung und Analyse von Erzählungen thematisch relevanter Geschichten im Rahmen soziologischer Feldforschung. In: Arbeitsgruppe Bielefelder Soziologen. Kommunikative Sozialforschung. München: Fink.
Thomae, H. (1991). Biographische Methoden in der Psychologie. Handbuch Qualitative Sozialforschung. München: Beltz.
Wohlrab-Sahr, M. (1992). Biographische Unsicherheit. Formen weiblicher Identität in der «reflexiven Moderne»: Das Beispiel der Zeitarbeiterinnen. Opladen: Leske & Budrich.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.