МЕТОД АНАЛІЗУ КОНКРЕТНИХ СИТУАЦІЙ (КЕЙС-МЕТОД) ЯК ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ

Автор(и)

  • І. А. Прокоп Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6683-5922
  • Т. В. Саварин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8294-6024

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11974

Ключові слова:

specific situations analysis, case method

Анотація

Статтю присвячено проблемі використання кейс-методу як інтерактивного методу навчання у медичній освіті. Розглянено історію виникнення, класифікацію та види демонстрації кейсів, етапи роботи з сase-study методом, проблему інтерактивності й доцільності використання цього методу під час навчання студентів-медиків на заняттях латинської та англійської мов.

Відзначено, що використання методу case-study на практичних заняттях сприяє розвитку комунікативних навичок студентів, дає змогу творчо застосовувати отримані знання, формує вміння  працювати в групах, а також такі навички, як визначення проб­леми, пошук способів її розв’язання, збір і аналіз отриманої інформації та аргументування власної точки зору. Крім цього, це активний  метод навчання, який підсилює мотивацію і зацікавленість у вивченні предмета в цілому. Студент вчиться працювати в команді, відстоювати власну думку й слухати міркування інших. Під час обговорення кейса відбувається обмін знаннями між студентами, а також поєднання теорії і практики предмета; приходить розуміння того, для чого потрібні отримані раніше знання. 

Біографії авторів

І. А. Прокоп, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5670-2016

Т. В. Саварин, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-5639-2016

Посилання

Pedahohika vyshchoi shkoly. Metod keisiv (vyrishennia praktychnykh problem) [Higher School Pedagogy. Case method (solving practical issues)]. Retrieved from: http://pidruchniki.com/18380828/pedagogika/mikrovikladannya in Ukrainian].

Skrynnyk, Z.E. (2012). Psykholohiia i pedahohika. Provedennia indyvidualnoho zaniattia za metodom analizu konkretnykh navchalnykh sytuatsii (case study) [Psychology and Pedagogy. Conducting individual lessons by the method of analysis of specific learning situations (case study)]. Lviv: LIBS UBS NBU [in Ukrainian].

Filonenko, M.M. (2012). Psykholoho-pedahohichna hotovnist vykladacha VMNZ v innovatsiinykh umovakh osvity [Psychological and pedagogical readiness of the university teacher for educational innovations]. Humanitarnyi visnyk: tematychnyi vypusk “Vyshcha osvita Ukrainy u konteksti intehratsii do yevropeiskoho osvitnioho prostoru – Humanitarian Bulletin. Thematic Issue “Higher Education in Ukraine in the Context of Integration into the European Educational Area”. Kyiv: Hnozys [in Ukrainian].

Shenderuk, O.B. Vykorystannia metodu keis-stadi pid chas vykladannia inozemnykh mov [Using case-study method in teaching Foreign languages]. Retrieved from: http://www.rusnauka.com/23_SND_2008/Philologia/26584.doc.htm [in Ukrainian].

Shovkoplias, O.I. (2013). Vykorystannia keis-metodu v protsesi profesiino-oriientovanoho navchannia anhliiskii movi u vuzi [Using case-study method in professionally-oriented English language teaching at a higher educational institution]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Filolohichni nauky – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Philological Sciences, 4 (2), 207-212 [in Ukrainian].

Davis, C., & Wilcock, E. Teaching materials using case studies. UK Centre for Materials Education, Higher Education Academy. Retrieved from: http://www.materials.ac.uk/guides/casestudies.asp.

Krain, M. (2016). Putting the learning in case learning? The effects of case-based approaches on student knowledge, attitudes, and engagement. Journal on Excellence in College Teaching, 27 (2), 131-153.

Schwartz, M. (2014). Teaching methods for case studies. Retrieved from: https://www.ryerson.ca/content/dam/lt/resources/handouts/ CaseMethodBestPractice.pdf.

Wenhua, H. (2016). Harvard Business School (HBS) case method to teaching English for business communication. Education and Linguistics Research, 2, 2, 98.

Yelahina, N.I., & Fedchyshyn, N.O. (2019). Motivation as a key component of teaching English for medical students. Medychna osvita – Medical Education, 4(84), 107-112. DOI https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10868.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-20

Як цитувати

Прокоп, І. А., & Саварин, Т. В. (2021). МЕТОД АНАЛІЗУ КОНКРЕТНИХ СИТУАЦІЙ (КЕЙС-МЕТОД) ЯК ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ. Медична освіта, (1), 93–97. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11974

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ