ВПРОВАДЖЕННЯ ДОКАЗОВОЇ МЕДИЦИНИ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.11944

Ключові слова:

студенти, доказова медицина, подальша клінічна практика, доказові ресурси

Анотація

Доказова медицина використовує докази найбільш ефективних та дієвих методів чи заходів для підтримки прийняття рішень, що стосуються здоровʼя пацієнтів. Ефективне застосування доказової медицини буде повʼязано зі зменшенням кількості медичних помилок, використанням у клінічній практиці індивідуального догляду та більш широким застосуванням передової практики. Метою нашого дослідження було оцінити базові знання щодо принципів доказової медицини у студентів-медиків, що навчаються на 6 курсі. При аналізі віку студентів було встановлено, що більшість із них молодше 25 років. Ми встановили, що 40 (66,7 %) студентів працюють у закладах, що пов’язані з медичною сферою. Лише 17 студентів із 60 мали знання щодо ресурсів доказової медицини. Встановлено, що 64,5 % опитаних, а це 40 студентів, знайомі з принципами доказової медицини, та вже розбирали це питання у ході навчання. Проте це не свідчить про те, що студенти обізнані в цьому питанні та мають на меті застосовувати принципи доказової медицини у своїй роботі. 37 % працюючих студентів відповіли, що в тому медичному закладі, де вони працюють, користуються принципами доказової медицини. Тобто більшість лікарських призначень та діагностичних заходів не має відношення до доказової медицини. Імплементація принципів доказової медицини у навчання студентів-медиків є необхідним завданням медичних вузів країни.

Біографії авторів

В. І. Величко, Одеський національний медичний університет

Scopus Author ID 57204590279

Д. О. Лагода, Одеський національний медичний університет

Scopus Author ID 57204580401

Посилання

Baranova, I.V., Iliuk, I.A., & Postovitenko, K.P. (2019). Motyvatsiya do navchannya – zaporuka efektyvnosti suchasnoyi medychnoyi osvity [Motivation to study is a key to the effectiveness of modern medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 55-60 [in Ukrainian].

Felker, E.V., Baroyan, M.A., Naumova, Ya.L., & Dudar, E.V. (2016). Vnedrenie principov dokazatelnoj mediciny v obrazovanie vrachej-stomatologov [Introduction of the evidence-based medicine principles into the education of dentists]. Mezhdunarodnyj zhurnal eksperimentalnogo obrazo¬vaniya – International Journal of Experimental Education, 6 (2), 266-267 [in Russian].

(2019). Dokazova medytsyna: yak pryimaty klinichni ta upravlinski rishennia [Evidence-based medicine: how to make clinical and management decisions]. Medychna sprava – Medical Business. Retrieved from: https://www.medsprava.com.ua/article/572-dokazova-meditsina-na-praktits [in Ukrainian].

Albarqouni, L., Hoffmann, T., & Glasziou, P. (2018). Evidence-based practice educational intervention studies: A systematic review of what is taught and how it is measured. BMC Medical Education, 18 (1), 177. DOI 10.1186/s12909-018-1284-1.

Gulikers, J.T.M., Bastiaens, T.J., & Kirschner, P.A. (2004). The five-dimensional framework for authentic assessment. Educational Technology Research and Development, 52, 67-86.

Khan, K.S., & Coomarasamy, A. (2006). A hierarchy of effective teaching and learning to acquire competence in evidenced -based medicine. BMC Medical Education, 6, 59. DOI 10.1186/1472-6920-6-59.

Maggio, L.A., ten Cate, O., Chen, H.C., Irby, D.M., & O’Brien, B.C. (2016). Challenges to learning evidence-based medicine and educational approaches to meet these challenges : A qualitative study of selected EBM curricula in US and Canadian medical schools. Academic Medicine, 91(1), 101-106. DOI 10.1097/ACM.0000000000000814.

Dawes, M., Summerskill, W., Glasziou, P., Carta¬bellotta, A., Martin, J., Hopayianet, K., & Osborne, J. (2005). Sicily statement on evidence-based practice. BMC Medical Education, 5 (1), 1. DOI 10.1186/1472-6920-5-1.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Величко, В. І., Лагода, Д. О., & Венгер, Я. І. (2021). ВПРОВАДЖЕННЯ ДОКАЗОВОЇ МЕДИЦИНИ У НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Медична освіта, (2), 11–16. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.11944

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ