ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ТА РОЗВИТОК ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ ЛІКАРІВ У ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Автор(и)

  • L. Ya. Posolenyk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1656-4420
  • O. Ya. Vydoinyk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11666

Ключові слова:

інтерактивні методи навчання, дистанційна освіта, освітня платформа, карантин

Анотація

У статті висвітлено досвід використання освітніх платформ навчання Moodle та Microsoft Teams для проведення практичного онлайн-заняття й оцінено ефективність інтерактивної інноваційної технології «круглий стіл» у формуванні професійних та комунікативних компетентностей у майбутніх медичних працівників у ТНМУ імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.

Дистанційне навчання у ТНМУ імені І. Я. Горбачевського МОЗ України через освітню дистанційну платформу Microsoft Teams на сьогодні є складовою освітнього процесу й забезпечує навчання у найбільш зручному місці та часі, надає доступ до електронних баз знань. Інтерактивна технологія навчання – це така організація навчального процесу, за якої неможлива неучасть студента в колективному взаємодоповнювальному, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесі навчання, зокрема й під час вимушеного, внаслідок карантину. При цьому такі форма і засоби навчання вимагають від викладача вдосконалення викладання як за змістом, так і за його формою й оволодіння сучасними засобами та методами навчання і, водночас, забезпечують виконання навчального навантаження.

Ефективне поєднання інтерактивних методів навчання та систем електронних освітніх платформ протягом дистанційного навчання дозволяє забезпечити максимальне здобуття студентом практичних знань й умінь, розвинути його комунікативні компетентності, забезпечує високий рівень клінічного мислення, полегшить поєднання теоретичних знань з практичною діяльністю після закінчення карантинних обмежень і може бути рекомендованим для широкого впровадження в навчальний процес у закладах вищої освіти та безперервного професійного розвитку лікарів через запровадження доступних слухачам освітніх платформ із широким використанням наявних WEB-ресурсів.

Біографії авторів

L. Ya. Posolenyk, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57208184640

O. Ya. Vydoinyk, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57208184465

Посилання

Vlasenko, O.M. (2012). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia u suchasnii vyshchii shkoli [The use of interactive teaching methods in modern higher education]. Visnyk Zhytomyrskoho derzh un-tu – Bulletin of Zhytomyr State University, 64, 94-97 [in Ukrainian].

Pertseva, T.O., Konopkina, L.I., & Kireeva, T.V. (2018). Interaktyvni tekhnolohii navchalno-piznavalnoi diialnosti – innovatsiini metodyky zmishanoho navchannia [Interactive technologies of educational and cognitive activity - innovative methods of blended learning]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 73-76 [in Ukrainian].

Pometun, O.I. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. Kyiv [in Ukrainian].

Pometun, O.I., & Pyrozhenko, L.V. (2004). Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: nauk.-metod. Posib [A modern lesson. Interactive learning technologies: Guidelines]. Kyiv: Vydavnytstvo A.S.K. [in Ukrainian].

Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19 [On prevention of the spread of coronavirus COVID-19 on the territory of Ukraine]. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11 bereznia 2020 r. No 211 – Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of March 11, 2020 No. 211 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia [On approval of the Regulations on distance learning]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25.04.2013 r. No 466 – Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine of April 25, 2013 No. 466 [in Ukrainian].

Pro orhanizatsiini zakhody dlia zapobihannia poshyrenniu koronavirusu COVID-19 [About organizational measures to prevent the spread of coronavirus COVID-19]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 16.03.2020 r. No 406 – Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine of March 16, 2020 No. 406 [in Ukrainian].

Semenova, A.V. (2006). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti fakhivtsiv zasobamy paradyhmalnoho modeliuvannia (interaktyvnyi treninh): navch.-metod. posib. [Development of professional competence of specialists by means of paradigmatic modeling (interactive training): teaching method. way]. Odesa: SVD Cherkasov, M.P. [in Ukrainian].

Shcherban, P.M. (2004). Navchalno-pedahohichni ihry u vyshchykh navchalnykh zakladakh: navch. posib [Educational and pedagogical games in higher educational institutions: Textbook]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Posolenyk, L. Y., & Vydoinyk, O. Y. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ТА РОЗВИТОК ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ ЛІКАРІВ У ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ В УМОВАХ КАРАНТИНУ. Медична освіта, (4), 80–84. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11666

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ