ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ КЛІНІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ НА БАЗІ ГЕРІАТРИЧНОГО ПАНСІОНАТУ

Автор(и)

  • I. R. Mysula Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5830-0186
  • T. H. Bakaliuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-7619-0264
  • H. O. Stelmakh Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2992-3274

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11664

Ключові слова:

фізичний терапевт, клінічна практика, реабілітація, люди похилого віку

Анотація

У статті здійснено аналіз ролі клінічної практики для бакалаврів та магістрів зі спеціальності «Фізична терапія. Ерготерапія» на базі геріатричного пансіонату у професійному становленні майбутніх фахівців. Показано, що важливу роль у підготовці фізичного терапевта відіграє клінічна практика, мета якої полягає у перевірці й закріпленні знань, отриманих студентами при вивченні основних клінічних та інших дисциплін, подальшому вдосконаленні практичних навичок, набутих упродовж навчального року, ознайомленні з організацією та умовами роботи фізичного терапевта в медичних закладах.

Під час практики студенти навчаються проводити оцінку функціонального стану серцево-судинної і дихальної систем у хворих похилого віку, що є дуже важливим фактором перед початком курсу реабілітації. Це дає можливість проведення раціонального відновного лікування з адекватним дозуванням фізичних навантажень кожному хворому під час перебування в геріатричному пансіонаті, а також моніторингу ефективності проведених процедур та підбору для кожного пацієнта індивідуального комплексу вправ для подальших занять, оскільки люди похилого віку потребують у програмах реабілітації вправ, що відповідають віковим змінам. Практична орієнтованість викладання клінічної практики для бакалаврів та магістрів зі спеціальності «Фізична терапія. Ерготерапія» на базі геріатричного пансіонату розширює світогляд майбутнього фізичного терапевта і дає можливість індивідуально підібрати реабілітаційне втручання та провести його контроль. Якісна організація клінічної практики для фізичних терапевтів дає можливість закріпити практичні навички у реальних професійних умовах. Формування клінічного мислення, відпрацювання практичних навичок, засвоєння культури спілкування з пацієнтами є основними напрямками навчання з клінічної практики для бакалаврів та магістрів зі спеціальності «Фізична терапія. Ерготерапія».

Посилання

Melnykova, E.V., Buylova, T.V., & Bodrova, R.A. (2017). Vykorystannia Mizhnarodnoi klasyfikatsii funktsio¬nuvannia (MKF) v ambulatornii ta statsionarnii medychnii reabilitatsii: posibnyk dlia fakhivtsiv [Use of the International Classification of Functioning (ICF) in outpatient and inpatient medical rehabilitation: A manual for specialists]. Reporter vidnovnoi medytsyny – The Reporter of Restorative Medicine, 6 (82), 2-20 [in Russian].

Kazimirko, V.K., Kovalenko, V.N., & Flegontova, V.V. (2011). Involyutsionnyy osteoartroz i osteoporoz [Involutional osteoarthritis and osteoporosis]. Donetsk: Izdatel Zaslavskiy A. Yu. [in Ukrainian].

Kobeliev, S.Iu. (2015). Sfera diialnosti fizychnoho terapevta/ fakhivtsia fizychnoi reabilitatsii [Scope of activity of a physical therapist/physical rehabilitation specialist]. Ukrainskyi visnyk medyko-sotsialnoi ekspertyzy –Ukrainian Bulletin of Medical and Social Expertise, 1, 25-30 [in Ukrainian].

Lyseniuk, V.P., Samosiuk, I.Z., Fisenko, L.I., & Zozulia, I.S. (2007). Medychna reabilitatsiia: suchasni standarty, testy, shkaly ta kryterii efektyvnosti. Nyzkointensyvna rezonansna fizioterapiia i yii zastosuvannia v reabilitatsiinii medytsyni: navchalno-metodychnyi posibnyk [Medical rehabilitation: modern standards, tests, scales and performance criteria. Low-intensity resonance physiotherapy and its application in rehabilitation medicine: a textbook]. Kyiv: Kyiv University [in Ukrainian].

Romanyshyn, N.Ya. ( 2012). Osnovy postroeniya reabi¬litatsyonnogo diagnoza v klinicheskoy praktike fizicheskym reabilitologom [Fundamentals of the construc¬tion of a rehabilitation diagnosis in clinical practice by a physical rehab]. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu – Pedagogics, Psychology and Medical and Biological Problems of Physical Education and Sports, 1, 94-96 [in Russian].

Negrini, S., Kiekens, С., & Zampolini, M. (2016). Methodology of ‘‘Physical and rehabilitation medicine practice, evidence based position papers: the European position’’ produced by the UEMS-PRM section. Eur. J. Phys. Rehabil. Med, 52 ( 1), 134-141.

(2018). White book on physical and rehabilitation medicine in Europe. European Journal of Physical and Rehabilitation Medicine, 54 (2), 125-321.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Mysula, I. R., Bakaliuk, T. H., & Stelmakh, H. O. (2021). ДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ КЛІНІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ НА БАЗІ ГЕРІАТРИЧНОГО ПАНСІОНАТУ. Медична освіта, (4), 76–79. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11664

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ