ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕДІАТРІВ ДО РОБОТИ В КОМАНДІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11658Ключові слова:
майбутні педіатри, професійна підготовка, інтерактивні методи навчання, робота в командіАнотація
У статті аргументовано, що обов’язковою професійною характеристикою кваліфікованого та компетентного лікаря-педіатра є володіння вміннями і навичками організації ефективної командної роботи. Педіатру необхідно володіти критичним, творчим мисленням, враховувати альтернативні підходи до вирішення складних медичних проблем, здійснювати всебічний аналіз і прогнозувати наслідки прийнятих рішень, вирішувати можливі конфліктні ситуації, використовувати досвід, набутий під час навчання у вищій школі. Формування такого досвіду уможливлюється за рахунок використання в підготовці майбутніх педіатрів інтерактивних форм і методів навчання з моделюванням процесів роботи в команді в режимі реального часу, участі студентів у ділових іграх, дискусіях, вирішенні квазіпрофесійних ситуативних завдань тощо.
Теоретичний аналіз наукових публікацій дав змогу узагальнити різні напрями професійної діяльності і специфіку підготовки майбутніх лікарів-педіатрів до роботи за фахом. Встановлено, що дослідники розглядали практичні аспекти професійної підготовки майбутніх педіатрів в Україні та у світі. На основі теоретичного аналізу наукових літературних джерел окреслено сутність роботи в команді, що передбачає наукове обґрунтування процесу командоутворення.
Узагальнено, що науковці пропонують використовувати у професійній підготовці майбутніх педіатрів симуляційні технології, організовуючи заняття студентів у спеціально створених фантомно-симуляційних класах, а також такі інтерактивні методи: «Мозковий штурм», «Мозаїка проблем», «Правильні і помилкові твердження», «Дерево рішень», «Шість капелюхів мислення» та ін. Результатом використання інтерактивних методів стало набуття майбутніми педіатрами досвіду формування команди за рахунок розвитку формальної та неформальної атмосфери, набуття студентами навичок конструктивної міжособистісної взаємодії в команді; відпрацювання навичок ефективного вирішення професійних проблем у команді; створення ресурсу позитивних емоцій для ефективної роботи й зорієнтованості на кращий варіант вирішення професійних завдань, активне та зацікавлене обговорення важливих професійних проблем тощо.
Посилання
Gracheva, А.G. (2007). Podgotovka uchastkovykh pediatrov – osnova effektivnogo razvitiya ambulatornoy pediatrii [Training of local pediatricians is the basis for the effective development of outpatient pediatrics]. Sotsialnaya pediatriya i organizatsiya zdravookhraneniya – Social Pediatrics and Healthcare Organization, 6 (3), 9-11 [in Russian].
Grinko, Ye.N. (2019). Podgotovka vrachey-pediatrov v sovremennykh usloviyakh [Training of pediatricians in modern conditions]. Sotsialnaya pediatriya i organizatsiya zdravookhraneniya – Social Pediatrics and Healthcare
Organization, 16 (2), 111-115. [in Russian].
Kriuchko, T.О., Kushnereva, Т.V., & Vovk, Yu.О. (2015). Rol pediatra v umovakh reformuvannia haluzi okhorony zdorovia [The role of the pediatrician in the conditions of health care field reforming]. Semeynaya meditsina – Family Medicine, 6 (62), 147-149 [in Ukrainian].
Levanovich, V.V., Suslova, G.А., & Gostimskiy, А.V. (2013). Rol i mesto sovremennykh obrazovatelnykh tekhnologiy v meditsinskom vuze [The role and place of modern educational technologies in a medical university]. Pediatr – Pediatrician, IV (4). Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/v/rol-i-mesto-sovremennyh-obrazovatelnyh-t [in Russian].
Liders, А.G. (2009). Gruppovoy psikhologicheskiy trening so starsheklassnikami i studentami [Group psychological training with senior pupils and students]. Moscow: Eterna [in Russian].
Yakhno, T.P., & Kurevina, І.О. (2012). Konflikto¬lohiia ta teoriia perehovoriv [Conflictology and negotiation theory]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Okuda, Y., Bryson, E.O., & De Maria, S.Jr. (2009). The utility of stimulation in medical education: what is the evidence? Mount Sinai Journal of Medicine, 76 (4), 330-343.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.