ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Автор(и)

  • A. V. Vykhrushch Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1982-0768
  • T. V. Yablon Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2612-2164
  • I. D. Drach Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7198-5546

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11650

Ключові слова:

виховання, діти з особливими потребами, управління

Анотація

Рівень розвитку суспільства, досягнення в утвердженні засад демократії та гуманізму можна оцінити за ставленням до дітей з особливими потребами. Якщо в минулі роки турбота про таких громадян здебільшого мала декларативний характер, то в даний час стаємо свідками системного вирішення проблем, які накопичувалися десятиліттями. Це обумовлено змінами в органах управління, прагненням досягти європейських стандартів, необхідністю використання можливостей кожної особистості. Аналіз нормативних документів, результатів наукових досліджень дозволяє зробити висновок про необхідність уточнення системи базових понять, узагальнення регіонального досвіду, вивчення переваг і недоліків діяльності органів місцевого самоврядування.

Біографія автора

A. V. Vykhrushch, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID  I-9562-2017

Посилання

Vykhrushch, A.V., Rudenko, M.I., Drach, I.D. (2020). Kontsept «zdorovia» v suchasnii nautsi [The concept of «health» in modern science]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: mizhvuzivskyi zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni I. Franka – Current Issues of the Humanities: Interuniversity Collection of Scien. Works of Young Scientists of Drohobych State Pedagogical University named after I. Franko. Drohobych [in Ukrainian].

Vykhrushch, A.V. (2020). Osvitnia polityka Polshchi (dity zdorovi ta z osoblyvymy potrebamy) [Polish education policy (children are healthy and with special needs)]. Molod i rynok – Youth and Market, 2 (181), 18-23 [in Ukrainian].

Dichek, N.P. (2014). Rozvytok V.O. Sukhomlyn¬skym indyvidualizovanoho pidkhodu do vazhkykh ditei (etyko-pedahohichnyi aspekt) [Development of V.O. Sukhomlynskyi individualized approach to difficult children (ethical and pedagogical aspect)]. Naukovyi visnyk MDU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky – Scientific Bulletin of MSU named after V.O. Sukhomlynskyi. Pedagogical Sciences, 1, 46 (108), 50-55 [in Ukrainian].

Proiekt natsionalnoi stratehii rozvytku inkliuzyvnoi osvity na 2020-2030 roky [Draft of the national strategy for the development of inclusive education for 2020-2030]. Minister¬stvo osvity Ukrainy – Ministry of Education of Ukraine. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-rozrobilo-strategichni-napryami-rozvitku-inklyu¬zivnoyi-osviti-do-2030-roku (datazvernennia: 22.09.2020) [in Ukrainian].

Sadova, I.I. (2020). Inkliuziia u zakladakh zahalnoi serednoi osvity Ukrainy: tendentsii rozvytku: monohrafiia [Inclusion in general secondary education institutions of Ukraine: development trends: monograph]. Drohobych: Posvit [in Ukrainian].

Fedko, O.A. (2009). Bahatoaspektnist poniattia zdorovia u suchasnii naukovii dumtsi [The multifaceted nature of the concept of health in modern scientific thought]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok. Retrieved from: http: // www.dy. nayka. com.ua.(data zvernennia 29.10.2020) [in Ukrainian].

Blumsytajn, A., Dąbrowska, M., Figiel, Sz. (2008). Raport o kapitale intelektualnym Polski. Warszawa.

Marat, E. (2014). Rodzina z dzieckem–niepełnosprawnym. W ks. Janicka I, Liberska H. Psychologia rodziny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Vykhrushch, A. V., Yablon, T. V., & Drach, I. D. (2021). ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ. Медична освіта, (4), 10–15. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11650

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ