ВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ ТА СУЧАСНИХ ІНФОРМАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСОБУ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11447Ключові слова:
активні форми навчання, інтерактивні підходи, дитячі інфекційні хворобиАнотація
У статті подано інформацію щодо особливостей використання активних форм навчання (рольові ігри, кейс-метод) та сучасних інформативних технологій у викладанні циклу «Дитячі інфекційні хвороби» на кафедрі дитячих хвороб з дитячою хірургією Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Відображено багаторічній досвід навчально-методичної роботи професорсько-викладацького складу кафедри з використанням принципів особистісно-орієнтованого навчання, специфіку викладання дисципліни в умовах реформування системи охорони здоров’я.
Використання активних форм навчання та сучасних комп’ютерних технологій сприяють інтенсифікації навчального процесу, дозволяють максимально наблизити умови навчання студентів до клінічних, повною мірою дати розкритися індивідуальним пізнавальним здібностям кожного. Оптимiзацiя викладання інфекційних захворювань та основ імунопрофілактики в дітей студентам-медикам є основою для покращення результатів лікування хворих та проведення профілактичних заходiв щодо запобігання інфекційним захворюванням.
Посилання
Krutskyy, I.O., Hoschunskyy P.V., & Krutska, H.A. (2012). Zaprovadzhennia kredytno-modulnoi systemy u praktyku roboty fakultetu TDMU (2012) [Introduction of the credit-transfer system into the practice of the faculty of TDMU]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 18-19 [in Ukrainian].
Moroz, L.V., & Paliy, D.V. (2018). Suchasni metodychni pidkhody do navchannia i otsiniuvannia znan studentiv na kafedri infektsiinykh khvorob z kursom epidemiolohii [Modern methodical approaches to teaching and assessing students’ knowledge at the Department of Infectious Diseases with a Course in Epidemiology]. Abstracts of the Educational-Methodical Conference “Modern Methodological Technologies of Educational Process Management in Higher Medical Institutions”. Vinnytsa [in Ukrainian].
Muntyan, O.V., & Muntyan, V.L. (2018). Keys-metod – suchasna forma interaktyvnoho navchannia studentiv [The case method is a modern form of online student learning]. Abstracts of the Educational-Methodical Conference “Modern Methodological Technologies of Educational Process Management in Higher Medical Institutions”. Vinnytsia [in Ukrainian].
Ostrovskyi, I.M., & Prohorov, Ye.V. (2004). Rolova hra yak zasib navchannia s kontroliu znan subordynatoriv [Role play a means of teaching and controlling the knowledge of subordinates]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 49-51 [in Ukrainian].
Lysenko, H.I., Yatsenko, O.B., & Himion, L.B. (2011). Pidhotovka simeinykh likariv na suchasnomu etapi: vyrisheni ta nevyrisheni problemy [Training of family physicians at the current stage: resolved and unresolved problems]. Simeina medytsyna – Family Medicine, 3, 5-6 [in Ukrainian].
Babosha, V.A. (2005). Primeneniye kompyuternykh i multimediynykh tekhnologiy dlya prepodavaniya travmatologii i ortopedii [The use of computer and multimedia technologies for the teaching of traumatology and orthopedics]. Experience and problems of medical training: Donetsk [in Russian].
Harytoniuk, R.O. (2013). Tendentsii zabolevayemosti detey rovenskoy oblasti infektsionnoy patologiyey [Trends in the incidence of children of the Rivne region with infectious pathology]. Sovremennaya pediatriya – Modern Pediatrics, 4 (52), 45-46 [in Russian].
Boyarchuk, O., Volyanska, L., Synytska, V., Korytsky, G., & Burbela, E. (2018). A report of five child tetanus cases. J. Pediatr. Infect. Dis. Retrieved from: https://www.thieme-connect.com/products/ejournals/html/10.1055/s-0038-1667152 DOI: 10.1055/s-0038-1667152. DOI: https://doi.org/10.1055/s-0038-1667152
(2012). Global measles and rubella strategis plan. Geneva: WHO.
Brenzel, L., Wolfson, L.J., & Fox-Rushby, J. (2006). Vaccine-preventable diseases in: Disease Control Priorities in Developing Countries (2nd edition). NewYork: Oxford University Press.
(2012). World health statistics Geneva: WHO.