ВПРОВАДЖЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІНИ «ГІГІЄНА ТА ЕКОЛОГІЯ» АНГЛОМОВНИМ СТУДЕНТАМ VI КУРСІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11375Ключові слова:
гігієнічний профіль, самостійна робота студента, англомовні студенти, екологічна освітаАнотація
У статті показано особливості підготовки англомовних студентів старших курсів на кафедрах гігієнічного профілю у вищих медичних навчальних закладах. Встановлено, що проблемними питаннями при впровадженні екологічної освіти для англомовних студентів на кафедрах гігієнічного профілю залишаються такі: адаптація чинних вітчизняних нормативних документів до навчального процесу; застосування міжнародних нормативних стандартів та рекомендацій міжнародних організацій US EPA і ВООЗ, при порівнянні з вітчизняними аналогами; викладання лекційного матеріалу і практичних занять, особливо екологозалежної патології, повинно бути з урахуванням деонтологічних, національних і релігійних особливостей іноземних студентів. Результати проведеного анкетування серед англомовних студентів 6 курсів (загалом – 36 осіб) свідчать, що на самостійну роботу у медичному виші повинно відводитися від 40 до 60 % від загальної кількості навчальних годин з дисципліни, як вважають (25 і 19,4 %) респондентів. При цьому бюджет часу на підготовку СРС відрізняється: для теоретичних дисциплін у середньому іноземний студент витрачає 1–2 год (30,5 %), тоді як на підготовку до клінічних дисциплін – менше 1 год (22,2 %). Більшість англомовних студентів (53 %) вважає, що кількість часу, яку вони витрачають на підготовку до заняття, залежить від їхньої зацікавленості у вивченні конкретної дисципліни. Це обумовлено складністю тієї чи іншої теми заняття, як відмітили 55,5 % респондентів. Інші 30,8 % іноземців так не вважають або не замислювалися, що свідчить про низьку мотивацію цієї квоти студентів старших курсів до навчання у медичному виші, та потребує більш ретельної уваги викладачів у створенні зацікавленості до вивчення дисциплін гігієнічного профілю.
Посилання
Abramov, S.V., Baibakov, V.M., & Hryhorenko, L.V. (2019). Osoblyvosti pidhotovky anhlomovnykh studentiv molodshykh i starshykh kursiv kafedr hihiienichnoho profiliu u vyshchykh navchalnykh medychnykh ustanovakh [Features of training English-speaking students of junior and senior courses in the departments of hygienic profile in the higher educational medical institutions]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 6-10 [in Ukrainian].
Asherov, A.T., Shekhovtseva, V.I., & Poliakova, Yu.M. (2010). Profesiini yakosti spetsialista – yak komponent kultury osvity [Professional qualities of specialist – as a component of educational culture]. Biuleten NTUU «KPY»: filosofiia, psykholohiia, osvita – Bulletin of NTUU “KPI”: Philosophy, Psychology, Education, 2 (29), 127-132 [in Ukrainian].
Rublevska, N.I., Shevchenko, O.A., & Hryhorenko, L.V. (2018). Hihiiena ta ekolohiia: navchalnyi posibnyk z dystsypliny «Hihiiena ta ekolohiia» [Hygiene and ecology: textbook on the subject “Hygiene and ecology”]. Dnipro: Herda [in Ukrainian].
Honcharuk, E.H. (2006). Komunalna hihiiena. Pidruchnyk dlia studentiv vyshchykh medychnykh uchbovykh zakladiv III-IV rivniv akredytatsii [Municipal hygiene. Textbook for students of higher medical educational institutions of III-IV levels of accreditation]. Kyiv Zdorovia [in Ukrainian].
«Normy fiziolohichnykh potreb naselennia Ukrainy u osnovnykh kharchovykh rechovynakh i enerhii» [“Norms of physiological needs of the population of Ukraine in the basic nutrients and energy”]. (2017). Nakaz MOZ Ukrainy –
Order of Ministry of Health of Ukraine [in Ukrainian].
Puzyrov, Ye.V. (2015). Systema osvity studentiv tekhnichnykh universytetiv [Education system for students of technical universities]. Molodyi vchenyi – Young Scientist, 2 (17), 299-302 [in Ukrainian].
Ryzhenko, S.A. (2007). Vrachebnaia taina. Zapiski praktikuiushchego doktora [Medical secrecy. Practicing doctor’s notes]. Dnipro [in Russian].
Serdiuk, A.M. (2013). 20 rokiv Natsionalnoi akademii medychnykh nauk Ukrainy: pidsumky ta pohliad u maibutnie [20 years of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine: results and a look into the future]. Zhurnal Natsionalnoi akademii medychnykh nauk Ukrainy – Journal of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine, 19 (2), 134-138 [in Ukrainian].
Gertrud Pertl, Hazel Sargent, & Marilyn Cunningham. (2010). Britain’s best-selling calorie guide (A-Z of calories). Published by Octavo Publications Ltd. United Kingdom.
Digtyar, V.A., Baibakov, V.M., & Lukianenko, D.M. (2018). Features of lecture preparation from the subject “Child’s surgery, orthopaedy and traumatology” in the Ukrainian high medical institutions. Proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference “International Trends in Science and Technology”. Poland: RS Global Sp. z O.O. Warsaw.
Kramar, S.B., Nasarova, D.I., & Zharikov, M.Yu. (2015). Role of lecture in the modern education system. European Applied Sciences.
Digtyar, V.A., Baibakov, V.M., & Abramov, S.V. (2018). Scientific society in the field of child’s surgery, ortho¬paedy and traumatology – as the basic element of professional training of medical students. International Periodic Scientifical journal “Modern engineering and innovative technologies”. 6 (4), 46-49.
Digtyar, V.A., Baibakov, V.M., & Abramov, S.V. (2018). Scientifical-methodical background system of medical students’ education from discipline child’s surgery, orthopaedy and traumatology in Ukraine. International Periodic Scientifical Journal “Modern Engineering and Innovative Technologies”, 6 (4), 37-45.
Kramar, S.B., Nazarova, D.I., & Silkina, Yu.V. (2016). Student Scientific Society: Key Role in the Professional Training of Medical Specialists in the Higher Medical Schools. European Applied Sciences.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.