ПІЗНАВАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11259Ключові слова:
педагогічна комунікація, педагогічна діяльність, пізнавальні властивості, викладач, студентиАнотація
У статті розглянуто проблему педагогічної комунікації, зокрема її пізнавальний аспект. У роботі визначено сутність педагогічної комунікації, проаналізовано теоретичні основи пізнавальної функції педагогічної комунікації. Автори визначили, що пізнавальні властивості комунікативності проявляються, розвиваються і нормуються в процесі безмежної комунікації з навколишнім світом. У процесі формування пізнавальних властивостей необхідно враховувати: успішність формування і розвитку цих властивостей пов’язана з глибокими знаннями різних методів дослідження і комунікативних тренінгів та їх практичним застосуванням; рівень розвитку пізнавальних властивостей комунікативності залежить від ступеня самопізнання, самовиховання й автодидактики педагога та студентів, стимулюється майстерним викладанням і створенням нетрадиційних умов у педагогічній комунікації.
Посилання
Batsevych, F.S. (2004). Onovy komunikatyvnoi linhvistyky: pidruchnyk [The basis of communicative linguistics: a textbook]. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].
Volkova, N.P. (2006). Profesiino-pedahohichna komunikatsiia [Professional-pedagogical communication]. Kyiv: VTS “Аkademiia” [in Ukrainian].
Zhyrun, O.A. (2010). Pedahohichna komunikatsiia v aspek¬ti profesiinoi identychnosti [Pedagogical communication in the aspect of professional identity]. Visnyk NTUU “KPI” – Bulletin of NTUU “KPI”, 1, 100-104 [in Ukrainian].
Klymova, V.L. (2013). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv yak vazhlyvoi skladovoi pedahohichnoi kultury [Formation of future teachers’ communicative competence as an important component of pedagogical culture]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky – Scientific Notes of the Department of Pedagogy, XXXI, 104-108 [in Ukrainian].
Kohut, І.V. (2015). Formuvannia profesiino-pedahohichnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [Formation of vocational and pedagogical communicative competence of the future teacher]. Candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].
Parshuk, S.M., & Kruhlova, N.S. (2015). Pedahohichna komunikatsiia yak skladova profesiinoi identychnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Pedagogical communication as a component of the professional identity of future primary school teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical Scien¬ces: Theory, History, Innovative Technologies, 5, 318-325 [in Ukrainian].
Shadova, V.V. (2013). Komunikatyvna kultura vykladacha yak umova humanizatsii pedahohichnoi vzaiemodii u navchalnomu protsesi [Communicative teacher culture as a condition for humanization of pedagogical interaction in the educational process]. Psykholoho-pedahohichni nauky – Psychological and Pedagogical Sciences, 3, 65-67 [in Ukrainian].
Khromchenko, O.V. (2019). Psykholoho-pedahohichni zasoby pidhotovky maibutnikh uchyteliv-filolohiv do pedahohichnoi komunikatsii [Psychological and pedagogical ways of preparing future philology teachers for pedagogical communication]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia – Theory and Methods of Teaching and Education, 46, 155-165 [in Ukrainian].