ПІЗНАВАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • L. I. Bilovus Тернопільський національний економічний університет
  • O. Ye. Homotiyk Тернопільський національний економічний університет
  • N. O. Fedchyshyn Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11259

Ключові слова:

педагогічна комунікація, педагогічна діяльність, пізнавальні властивості, викладач, студенти

Анотація

У статті розглянуто проблему педагогічної комунікації, зокрема її пізнавальний аспект. У роботі визначено сутність педагогічної комунікації, проаналізовано теоретичні основи пізнавальної функції педагогічної комунікації. Автори визначили, що пізнавальні властивості комунікативності проявляються, розвиваються і нормуються в процесі безмежної комунікації з навколишнім світом. У процесі формування пізнавальних властивостей необхідно враховувати: успішність формування і розвитку цих властивостей пов’язана з глибокими знаннями різних методів дослідження і комунікативних тренінгів та їх практичним застосуванням; рівень розвитку пізнавальних властивостей комунікативності залежить від ступеня самопізнання, самовиховання й автодидактики педагога та студентів, стимулюється майстерним викладанням і створенням нетрадиційних умов у педагогічній комунікації.

Посилання

Batsevych, F.S. (2004). Onovy komunikatyvnoi linhvistyky: pidruchnyk [The basis of communicative linguistics: a textbook]. Kyiv: Akademiia [in Ukrainian].

Volkova, N.P. (2006). Profesiino-pedahohichna komunikatsiia [Professional-pedagogical communication]. Kyiv: VTS “Аkademiia” [in Ukrainian].

Zhyrun, O.A. (2010). Pedahohichna komunikatsiia v aspek¬ti profesiinoi identychnosti [Pedagogical communication in the aspect of professional identity]. Visnyk NTUU “KPI” – Bulletin of NTUU “KPI”, 1, 100-104 [in Ukrainian].

Klymova, V.L. (2013). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv yak vazhlyvoi skladovoi pedahohichnoi kultury [Formation of future teachers’ communicative competence as an important component of pedagogical culture]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky – Scientific Notes of the Department of Pedagogy, XXXI, 104-108 [in Ukrainian].

Kohut, І.V. (2015). Formuvannia profesiino-pedahohichnoi komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [Formation of vocational and pedagogical communicative competence of the future teacher]. Candidate’s thesis. Poltava [in Ukrainian].

Parshuk, S.M., & Kruhlova, N.S. (2015). Pedahohichna komunikatsiia yak skladova profesiinoi identychnosti maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Pedagogical communication as a component of the professional identity of future primary school teachers]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical Scien¬ces: Theory, History, Innovative Technologies, 5, 318-325 [in Ukrainian].

Shadova, V.V. (2013). Komunikatyvna kultura vykladacha yak umova humanizatsii pedahohichnoi vzaiemodii u navchalnomu protsesi [Communicative teacher culture as a condition for humanization of pedagogical interaction in the educational process]. Psykholoho-pedahohichni nauky – Psychological and Pedagogical Sciences, 3, 65-67 [in Ukrainian].

Khromchenko, O.V. (2019). Psykholoho-pedahohichni zasoby pidhotovky maibutnikh uchyteliv-filolohiv do pedahohichnoi komunikatsii [Psychological and pedagogical ways of preparing future philology teachers for pedagogical communication]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia – Theory and Methods of Teaching and Education, 46, 155-165 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-16

Як цитувати

Bilovus, L. I., Homotiyk, O. Y., & Fedchyshyn, N. O. (2020). ПІЗНАВАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ. Медична освіта, (3), 126–130. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11259

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ