КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • V. M. Synyshyna Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет» https://orcid.org/0000-0002-7993-1638

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11165

Ключові слова:

професійна підготовка, заклади вищої освіти, концептуальні основи професійної підготовки, студенти, майбутні практичні психологи

Анотація

У статті здійснено аналіз наукових доробок провідних науковців з обраної теми та виокремлено провідні ідеї, концепції, ключові дефініції дослідження. 

Актуалізовано створення належних психодидактичних умов у закладах вищої освіти, які слугують основою для формування професійно-значущих компетентнісних якостей, розвитку особистісного творчого потенціалу та активної громадської позиції в майбутніх практичних психологів. Аргументовано, що вибудувана на концептуальних засадах професійної підготовки освітня система уможливлює ефективне змістове наповнення навчальних дисциплін, а відтак результативні фундаментальні знання, професійно-спрямовані уміння, поглиблені навички, фахові норми і цінності, які мають найвищий ступінь узагальнення суспіль­них явищ та процесів.

Доведено, що в концепції дослідження практичної психології поєднані професійне методологування, філософські та загальнонаукові принципи й науково-методологічні підходи, які направлені на розкриття майбутньої професійної діяльності. Окреслені концептуальні засади професійної підготовки дозволяють видозмінити освітній процес у вищій школі відповідно до індивідуальних потреб майбутніх практичних психологів.

Запропоновано здійснення методологічного аналізу освітнього феномена практичної психології у закладах вищої освіти на чотирьох основних рівнях: філософсько-теоретичному (еволюційно-теоретичне становлення фахівця та його дієве функціонування), методологічному (формування системи світоглядних та смислових індивідуальних установок для реалізації власних освітніх умінь і навичок), конкретно-науковому (набуття фундаментальних знань про власну професійну діяльність) та технологічному (результативне використання методик і технік дослідження для отримання правдивого емпіричного знання).

Зроблено висновок про важливість окреслення концептуальних засад у системі професійної підготовки майбутніх практичних психологів.

Посилання

Zaychenko, I.V. (2016). Pedahohika: pidruchnyk [Pe¬dagogy: textbook]. Kyiv:Lira [in Ukrainian].

Luhovyi, V., Sliusarenko, O., & Talanova, J. (2017). Akademichno-universytetskyi dualism svitovoho doslidnytskoho prostoru [Academic-university dualism of the world research space]. Nauka ta naukovyzna – Science and Novelty, 4 (98), 84-85 [in Ukrainian].

Pisarenko, V.I. (2013). Metodologicheskie problemy sovremennoy pedagogki [Methodological problems of modern pedagogy]. Izvestiya yunogo federalnogo universiteta – News of the Southern Federal University, 10,

-109 [in Russian].

Rebukha, L.Z. (2019). Profesiina pidhotovka maibutnikh psykholohiv u zakladakh vyshchoi osvity: metodo¬lohichnyi aspect [Professional training of future practical psychologists in institutions of higher education: metho¬dological aspect]. Innovatsiina pedahohika – Innovative Pedagogy, 17, 1, 137-140 [in Ukrainian].

Shandruk, S.K. (2016). Psykholohichni zasady rozvytku profesiinykh tvorchykh zdibnostei maibutnikh praktychnykh psykhologiv [Psychological principles of development of professional creative abilities of future practical psychologists]. Doctor’s thesis. Ternopil [in Ukrainian].

Melnychuk, I., Rebukha, L., Zavgorodnia, T., & Bloshchyn¬skyi, I. (2018). Strategic significance of English in self-education of the students of socio-humanitarian specialities for fundamentalization of university education. Modern Journal of Language Teaching Methods, 8 (11), 712-720.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-03

Як цитувати

Synyshyna, V. M. (2020). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ. Медична освіта, (2), 137–141. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11165

Номер

Розділ

Матеріали конференції