СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ МЕТОДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11163Ключові слова:
якість освіти, методи навчання, кейс-метод, ігровий метод, тренінг, крос-культурний контекст підготовки, аналіз результатів стажувань, коучингАнотація
Стаття присвячена висвітленню соціально-психологічних методів, які сприяють забезпеченню якості освіти у системі професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі. На прикладах проілюстровано кілька видів методів, які дозволяють досягти ефективності цього процесу, проаналізовано основні напрями впровадження цих методів у процес професійної підготовки. Відзначається, що однією з ключових проблем професійної освіти є забезпечення оптимальних психологічних умов для їх особистісного включення в процес засвоєння знань, де можна виділити внутрішні і зовнішні чинники впливу на якість і ефективність освіти. До внутрішніх факторів можна віднести систему цінностей, мотивацію, індивідуально-психологічні вікові особливості, рівень розвитку пізнавальних процесів особистості студента. До зовнішніх факторів належать такі, як: 1) обставини життя і діяльності того, хто навчається; 2) психолого-педагогічні умови освітнього процесу; 3) соціально-психологічні умови освітнього процесу; 4) використовувані освітні технології. У статті проаналізовано традиційні та активні методи навчання. У дослідженні наголошено на необхідності системного впровадження соціально-психологічних методів, використання новітніх форм, оновлення змісту, засобів, принципів та методики навчання у навчальний процес закладів вищої освіти задля підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців медичної галузі.
Посилання
Ahapova, M.B. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv z sotsialnoho zabezpe¬chennia u protsesi fakhovoi pidhotovky [Formation of professional competence of future social security specialists in the process of professional training]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka – Bulletin of Zhytomyr Ivan Franko State University, 3(94), 18-23 [in Ukrainian].
Aksenova, Ye.A., Bazarov, T.Yu., & Lukyanova, N.F. (1998). Metody effektivnogo obucheniya vzroslykh: ucheb.-metod. posobie [Methods of effective adult learning: a tea¬ching manual]. Moscow. Berlin [in Russian].
Honcharenko, S.V. (2012). Pedahohichni zakony, zakonomirnosti, pryntsypy. Suchasne tlumachennia [Pedagogical laws, regularities, principles. Modern interpretation]. Rivne: Volynski oberehy [in Ukrainian].
Hrabovska, T.I. (2002). Formuvannia pozytyvnoi motyvatsii diialnosti osobystosti [Formation of positive motivation of personality activity]. Ridna shkola – Native School, 4, 12-14 [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M., Fedirchyk, T.D., & Kalinyuk, N.M. (2019). Sutnist osvity yak sotsialnoi tsinnosti [The essence of education as a social value]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy. Seriia “Pedahohika” – Bulletin of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogy, 1. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2019_1_7 – [in Ukrainian].
Tseikhmistrova, H.S. (2004). Osnovy naukovykh doslidzhen: Navch. posib. [Fundamentals of scientific research: Textbook]. Kyiv [in Ukrainian].