ЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТУДЕНТСЬКОГО КОНСПЕКТУ ЯК СПЕЦИФІЧНОЇ ЧАСТИНИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11152

Ключові слова:

студентський конспект, мовний жанр, лінгвістичний аспект, автор, комунікативна мета

Анотація

Стаття присвячена аналізу специфіки написання студентами конспекту шляхом аналізу його мовних особливостей. Автори вивчають комунікативну та жанрову природу навчального конспекту і пропонують класифікацію студентських конспек­тів за різними ознаками. Проведено узагальнення та аналіз основних видів мовленнєвих жанрів, притаманних лекційним записам студентів. Зокрема, виявлено переважаючу кількість інформативних конспектів. У рамках написання роботи авторами було проведено опитування з метою  визначення рівня навичок та вмінь студентів у сфері створення конспектів та виявлення найпопулярніших форм його написання. Аналіз багаторівневих критеріїв дозволив авторам запропонувати функціонально орієнтовану типологію конспектів студентів, яка враховує зовнішнє їх оформлення, специфіку інформативно-семантичного вираження та складу, а також лексичні та граматичні показники, у тому числі синтаксичні характеристики і розділові знаки. У роботі також було розглянуто роль автора в імплементації форми написання конспекту  як учасника спілкування, котрий прагне до успішної комунікації з лектором. Увага приділяється структурним, словниковим та синтаксичним компонентам конспектів. Проведене дослідження показало, що студентів не навчали, як правильно робити конспект ні в школі, ні в університеті, і переважаюча кількість студентів вивчала процес та способи написання конспектів самостійно. Це дало авторам можливість вважати, що ця тема є необхідною частиною навчальної програми для введення в курс першого року навчання студентів в університетах різних типів.

Посилання

Bahtin, M.M. (2000). Problema rechevykh zhanrov. Avtor i geroy: k filosofskim osnovam gumanitarnykh nauk [The issue of the speech genres. Author and hero: to the philo¬sophical foundations of the humanities]. Saint-Petersburg: Azbuka [in Russian].

(2015). Konspekt [Notes]. Velykyi tlumachnyi slovnyk such. ukr. movy [The Great Dictionary of Modern Ukrainian Language, 6th edition]. Kyiv; Irpin: Perun [in Ukrainian].

Koshil, N.Ye., & Hyryla, O.S. (2015). Linhvistychni osoblyvosti konspektu yak spetsyfichnoho movlennievoho pysemnoho zhanru [Linguistic features of the synopsis as a specific genre of written speech]. Naukovi zapysky Natsio¬nalnoho universytetu “Ostrozka akademiia” – Scien¬tific Notes of the National University “Ostroh Academy”, 100-102 [in Ukrainian].

Matsko, L.I. (Ed.). (2003). Stylistyka ukrainskoi movy: Pidruchnyk [Stylistics of the Ukrainian language]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].

Ostin, Dzh. L. (2016). Slovo kak deystviye [Word as an action]. Novoye v zarubezhnoy lingvistike – New in Foreign Linguistics. Moscow [in Russian].

Shmelova, T.V. (2010). Movnyi zhanr. Mozhlyvosti opysu i vykorystannia u vykladanni movy [Speech genres. Options for description and use of language teeaching]. Russistik – Rusystyka, 2, 20-32 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-03

Як цитувати

Koshil, N. Y., Rybina, N. V., & Hyryla, O. S. (2020). ЛІНГВІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТУДЕНТСЬКОГО КОНСПЕКТУ ЯК СПЕЦИФІЧНОЇ ЧАСТИНИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ. Медична освіта, (2), 75–79. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11152

Номер

Розділ

Матеріали конференції