ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.11003Ключові слова:
студенти-медики, вища медична школа, освіта, культура, парадигми, педагогічні підходиАнотація
Підготовка фахівців у медичних університетах сьогодні недостатньо досконала з сучасних культурно-ціннісних позицій і не дає належного наукового обґрунтування практиці вузівського навчання. Продуктивне розв’язання проблем формування культури майбутнього фахівця медичного профілю, всебічний розвиток його соціальних якостей можливі на основі аналізу навчально-виховної та організаційної роботи, узагальнення висновків теоретичних і конкретно-соціологічних досліджень на стику педагогіки вищої медичної школи, теорії особистості та культури, педагогічної спадщини. Культура як освітня цінність у розвитку і вихованні студентів-медиків повинна проявлятися в культурі буття, мислення, дозвілля, у стосунках, спілкуванні, у світоглядній культурі, в естетичній діяльності. У статті розглянуто основні парадигми сучасної медико-педагогічної освіти в системі підготовки студентів-медиків; визначено важливість системно-ціннісного підходу у процесі підготовки в навчально-виховному процесі медичного вузу. Окрім цього, у статті формулюється понятійний апарат проблеми навчання та виховання студентів-медиків. Розглядається сутність таких понять, як «освіта», «культура», «парадигми освіти», аналізується їх взаємозв’язок і взаємообумовленість. Обґрунтовується ідея про те, що державі і суспільству потрібні не тільки працівники «знаючі», а й соціально активні, які вміють зробити моральний вибір, які вміють адаптуватися в різних соціальних ролях.
Посилання
Abdulkarymova, A.M. (2004). Problema formyrovaniya kommunikatyvnoy kultury spetsyalistov v usloviyakh polietnicheskogo regiona [The problem of formation of communicative culture of specialists in the conditions of polyethnic region]. Myr na SK. Sym. 16. Kommunykatsyologiya i ritorika v polikulturnom kontekste – The world in the SK. Sim. No. 16. Communication and Rhetoric in a Multicultural Context. Retrieved from: http://pn.pglu.ru/ [in Russian].
Bekh, I.D. (2003). Vykhovannia osobystosti: u 2 kn. Kn. 2: Osobystisno oriientovanyi pidkhid: naukovo-praktychni zasady: navch.-metod. posibnyk [Education of the individual: in 2 books. Book. 2: Person-centered approach: scientific and practical background: teaching-method]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Vidt, I.G. (2003). Obrazovanie kak fenomen kultury: evolyutsiya obrazovatelnykh modeley v istoriko-kulturnom protsesse [Education as a cultural phenomenon: evolution of educational models in the historical and cultural process]. Doctor’s Extended abstract. Tyumen [in Russian].
Gershunskiy, B.S. (1997). Filosofiya obrazovaniya dlya XXI veka (v poiskakh praktiko-orientirovannykh kontseptsiy) [Philosophy of education for the XXI century (in search of practice-oriented concepts]. Moscow: “InterDialekt” [in Russian].
Dolzhenko, Yu.A. (2004). Voprosy lichnostnogo orientirovannogo obrazovaniya [Issues of personality oriented education]. Lichnostno orientirovannoe obrazovanie v Altayskom krae: opyt, problemy, perspektivy: Materialy kraevoy nauchno-prakticheskoy konferentsii – Personality-oriented education in the Altai Territory: Experience, Problems, Prospects: Materials of Regional Scientific and Practical Conference. April 12-13. Barnaul: AKIPRO [in Russian].
Krylova, N.B. (1990). Formirovanie kultury budushchego spetsialista [Formation of culture of the future specialist]. Moscow: Vysshaya shkola [in Russian].
(1997). Kultura, kulturologiya i obrazovanie: voprosy kruglogo stola [Culture, cultural studies and education: problems of round table]. Speech by Lektorskiy, V.A. Voprosy filosofii – Issues of Philosophy, 2, 4 [in Russian].
(1995). Kultura: teorii i problemy [Culture: theory and problems]. Moscow: Nauka [in Russian].
Lavrugina, S.T. Kulturotvorcheskaya paradigma obrazovaniya. Ekskurs v filosofiyu obrazovaniya [Cultural paradigm of education. An excursion into the philosophy of education]. Retrieved from: http:// www. emissia.al.ru/offline/ [in Russian].
Mescheryakov, A.S., & Krylova, N.N. (2006). Tsennostnye orientatsii i adaptatsionnyy potentsial molodezhi Penzenskogo regiona [Value orientations and adaptive potential of youth of Penzen region]. Materialy II mezhdunarodnoy nauchno-prakticheskoy konferentsii “Fenomen razvitiya v naukah o cheloveke” – The Phenomenon of Development in the Sciences of Man: Materials of the II Intern. Scientific-Practical Conf. Penza [in Russian].
Sliepkan, Z. I. (2005). Naukovi zasady pedahohichnoho protsesu u vyshchii shkoli: Navch. posib [Scientific bases of pedagogical process in higher school: textbook]. Kyiv: Vyshcha shkola [in Ukrainian].
Stolyarenko, L.D., & Samygin, S.I. (2000). 100 ekzamenatsionnykh voprosov po pedagogike [100 exam questions on pedagogy]. Rostov-on-Don [in Russian].
Davis, K. (1940). The Child and Social Structure. Journal of Educational Sociology, 14, 211-218. DOI: https://doi.org/10.2307/2262160