РОЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩІ ЛАТВІЇ

Автор(и)

  • Andra Zenčaka Ризький технічний університет, Рига, Латвія

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.11001

Ключові слова:

професійна освіта дорослих, бізнес-середовище, старіння населення, вища професійно-технічна освіта, ресурси робочої сили

Анотація

Вирішальним фактором економічного розвитку Латвії є конкурентоспроможні ресурси робочої сили, для підготовки яких важлива якість професійної освіти, її відповідність тенденціям розвитку галузей економіки та попиту на ринку праці. Однією з глобальних соціально-економічних проблем ХХІ століття в розвинених країнах є старіння населення, завдяки впливу якого стає важливим значення професійної освіти дорослих, оскільки зміни в демографічній структурі населення означають, що потреби ринку праці все частіше задовольняються ресурсами людей пенсійного віку. В даний час на ринку праці домінує попит на працівників із вищою освітою, що вказує на його якісний розвиток і важливість вищої професійної освіти в аспекті старіння населення. На думку авторів, існуючу систему професійної освіти потрібно вдосконалити, повністю інтегруючи в неї освіту дорослих, що послужило би одним із основних елементів системи підтримки для створення високоякісного державного бізнес-середовища та стимулювало би досягнення національних економічних цілей. Проаналізовано систему професійної освіти та видів її здобуття в Латвії як одного з факторів, які сприяють створенню високоякісного бізнес-середовища, що забезпечує якість наявної робочої сили. В результаті досліджень автори продемонстрували доречність між впровадженням вищої професійної освіти та якістю бізнес-середовища. Рекомендації щодо впровадження високоякісної вищої професійної освіти надаються з метою забезпечення відповідності наявної робочої сили вимогам національної економіки і ринку праці, а також створення високоякісного бізнес-середовища.

Посилання

Auers, D., Gubins, S. (2017). Latvian Demographic Portrait Today… and Tomorrow. /Latvijas demogrāfiskais portrets šodien.... un rīt./Riga: House CERTUS, June 2017. ISBN 978-9934-8679-6-5. Retrieved from: http://certusdomnica.lv/wp-content/uploads/2017/05/Certus_LatvijasDemografiskaisPortrets_2017_LV-1.pdf.

Bikse, V., Linde, Ņ., Vanags, J. (2015). Uzņēmējdarbības vides analīze Saldus un Brocēnu novadā. Latvijas Zinātņu akadēmija. Ekonomikas institūts. Retrieved from: http://srab.saldus.lv/bildes/files/PETIJUMA_KOPSAVILKUMS.pdf.

Business Dictionary. (2018). Retrieved from: http://www.businessdictionary.com.

(2012). Business environment and enterpreneurship. The institute of Company Secretaries of India. Delhi.

Cambridge Dictionaries Onlain. (2018). Retrieved from: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/businessenglish/external-environment.

Central Statistical Bureau of the Republic of Latvia (2019). Pieaugušo izglītība. Retrieved from: https://www.csb.gov.lv/lv/statistika/statistikas-temas/socialie-procesi/izglitiba/meklet-tema/2214-pieauguso-izglitibas-apsekojums-2016-2017-gada.

Central Statistical Bureau of the Republic of Latvia. (2017). Population in Latvia is decreasing; the growth in Riga is observed. /Iedzīvotāju skaits Latvijā turpina samazināties. Retrieved from: http://www.csb.gov.lv/notikumi/iedzivotaju-skaits-latvija-turpina-samazinaties-riga-verojams-pieaugums-45899.html.

Central Statistical Bureau of the Republic of Latvia. The Elderly People in Latvia. 2012. ISBN 978-9984-06-431-4. Retrieved from: http://www.csb.gov.lv/sites/default/files/nr_15_vecaka_gadagajuma_iedzivotaji_latvija_2012_12_00_lv.pdf.

Cornet, G. (2015). Europe's 'silver economy: A potential source for economic growth? Grenoble: International Society for Gerontechnology, 2015. ISSN: 15691101. Retrieved from: https://www-scopus-com.resursi.rtu.lv/record/display.uri?eid=2-s2.0-84930339253&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=%22silver%22+policy+and+economy&st2=&sid=f02e5f47e72d3c92fba6a6b318542308&sot=b&sdt=b&sl=42&s=TITLE-ABS-KEY%28%22silver%22+policy+and+economy%29&relpos=16&citeCnt=2&searchTerm=.

Gnyawali, D., & Fogel, D. (1994). Environments for entrepreneurship development: Key dimensions and research implications. Entrepreneurship: Theory & Practice, 18 (4), 43-62.

LR Izglītības un zinātnes ministrija (2018). Kas ir mūžizglītība? Retrieved from: http://www.muzizglitiba.lv/pieauguso-izglitiba/15.

Ministry of Education and Science of the Republic of Latvia. The Guidelines for the Development of Education for 2014-2020 (22 May 2014). Retrieved from: http://www.lsa.lv/wp-content/uploads/2013/03/Izglitibasattistibaspamatnostadnes.pdf.

Šenfelde, M., & Zenčaka, A. (2017). Competence-based higher educationas a fundamental principle of the creation of competitive human capital. Ventspils University College, Entrepreneurship, Innovation and Regional Development - EIRD 2017. Ventspils, 2017 ISBN-978-9984-648-78-1. Pieejams. Retrieved from: http://venta.lv/wp-content/uploads/Konferences-EIRD-2017-rakstu-krājums_fine.pdf.

Stašāne, J. (2017). Diversification as an opportunity for developing adult education. Ministry of Education and Science. International Scientific Conference “Challenges for high quality of adult education”, Conference Proceedings. Riga, 2017 ISBN 978-9934-8148-9-1.

World Economic Forum (2017). Retrieved from: https://www.weforum.org/agenda/2017/09/what-is-economic-competitiveness/.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Zenčaka, A. (2020). РОЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩІ ЛАТВІЇ . Медична освіта, (1), 93–101. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.11001

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ