ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ЯК ОСНОВНА ФОРМА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА» У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • K. L. Stefanyshyn Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5454-8942

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10999

Ключові слова:

українська мова як іноземна, практичне заняття, організаційна частина, засвоєння лексико-граматичного матеріалу, виконання тренувальних вправ, робота з текстом, поточний контроль

Анотація

Практичне заняття є основною формою навчальної діяльності студентів у закладах вищої освіти із дисципліни «Українська мова як іноземна». Практичні заняття у ЗВО передбачають детальний розгляд студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни з викладачем і формування вміння та навичок їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентом сформульованих завдань та вирішення ситуаційних задач. На прикладі вивчення теми «Опис зовнішності» у статті представлено структуру і змістове наповнення практичного заняття з української мови як іноземної.

Хід заняття структуровано згідно з вимогами до практичних занять у вищій школі та адаптовано до комунікативних потреб чужоземних студентів, які навчаються в Україні. Структура заняття містить п’ять етапів: організаційну частину, засвоєння лексико-граматичного матеріалу до теми, виконання тренувальних вправ, роботу з текстом, поточний контроль. Змістове наповнення відповідає програмі навчальної дисципліни «Українська мова як іноземна», завдання побудовано з урахуванням програмних вимог і підпорядковано меті дисципліни – забезпечення базових комунікативних потреб чужоземних студентів у побутовій та навчально-професійній сферах. Розроблена система вправ призначена для формування та розвитку різних видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання та письма). Знання лексики на позначення зовнішності людини, вміння будувати монологічні висловлювання, ініціювати та вести діалог-розпитування на запропоновану тему, навички узгоджувати прикметники, особові і присвійні займенники з іменниками у роді, числі та відмінку дозволяють забезпечити реалізацію комунікативних потреб іноземних студентів у різних сферах спілкування: побутовій, соціально-культурній, офіційно-діловій, навчально-професійній.

Посилання

Stepanenko, O.K. (2016). Vykladatska praktyka filolohiv: posibnyk [Internship of the philologists: tutorials]. Dnipro: SPD Ohotnik [in Ukrainian].

Stefanyshyn, K.L. (2019). Osoblyvosti orhanizatsii praktychnoho zaniattia z ukrainskoi movy yak inozemnoi u TDMU imeni I. Ya. Horbachevskoho [Peculiarities of the organization of practicals on Ukrainian as a Foreign language at TSMU]. Movna komunikatsiia: nauka, kultura, medytsyna : mater. Vseukr. nauk.-prakt. konf. – All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Ternopil : Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Ukrainska mova yak inozemna (anhliiskomovna forma navchannia): typova prohrama normatyvnoi navchalnoi dystsypliny dlia inozemnykh studentiv vyshhykh navchalnykh zakladiv MOZ Ukrainy. Haluz znan: 22 “Okhorona zdorovia” [Ukrainian as a foreign language (English form of teaching): typical curriculum of the normative educational discipline for foreign students]. Lutsak S.M. (Comp.). Kyiv [in Ukrainian].

Havryshchak, I.I. (2018). Ukrainska mova yak inozemna: navchalnyi posibnyk [Ukrainian as a foreign language: tutorial]. Tyshkovets, M.P. (Ed.). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-02

Як цитувати

Stefanyshyn, K. L. (2020). ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ЯК ОСНОВНА ФОРМА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ З ДИСЦИПЛІНИ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА» У ВИЩІЙ ШКОЛІ . Медична освіта, (1), 82–86. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.1.10999

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ