ЄВРОПЕЙСЬКА МЕДИЧНА ОСВІТА: МОДЕЛЬ ПОЛЬЩІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10874Ключові слова:
медична освіта, програма Ерасмус, програми обміну, навчання в ЄвропіАнотація
Програма студентської мобільності Ерасмус є однією з найбільших міжнародних програм обміну у світі, яка дала змогу отримати досвід семестрового навчання у європейських університетах більш ніж трьом мільйонам учасників від початку її функціонування. Щороку студенти різноманітних європейських, як медичних, так і немедичних ВНЗ, мають змогу брати участь у даній програмі, отримуючи унікальну можливість інтегруватися в іншу систему навчання, працювати над власними науковими ідеями та розробками, розвинути свій майбутній професійний нетворкінг, подорожувати та пізнати життя, культуру, традиції та побут в європейській країні. У статті висвітлено ключові характеристики навчального процесу, можливості наукового розвитку та студентського дозвілля у Вроцлавському медичному університеті (Польща) через призму участі в програмі обміну Ерасмус. В даній роботі проаналізовано, а також описано структуру й особливості проведення практичних занять та лекцій на клінічних кафедрах для старшокурсників, навантаження студентами на одного викладача, оцінку та контроль студентських знань під час практичних занять, а також в кінці семестру, можливість вибору елективних курсів, поняття та умови для застосування ректорських годин. З 18 лютого 2015 р. у Вроцлавському медичному університеті з метою покращення навчального процесу була запроваджена внутрішньоуніверситетська система оцінки якості освіти SONA, що передбачає стандартизоване анкетування студентів з подальшим трансфером опитувальників у навчальний відділ з метою аналізу та подальшої розробки схем покращення якості медичної освіти. У даній статті також йдеться про студентські асоціації університету, їх структуру, цілі та особливості функціонування, наукові видання різного ступеня цитування, в яких публікуються дослідники з різних країн світу.
Посилання
Cairns, D. (2017). The Erasmus undergraduate exchange programme: A highly qualified success story? Children’s Geographies, 15 (6), 728-740. Retrieved from: doi:10.1080/14733285.2017.1328485. DOI: https://doi.org/10.1080/14733285.2017.1328485
Erasmus+ (2017). The EU program for education, training, youth, and sport. (2014-2020). Retrieved from: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus2/files/erasmus_plus_general_factsheet.pdf.
European Commission (2014). Erasmus – Facts, Figures & Trends. The European Union support for student and staff exchanges and university cooperation in 2012-13. Retrieved from: https://ec.europa.eu/assets/eac/education/library/statistics/erasmus-plus-facts-figures_en.pdf.
Mizikaci, F., & Arslan, Z.U. (2018). A European perspective in academic mobility: a case of Erasmus program. Journal of International Students, 9 (2), 705-726. doi: 10.32674/jis.v9i2.1138. DOI: https://doi.org/10.32674/jis.v9i2.1138
Parey, M., & Waldinger, F. (2011). Studying abroad and the effect on International Labour Market Mobility: Evidence from the Introduction of ERASMUS. The Economic Journal, 121 (551), 194-222. doi: 10.1111/j.1468-0297. 2010.02369.x.
Senate of Wroclaw Medical University (2015). Resolution of February 18, 2015. Retrieved from: https://www.zarz.umed.wroc.pl/uchwasy-senatu-mainmenu-6/70-2015/2640-nr-1487-wprowadzenie-uczelnianego-systemu-zarzdzania-jakoci-ksztacenia.
Bracht, O., Engel, C., Janson, K., Over, A., Schomburg, A., Teichler, U. (2006). The Professional Value of ERASMUS Mobility. International Centre for Higher Education Research, University of Kassel. Retrieved from: https://www.eurashe.eu/library/modernising-phe/mobility/professional/WG4%20R%20Professional%20value%20of%20ERASMUS%20mobility%20Teichler.pdf.