МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ БІОХІМІЇ У ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ КОЛЕДЖІ НА ПРИКЛАДІ ТЕМИ «ВСТУП ДО ОБМІНУ РЕЧОВИН ТА ЕНЕРГІЇ»

Автор(и)

  • I. O. Pershko Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради
  • N. A. Todosiichuk Житомирський базовий фармацевтичний фаховий коледж Житомирської обласної ради

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.10772

Ключові слова:

міждисциплінарна інтеграція, біологічна хімія, обмін речовин та енергії

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні та практичні аспекти міждисциплінарної інтеграції при викладанні біологічної хімії. Розглянуто механізм реалізації предметно-орієнтованого навчання в межах вертикальної міждисциплінарної інтеграції на прикладі теми «Вступ до обміну речовин та енергії». Запропоновано конкретні шляхи підвищення ефективності викладання біохімії засобами міжпредметних зв’язків.

Реалізація принципів міждисциплінарної інтеграції під час проведення лекційних занять вимагає від викладача глибоких знань не лише його предмета, але й багатьох інших навчальних дисциплін, у тому числі і предметів фахової підготовки студентів-фармацевтів. Вкрай важливо дотримуватися оптимального балансу між матеріалом теми, що вивчається під час лекції, та інформацією суміжних тем чи навчальних дисциплін. Використання принципів міждисциплінарної інтеграції при вивченні біологічної хімії сприяє підвищенню мотивації студентів, а саме усвідомленню практичної значущості навчального матеріалу та набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності.

Посилання

Skliarov, O.Ya., Fartushok, N.V., Soika, A.D., & Smachylo, I.S. (2009). Biolohichna khimiia z biokhimichnymy metodamy doslidzhen [Biological chemistry with biochemical methods of research]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Voronina, L.M., & Desenko, V.F. (2000). Biolohichna khimiia [Biological chemistry: Textbook]. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].

Bukhalska, S., & Shamro, N. (2015). Teoretychni aspekty realizatsii mizhpredmetnoi intehratsii v protsesi vykladannia medychnoi biolohii u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Theoretical aspects of implementation of cross-curricular integration in the teaching of medical biology in higher medical institutions]. Naukovo-metodychnyi zhurnal “Nova pedahohichna dumka” – Scientific and methodological journal “New Pedagogical Thought”, 1 (81), 92-95 [in Ukrainian].

Voronina, T.A. (2001). Antmoksydant meksydol. Osnovnye neyropsykhotropnye effekty i mekhanizm deystviya [Antioxidant Mexidol. The basic neuropsychotropic effects and mechanism of action]. Psykhofarmakol. Biol. Narkol. – Psychopharmacol. Biol. Narcol., 1 (1), 2-12 [in Russian].

Hubskyi Yu.I. (2000). Biolohichna khimiia: Pidruchnyk [Biological Chemistry: Textbook]. Ternopil: Ukrmedknyha [in Ukrainian].

Karpets, M.V. (2016). Mizhdystsyplinarna intehratsiia – osnova profesiinoi spriamovanosti navchannia [Interdisciplinary integration – the basis of professional orientation training]. Svit medytsyny ta biolohii – The World of Medicine and Biology, 4 (58), 144-147 [in Ukrainian].

Kyrvas, V.A., & Sytnykova, P.Е. (2016). Gorizontalnaya mezhdystsyplinarnaya integratsiya pri formirovanii informatsyonno-kommunikatsyonnoy kompetentnosti studentov [Horizontal interdisciplinary integration in the formation of students’ information-communication competence]. Systemy obrobky informatsii: zbirnyk naukovykh prats. – Information Processing Systems, 2 (139), 212-215 [in Russian].

Lysachenko, O.D. (2012). Rol mizhdystsyplinarnoi intehratsii u formuvanni klinichnoho myslennia studenta [The role of the interdisciplinary integrations in the formation of the clinical thinking of students]. Visnyk problem biolohii i medytsyny – Bulletin of Problems of Biology and Medicine, 3, 2 (95), 133-135 [in Ukrainian].

Rozhdestvenskyi, E.Yu., Sydun, M.S., & Kryvobok, A.H. (2009). Mizhdystsyplinarna intehratsiia vykladannia bioorhanichnoi khimii v medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration in bio-organic chemistry teaching at the medical university]. Akt. probl. such. medytsyny: Visn. Ukr. med. stomatol. akademii. – Actual Problems of the Modern Medicine: Bulletin of Ukrainian Medical Stomatological Academy, 9, 249-251 [in Ukrainian].

Shulhai, A.H., Fedoniuk, L.Ya., Mudra, A.Ye., & Oleshchuk, O.M. (2018). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak skladova problemno-oriientovanoho navchannia u medychnomu universyteti [Interdisciplinary integration as a part of problem-based learning in the medical university]. Medychna osvita – Medical Education,4, 113-116. Retrieved from: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/9342 [in Ukrainian].

Voloshchuk, N.I., Pashynska, O.S., Ivanytsia, A.O., & Taran, I.V. (2016). Mizhdystsyplinarna intehratsiia yak faktor udoskonalennia vykladannia farmakolohii u medychnomu vyshi [Interdisciplinary integration as an improving factor of teaching pharmacology in medical universities]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 8-11. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mosv_2016_4_4 [in Ukrainian].

Proshkin, V.V. (2010). Intehratsiia universytetskoi nauky y osvity: istorychnyi aspekt [Integration of university science and education: historical aspect]. Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku –Pedagogical Science: History, Theory, Practice, Development Trends, 2. Retrieved from: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_s. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-15

Як цитувати

Pershko, I. O., & Todosiichuk, N. A. (2020). МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ БІОХІМІЇ У ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ КОЛЕДЖІ НА ПРИКЛАДІ ТЕМИ «ВСТУП ДО ОБМІНУ РЕЧОВИН ТА ЕНЕРГІЇ». Медична освіта, (3), 49–55. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.10772

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ