ВИКОРИСТАННЯ ВІДЕОМАТЕРІАЛІВ ЯК ЗАСОБУ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ СТОМАТОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10702Ключові слова:
відеоматеріали, іншомовна компетентність, компетентнісний підхід, комунікативна компетентність, мотиваціяАнотація
У контексті реформування медичної освіти, зокрема у галузі стоматології, великого значення набуває необхідність формування іншомовної компетентності, яка сприятиме ефективному здійсненню лікарської і наукової діяльності. У статті розглядаються переваги використання відеоматеріалів як одного із засобів формування іншомовної компетентності майбутніх стоматологів на практичних заняттях з іноземної мови у медичних закладах вищої освіти. Зважаючи на факт, що відеоматеріали є основним джерелом автентичної іноземної мови, відповідно, їх використання на заняттях значно покращить процес формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології. Визначено етапи презентації відеоматеріалів на практичному занятті, а саме: «підготовчий етап», «етап перегляду», «робота з відеоматеріалом» та «використання відеоматеріалу в комунікативній ситуації». Також у статті зазначені необхідні умови для покращення процесу формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології шляхом використання відеоматеріалів. Обґрунтовано доцільність використання вправ та завдань на кожному етапі презентації відеоматеріалу.
Запропонована організація демонстрації відеоматеріалів сприятиме підвищенню якості процесу формування іншомовної компетентності майбутніх фахівців із стоматології на заняттях з іноземної мови шляхом використання розроблених завдань для кожного етапу перегляду відеоматеріалу та підвищення мотивації до навчання через професійний контент.
Посилання
Galskova, N.D. (2000). Sovremennaya metodika obucheniya inostrannyim yazyikam [Modern methodology of teaching foreign languages]. Moscow: Glossa [in Russian].
Zakharova, V.O. (2015). Osoblyvosti vykorystannia videomaterialiv na zaniattiax z inozemnoi movy u vyshchykh navchalnykh zakladax [The peculiarities of using video in the foreign language classes at higher educational establishments]. Naukovyi visnyk Nacionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy – Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Part 2, 81-88 [in Ukrainian].
Kulbashna, Ya.A., & Zakharova, V.O. (2018). Struktura inshomovnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivciv iz stomatolohii [The structure of future dentists’ foreign language competence]. Osvitologiia – Education, 7, 157-163 [in Ukrainian].
Mostyepan, N.M. (2012). Demonstraciia video na urokax: metodychnyi aspect [Presenting video during the lessons: methodological aspect]. Kryvyi Rih, p. 23 [in Ukrainian].
Nagach, M.V. (2008). Pidgotovka maibutnikh uchyteliv u shkolax profesiinoho rozvytku v SShA. [Training of future teachers at schools of professional development in the USA]. Extended abstract of candidate’s thesis: «Teoriia i metodyka profesiinoyi osvity». Kyiv: Universytet menedzhmentu osvity Akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, p. 21 [in Ukrainian].
Leskiv, I.M., Zhulkevych, I.V., Halaychuk, I.Yo., & Zahurska, N.O. (2014). Newest introduction into educational process of teaching radiology on 3-rd course of the medical Faculty. Medychna osvita – Medical Education, 1, 64-66. Retrieved from: https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita/article/view/3724
Rudnytska, K.V. (2016). Sutnist poniat «kompetentnisnyi pidkhid», «kompetentnist», «kompetenciia», «profesiina kompetentnist» u svitli suchasnoi osvitn`oyi parady`gmy`. [Meaning of notions “competency-based approach”, “competency”, “competence”, “professional competence” in terms of modern osvitnoi paradyhmy [The essence of the concepts "competence approach", "competence", "competence", "professional competence" in the light of the modern educational paradigm]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota – Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: Pedagogy. Social work, 1, 241-244. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2016_1_61 [in Ukrainian].
Harmer, J. (1991). The Pracice of English Language Teaching. London: Longman Group UK Limited, p. 371.
Harmer, J. (2001). How to Teach English. London: Longman, p. 198.
Kulbashna, Ya., Skrypnyk, I., & Zakharova, V. (2019). Future doctors professional competence formation in medical universities with innovative pedagogical technologies. Open Journal of Social Sciences, 7, 231-242. DOI: https://doi.org/10.4236/jss.2019.73020
Scrivener, J. (2002). Learning Teaching. London: Collins ELT, p. 432.