ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10683Ключові слова:
освітній процес, симуляційне навчання, об’єктивний структурований клінічний іспит, практичні навички, компетентностіАнотація
У статті проаналізовано результати запровадження об’єктивного структурованого клінічного іспиту для оцінки знань і практичних навичок з акушерства та гінекології у студентів V курсу медичного факультету.
Питання якісної підготовки майбутніх лікарів становить актуальну проблему сьогодення. Державна програма реформування медичної галузі вимагає від освітніх медичних закладів підготовки фахівців не лише з високим рівнем теоретичних знань, але й з умінням використовувати їх на практиці. У зв’язку з цим відмічається відхилення пріоритетів освітнього процесу від здобування знань до формування професійних компетенцій. Симуляційна освіта є однією з основних методик практичної підготовки медичних спеціалістів. Відпрацювання навичок на манекенах та симуляторах має доведену ефективність. Саме об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ) є одним з достовірних елементів оцінки практичних та комунікативних навичок майбутніх лікарів.
Основними принципами даного іспиту є об’єктивність та структурованість. Об’єктивність визначається стандартизованими шкалами оцінювання, а структурованість ОСКІ полягає у стандартизованій схемі проходження станцій, що дозволяє оцінити визначене клінічне мислення та вміння студентів.
Таким чином, дана імплементація симуляційного навчання є цінним інструментом вдосконалення професійних компетентностей у майбутніх лікарів. Без застосування теоретичних знань та аналітичних навичок неможливо правильно виконати практичне завдання, інтерпретувати результати обстеження, встановити діагноз. На ОСКІ викладачі дотримуються встановлених правил і стандартів, що дозволяє справедливо оцінювати студента під час виконання завдання.
Посилання
Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhai, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2018). Filosofiia symulyatsiynoho navchannia v medytsyni [Philosophy of simulation training in medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 41-46 [in Ukrainian].
Khaniukov, O.O., Yehudina, Ye.D., Hetman, M.H., & Kalashnikova, O.S. (2019). Implementatsiia symulyatsiynoho treninhu nadannia nevidkladnoi dopomohy dlia studentiv 6 kursu pry vyvchenni dystsypliny «vnutrishnia medytsyna» (Ohliad literatury ta vlasny dosvid) [Implementation of first aid simulation training for the 6th year students in the study of internal medicine (Literature review and own experience)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 124-130 [in Ukrainian].
Yaeger, K.A., & Arafeg, J.M. (2008). Making the move: from traditional neonatal education to simulation-based training. J. Perinat. Neonatal Nurs., 2, 154-158. DOI: https://doi.org/10.1097/01.JPN.0000319103.28217.26
Malanchuk, L.M., Kuchma, Z.M., Malanchyn, I.M., Martyniuk, V.M., Krasnianska, L.O., Malanchuk, S.L. (2018). Vykorystannia stsenariiv z elementamy klinichnoi farmakolohii pry vyvchenni okremyh tem z akusherstva ta hinekolohii [Use of scenarios with elements of clinical pharmacology in the study of individual topics in obstetrics and gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 64-68 [in Ukrainian].