ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ

Автор(и)

  • I. M. Malanchyn Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3899-9166
  • L. M. Malanchuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0207-3281
  • V. M. Martyniuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1108-134X
  • L. Ye. Lymar Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9777-5037

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10683

Ключові слова:

освітній процес, симуляційне навчання, об’єктивний структурований клінічний іспит, практичні навички, компетентності

Анотація

У статті проаналізовано результати запровадження об’єктивного структурованого клінічного іспиту для оцінки знань і практичних навичок з акушерства та гінекології у студентів V курсу медичного факультету.

Питання якісної підготовки майбутніх лікарів становить актуальну проблему сьогодення. Державна програма реформування медичної галузі вимагає від освітніх медичних закладів підготовки фахівців не лише з високим рівнем теоретичних знань, але й з умінням використовувати їх на практиці. У зв’язку з цим відмічається відхилення пріоритетів освітнього процесу від здобування знань до формування професійних компетенцій. Симуляційна освіта є однією з основних методик практичної підготовки медичних спеціалістів. Відпрацювання навичок на манекенах та симуляторах має доведену ефективність. Саме об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ) є одним з достовірних елементів оцінки практичних та комунікативних навичок майбутніх лікарів.

Основними принципами даного іспиту є об’єктивність та структурованість. Об’єктивність визначається стандартизованими шкалами оцінювання, а структурованість ОСКІ полягає у стандартизованій схемі проходження станцій, що дозволяє оцінити визначене клінічне мислення та вміння студентів.

Таким чином, дана імплементація симуляційного навчання є цінним інструментом вдосконалення професійних компетентностей у майбутніх лікарів. Без застосування теоретичних знань та аналітичних навичок неможливо правильно виконати практичне завдання, інтерпретувати результати обстеження, встановити діагноз. На ОСКІ викладачі дотримуються встановлених правил і стандартів, що дозволяє справедливо оцінювати студента під час виконання завдання.

Посилання

Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhai, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2018). Filosofiia symulyatsiynoho navchannia v medytsyni [Philosophy of simulation training in medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 41-46 [in Ukrainian].

Khaniukov, O.O., Yehudina, Ye.D., Hetman, M.H., & Kalashnikova, O.S. (2019). Implementatsiia symulyatsiynoho treninhu nadannia nevidkladnoi dopomohy dlia studentiv 6 kursu pry vyvchenni dystsypliny «vnutrishnia medytsyna» (Ohliad literatury ta vlasny dosvid) [Implementation of first aid simulation training for the 6th year students in the study of internal medicine (Literature review and own experience)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 124-130 [in Ukrainian].

Yaeger, K.A., & Arafeg, J.M. (2008). Making the move: from traditional neonatal education to simulation-based training. J. Perinat. Neonatal Nurs., 2, 154-158.

Malanchuk, L.M., Kuchma, Z.M., Malanchyn, I.M., Martyniuk, V.M., Krasnianska, L.O., Malanchuk, S.L. (2018). Vykorystannia stsenariiv z elementamy klinichnoi farmakolohii pry vyvchenni okremyh tem z akusherstva ta hinekolohii [Use of scenarios with elements of clinical pharmacology in the study of individual topics in obstetrics and gynecology]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 64-68 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-12

Як цитувати

Malanchyn, I. M., Malanchuk, L. M., Martyniuk, V. M., & Lymar, L. Y. (2020). ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОБ’ЄКТИВНИЙ СТРУКТУРОВАНИЙ КЛІНІЧНИЙ ІСПИТ ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ НА КАФЕДРІ АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ. Медична освіта, (4), 93–97. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10683

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ