ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА»

Автор(и)

  • L. P. Sheremeta ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10651

Ключові слова:

діалогічне мовлення, монологічне мовлення, методи і прийоми навчання, система вправ, українська мова як іноземна

Анотація

У статті проаналізовано основні аспекти формування навичок діалогічного мовлення під час вивчення курсу «Українська мова як іноземна». Описано авторську методику засвоєння матеріалу, спрямовану на оптимальний відбір шляхів підвищення ефективності заняття. Подано методичні рекомендації щодо формування в іноземних студентів медичного профілю умінь і навичок діалогування.

Обґрунтовано, що система навчання українського діалогічного мовлення іноземців передбачає засвоєння мовно-мовленнєвих знань з української мови та формування комунікативних умінь та навичок, актуальних для послуговування в україномовному середовищі.

Доведено, що формування української мовленнєвої компетенції студентів-іноземців відбувається на основі мовної підготовки, що включає в себе вільне володіння професійною лексикою та обмін знаннями з медичних предметів, обговорення тем, дискутування з їх приводу.

Проаналізовані аспекти навчання діалогічного мовлення сприятимуть оптимізації процесу навчання іноземних студентів у вищих навчальних закладах України та можуть бути використані при подальшій розробці нових методик оцінювання рівня професійної підготовки майбутніх працівників медичного профілю.

Посилання

Kontseptsii movnoi osvity inozemtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Concepts of language education of foreigners in higner educational establishments in Ukraine]. Retrieved from: http://dspace.univer.kharkov.ua/handle/123456789/5396 [in Ukrainian].

Ukrainska mova yak inozemna: posibnyk [Ukrainian as a foreign language: a manual]. Ternopil [in Ukrainian].

Ukrainska mova yak inozemna: Robocha prohrama dlia inozemnykh studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MOZ Ukrainy. Haluz znan: 22 “Okhorona zdorovia” [Ukrainian as a foreign language: Working program for fo­reign students of higher educational institutions of the Mi­nistry of Health of Ukraine]. Retrieved from: http: // https://moodle.tdmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=152209 [in Ukrainian].

Sheremeta, L.P (2014). Vykorystannia tvorchosti T.H. Shevchenka na pochatkovomu etapi navchannia dialohichnoho movlennia inozemnykh studentiv-medykiv [The use of creativity of T.H. Shevchenko at the initial stage of teaching dialogic speech of foreign medical students]. Sheremeta L.P. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia “Pedahohika. Sotsialna robota” – Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 33, 212-215 [in Ukrainian].

Sheremeta, L.P. Systema vprav dlia navchannia dialohichnoho movlennia inozemnykh studentiv-medykiv [A system of exercises for the teaching of dialogic speech to foreign medical students]. Ukrainian Professional Language: History and Modernity: Collection of Materials of the Regional Scientific and Practical Conference. Ternopil: TSMU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-03

Як цитувати

Sheremeta, L. P. (2019). ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ «УКРАЇНСЬКА МОВА ЯК ІНОЗЕМНА». Медична освіта, (3), 103–107. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10651

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ