КОМПЛЕКС ВПРАВ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ДАВАЛЬНОГО ВІДМІНКА НА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10537Ключові слова:
українська мова як іноземна, відмінок, давальний відмінок, граматикаАнотація
У статті розглянуто принципи оптимізації процесу навчання іноземних студентів української мови. Проаналізовано труднощі засвоєння категорії давального відмінка у процесі вивчення української мови як іноземної. На прикладі таблиць систематизовано відмінкові закінчення іменників, прикметників, числівників та займенників у давальному відмінку, що є своєрідною візуальною опорою і полегшить сприйняття студентам навчального матеріалу. Таблиця сприяє кращому засвоєнню знань, дає змогу заощаджувати навчальний час та системніше викладати матеріал української мови, що забезпечує сприйняття не окремих, розрізнених фактів, які зводяться в систему, як правило, на останніх заняттях з теми, а одразу – системи знань з тієї чи іншої теми. Запропоновано систему вправ для засвоєння давального відмінка на заняттях з української мови як іноземної, які нададуть можливість покращити результативність навчального процесу і рівень знань студентів, значно підвищити ефективність організації їх навчально-пізнавальної діяльності. Зазначено, що вивчення української мови як іноземної включає декілька аспектів. Одним із таких аспектів є граматика. У навчанні іншомовного говоріння граматика посідає важливе місце, це є у своєму роді каркас, на якому базується лексика. Вивчення граматики та правильне оформлення висловлювання, а також розпізнавання граматичних форм у мові та письмі відбувається завдяки формуванню граматичних навичок.
Посилання
Borysova, N. (2016). Psykholinhvistychni osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kompetentsii profesiino-oriientovanoho chytannia u studentiv nemovnykh spesialnostei [Psycholinguistic peculiarities of formation of communicative competence of professional-oriented reading in students of non-linguistic specialties]. Psykholinhvistyka – Psycholinguistics, 19 (1), 15-23 [in Ukrainian].
Dubovyk, S.H. Linhvistychni osnovy vyvchennia katehorii vidminka imennyka na zasadakh funktsionalnoho pidkhodu u vyshchii shkoli [Linguistic basics of the study of the category of the noun pronunciation based on the functional approach in higher education]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka – Bulletin of the Ivan Franko Zhytomyr State University, 14, 117-120 [in Ukrainian].
Izarenkov, D.I. (1990). Bazisnye sostavlyayushchie kommunikativnoy kompetentsii i ikh formirovanie na prodvinutom etape obucheniya studentov-nefilologov [Basic components of communicative competence and their formation at the advanced stage of teaching non-philological students]. Russkyy yazyk za rubezhom – Russian Language Abroad, 4, 54-60 [in Russian].
Kopylova, I.M. Rozrobka systemy vprav dlia formuvannia profesiino spriamovanoi kompetentsii v hovorinni inozemnoiu movoiu [Development of a system of exercises for the formation of professionally directed competence in speaking a foreign language]. Collection materials International Sciences conference: "Sotsium. Nauka. Kultura. Filolohichni nauky" – Socium. Science. Culture. Philological Sciences. Retrieved from: http://intkonf.org/index.php.
(2017). Ukrainska mova dlia inozemnykh studentiv: posibnyk [Ukrainian language for foreign students: manual]. Ternopil [in Ukrainian].
(2019). Ukrainska mova yak inozemna: Robocha prohrama dlia inozemnykh studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MOZ Ukrainy. Haluz znan: 22 "Okhorona zdorovia" [Ukrainian as a foreign language: Work program for foreign students of higher educational institutions of the Ministry of Health of Ukraine. Knowledge Area: 22 Health Care]. Ternopil. Retrieved from: http:// https://moodle.tdmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=152209 [in Ukrainian].