ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЛАПАРОСКОПІЧНОГО ТРЕНАЖЕРА З МЕТОЮ ПОКРАЩЕННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • A. V. Klymenko Запорізький державний медичний університет
  • A. O. Steshenko Запорізький державний медичний університет
  • V. S. Zakharchuk Запорізький державний медичний університет
  • V. S. Tkachov Запорізький державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10520

Ключові слова:

лапароскопія, міні-інвазивна хірургія, навчальна модель, симуляція, студенти-медики, освіта

Анотація

В останні роки спостерігається експоненціальне збільшення ролі технічного оснащення в практиці лікаря хірургічного профілю. Міні-інвазивні хірургічні втручання зазнають широкої інтеграції та потребують від спеціаліста оволодіння певними специфічними навичками. Враховуючи наявність невідповідності навчальних програм сучасним тенденціям, виникає необхідність створення нових навчальних курсів. У статті показано досвід використання лапароскопічного тренажера для покращення практичних навичок студентів-медиків, які не мали попереднього досвіду лапароскопічної хірургії. На сконструйованому нами бокс-тренажері учасники пройшли навчальний курс, що складається з семи вправ. Оцінка покращення навичок була здійснена шляхом порівняння результатів учасників на початку і в кінці проходження курсу. Всі учасники змогли успішно виконати вправи, з досягненням поставленого цільового рівня. Всі студенти після проходження курсу покращили свої результати в середньому від 1,6 до 4,65 раза, залежно від вправи (p<0,05). Використання самостійно сконструйованих лапароскопічних бокс-тренажерів з розробленим у клініці комплексом вправ є доцільним задля ефективного підвищення практичної підготовки і вмотивованості студентів-медиків. Раннє ознайомлення майбутніх спеціалістів із стандартами міні-інвазивної хірургії є важливою складовою навчального процесу і допомагає створити інноваційно орієнтоване професійне мислення.

Посилання

Liaturinska, O.V., & Makarova, M.O. (2014). Rol samostiinoi roboty studentiv na kafedri dytiachoi khirurhii [Students individual work on pediatric surgery chair as one of credit-transfer education system factors]. Zaporozhskyi medytsynskiy zhurnal – Zaporozhye Medical Journal, 1 (82), 116-119 [in Ukrainian].

Chandrasekera, S.K., Donohue, J.F., & Orley, D. (2006). Basic laparoscopic surgical training: examination of a low-cost alternative. European Urology, 50, 1285-1291. DOI: 10.1016/j.eururo.2006.05.052.

Chen, C., Ragle, C., Lencioni, R., & Fransson, B.A. (2017). Comparison of 2 training programs for basic laparoscopic skills and simulated surgery performance in veteri­nary students. Veterinary Surgery, 46, 1187-1197. DOI: 10.1111/vsu.12729.

Derossis, A.M., Antoniuk, M., & Fried, G.M. (1999). Evaluation of laparoscopic skills: a 2-year follow-up during residency training. Canadian Journal of Surgery, 42, 293-296.

Cavalini, W.L.P., Claus, C.M.P., & Dimbarre, D. (2014). Development of laparoscopic skills in medical students naive to surgical training. Einstein (Sao Paulo), 12 (4), 467-472. DOI: 10.1590/s1679-45082014ao3237.

Dhariwal, A.K., Prabhu, R.Y., Dalvi, A.N., & Supe, A.N. (2007). Effectiveness of box trainers in laparoscopic training. Journal of Minimal Access Surgery, 3 (2), 57-63. DOI: 10.4103/0972-9941.33274.

Adrales, G.L., Chu, U.B., & Witzke, D.B. (2003). Evaluating minimally invasive surgery training using low-cost mechanical simulations. Surgical Endoscopy, 17 (4), 580-585. DOI: 10.1007/s00464-002-8841-7.

Feldman, L.S., Sherman, V., & Fried, G.M. (2004). Using simulators to assess laparoscopic competence: ready for widespread use? Surgery, 135, 28. DOI: 10.1016/s0039-6060(03)00155-7.

Gawad, N., Zevin, B., Bonrath, E.M., Dedy, N.J., Louridas, M., & Grantcharov, T.P. (2014). Introduction of a comprehensive training curriculum in laparoscopic surgery for medical students: a randomized trial. Surgery, 156 (3), 698-706. DOI: 10.1016/j.surg.2014.04.046.

Schreuder, H., van den Berg, C., Hazebroek, E., Verheijen, R., Schijven, M. (2011). Laparoscopic skills training using inexpensive box trainers: which exercises to choose when constructing a validated training course. BJOG, 118, 1576-1584. DOI: 10.1111/j.1471-0528.2011.03146.x.

Bansal, V.K., Tamang, T., & Misra, M.C. (2012). Laparoscopic suturing skills acquisition: a comparison between laparoscopy-exposed and laparoscopy-naive surgeons. JSLS, 16, 623- 631. DOI: 10.4293/108680812x13462882737375.

Sellers, T., Ghannam, M., Asantey, K., Klei, J., Olive, E., & Roach, V. (2019). Low-cost laparoscopic skill training for medical students using homemade equipment. MedEdPORTAL, 15, 10810. DOI: 10.15766/mep_2374-8265.10810.

Fried, G.M., Feldman, L.S., Vassiliou, M.C., Fraser, S.A., Stanbridge, D., & Ghitulescu, G. (2004). Proving the value of simulation in laparoscopic surgery. Annals of Surgery, 240, 518-525. DOI: 10.1097/01.sla.0000136941.46529.56.

Hasnaoui, A., Zaafouri, H., Haddad, D., Bouhafa, A., & Ben Maamer, A. (2019). Reliability testing of a modified MISTELS score using a low-cost trainer box. BMC Medical Education., 19 (1), 132. DOI: 10.1186/s12909-019-1572-4.

Rosser, J.C., Rosser, L.E., & Savalgi, R.S. (1998). Objective evaluation of a laparoscopic surgical skill program for residents and senior surgeons. Archives of Surgery, 133, 657-661. DOI: 10.1001/archsurg.133.6.657.

Shakir, T., Lee, T., & Lim, J. (2014). Should medical students be given laparoscopic training? Gynecological Surgery, 11, 241. DOI:10.1007/s10397-014-0870-4.

Vassiliou, M., Ghitulescu, G., & Feldman, L. (2006). The MISTELS program to measure technical skill in laparoscopic surgery. Surgical Endoscopy, 20 (5), 744-747. DOI: 10.1007/s00464-005-3008-y.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-28

Як цитувати

Klymenko, A. V., Steshenko, A. O., Zakharchuk, V. S., & Tkachov, V. S. (2019). ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ЛАПАРОСКОПІЧНОГО ТРЕНАЖЕРА З МЕТОЮ ПОКРАЩЕННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ. Медична освіта, (3), 66–74. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10520

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ