СИМУЛЯЦІЙНА ОСВІТА В ПСИХІАТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.2.10341Ключові слова:
симулятивне навчання, стандартизований пацієнт, інноваційні методи навчання, студенти, психіатріяАнотація
У статті доведено, що реформування системи освіти та впровадження автономії вищих навчальних закладів разом із сучасними вимогами до підготовки майбутніх лікарів примушують шукати нові форми та засоби освіти. З’ясовано, що важливим компонентом медичної освіти є клінічна діяльність студентів та набуття ними певних, зазначених у стандарті освіти, компетентностей. Перспективними та найбільш наближеними до реальних умов є засоби симуляційної освіти. Використання симуляційної освіти дозволяє, не зменшуючи ефективність освіти, зменшити можливі ризики для пацієнтів при навчанні студентів вищих медичних навчальних закладів. У статті досліджено, що завдяки симуляційним методам можливо у стандартних безпечних умовах у зручний час якісно сформувати потрібні компетентності, особливо при нетипових та нерозповсюджених патологіях. Наразі багато фахівців розуміє симуляційну освіту як використання певних тренажерів та манекенів, переважно для формування компетентностей надання невідкладної допомоги. Використання симуляційної освіти при вивченні дисципліни «Психіатрія, наркологія» обмежено використанням простих засобів, особливо через відсутність тренажерів та манекенів. Автори статті пропонують у якості засобів симуляційної освіти розглядати як прості наочні засоби (клінічні задачі, кейси, в т. ч. відеокейси), рольові та ділові ігри, так і стандартизованих та симулятивних пацієнтів.
Визначено, що використання різноманітних засобів симуляційної освіти вже розпочате в сучасних умовах реформування вищої медичної освіти. Найбільш ефективним у викладанні дисципліни «Психіатрія, наркологія» є використання симулятивного пацієнта. Для формування та оцінювання навичок з невідкладної допомоги можливе використання стандартизованого пацієнта.
Посилання
Gorshkov, M.D. (2013). Voprosy klassifikatsii simulyatsionnogo obucheniya [Classification questions of simulation training]. Svistunov, A.A. (Ed.). Simulyatsionnoe obuchenie v meditsine – Simulation Training in Medicine. Moscow: Izdatelstvo Pervogo MGMU im. I.M. Sechenova [in Russian].
Kolesnyk, T.V., & Smolianova, O.V. (2018). Vykorystannia maister-klasiv dlia formuvannia navychok vykonannia medychnykh manipuliatsii na kafedri propedevtyky vnutrishnoi medytsyny [Master classes using for medical manipulations skills development at the department of propaedeutics of internal medicine]. Medychna osvita – Medical Education, (1), 79–81. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8406 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8406
Kuzina, N.V., Kuzina, L.B., & Sulimov, K.T. (2018). Simulyatsionnoe obuchenie pri podgotovke kadrov vysshey kvalifikatsii i v dopolnitelnom professionalnom obrazovanii: K voprosu o definitsiyakh i strukture protsessa [Simulation learning in preparation of personnel of highest qualification and additional professional education: to the question of definitions and structure of the process]. Sovremennoye obrazovanie – Modern Education, 2 (2), 118-139. Retrieved from: https://doi.org/10.25136/2409-8736.2018.2.26542 [in Russian]. DOI: https://doi.org/10.25136/2409-8736.2018.2.26542
Lopina, N.A., & Zhuravlyova, L.V. (2018). Karta razrabotchika i administratora sayta klinicheskoy kafedry vysshego uchebnogo meditsinskogo zavedeniya [Developer and administrator map of the clinical department site of the higher educational medical institution]. Information Technologies in Education, (2), 54-71 [in Russian]. DOI: https://doi.org/10.14308/ite000667
Lopina, N.A., & Zhuravliova, L.V. (2018). Praktyko-oriientovanyi keis-metod navchannia v systemi bezperervnoi medychnoi osvity na osnovi informatsiinykh veb-tekhnolohii [Practically-oriented case-teaching methods in continuing medical education based on information web technologies]. Praktyka neperervnoi profesiinoi osvity: teoriia i praktyka – Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 67-73. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018.3-4.6773 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018.3-4.6773
Spirina, I., Rokutov, S., Fedenko, E., Shornikov, A., & Tymofieiev, R. (2018). Optymizatsiia protsesu vykladannia dystsypliny “Psykhiatriia. Narkolohiia” v suchasnykh umovakh [Teaching process optimization of “Psychiatry. Narcology” discipline in modern conditions]. Medychna osvita – Medical Education, (4), 178-181. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9008 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.4.9008
Svistunov, A.A. (Ed.). (2013). Metody i printsipy simulyatsionnogo obucheniya [Methods and principles of simulation training]. Simulyatsionnoe obuchenie v meditsine [Simulation training in medicine]. Moscow: Izdatelstvo Pervogo MGMU im. I.M. Sechenova [in Russian].
Spіrіna, I.D., Tymofieiev, R.M., & Shornіkov, A.V. (2017). Vykorystannia navchalnykh videofilmiv u yakosti videokeisiv pry pidhotovtsi inozemnykh studentiv iz dystsypliny “Psykhiatriia. Narkolohiia” [Using of training videofilms as videokeys for foreign students training on the cycle of Psychiatry. Narcology]. Medychna osvita – Medical Education, 23 (1), 121-124. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7294. [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7294
Zimenkovskyi, B., Hzhegotskyi, M., Solonynko, I., Radchenko, O., & Strilchyk, L. (2018). Suchasni osoblyvosti paradyhmy medychnoi osvity v Ukraini [Modern peculiarities of medical education paradigm in Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 60-64. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8958 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8958
Korda, M.M., Hudyma, A.A., Shulhai, A.H., & Zaporozhan, S.Y. (2018). Filosofiia symuliatsiinoho navchannia v medytsyni [The philosophy of simulation education in medicine]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 41-46. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8957 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.2.8957
Spirina, I., Shornikov, A., Tymofieiev, R., & Fedenko, E. (2018). Formuvannia kompetentnostei u studentiv-medykiv z dystsypliny “Psykhiatriia. Narkolohiia” za dopomohoiu rolovykh ihor [Formation of competences in medical students on the discipline “Psychiatry. Narcology” by means of role games]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 120-123. Retrieved from: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8734 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8734
Vandrey, R., Dunn, K.E., Fry, J.A., & Girling, E.R. (2012). A survey study to characterize use of Spice products (synthetic cannabinoids). Drug and Alcohol Dependence, 120 (1–3), 238-241. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.drugalcdep.2011.07.011. DOI: https://doi.org/10.1016/j.drugalcdep.2011.07.011
Akroyd, M., Jordan, G., & Rowlands, P. (2016). Interprofessional, simulation-based technology-enhanced learning to improve physical health care in psychiatry: The recognition and assessment of medical problems in psychiatric settings course. Health Informatics Journal, 22 (2), 312-320. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/1460458214557098. DOI: https://doi.org/10.1177/1460458214557098
Humphrey, H.J., Marcangelo, M., Rodriguez, E.R., & Spitz, D. (2013). Assessing competencies during education in psychiatry. International Review of Psychiatry (Abingdon, England), 25 (3), 291-300. Retrieved from: https://doi.org/10.3109/09540261.2013.799460. DOI: https://doi.org/10.3109/09540261.2013.799460
Rolland, B., Fovet, T., Poissy, J., Eichholtzer, C., Lesage, M., Thomas, P., & Jourdain, M. (2018). Evaluation by undergraduate medical students of a role-playing training program on the management of acute states of agitation. L’Encephale, 44 (2), 101-105. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.encep.2017.09.009. DOI: https://doi.org/10.1016/j.encep.2017.09.009
Wilkening, G.L., Gannon, J.M., Ross, C., Brennan, J.L., Fabian, T.J., Marcsisin, M.J., & Benedict, N.J. (2017). Evaluation of Branched-Narrative Virtual Patients for Interprofessional Education of Psychiatry Residents. Academic Psychiatry, 41 (1), 71-75. Retrieved from: https://doi.org/10.1007/s40596-016-0531-1. DOI: https://doi.org/10.1007/s40596-016-0531-1
Thomson, A.B., Cross, S., Key, S., Jaye, P., & Iversen, A.C. (2013). How we developed an emergency psychiatry training course for new residents using principles of high-fidelity simulation. Medical Teacher, 35 (10), 797-800. Retrieved from: https://doi.org/10.3109/0142159X.2013.803522. DOI: https://doi.org/10.3109/0142159X.2013.803522
Attoe, C., Kowalski, C., Fernando, A., & Cross, S. (2016). Integrating mental health simulation into routine health-care education. The Lancet Psychiatry, 3 (8), 702-703. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/S2215-0366(16)30100-6. DOI: https://doi.org/10.1016/S2215-0366(16)30100-6
Neale, J. (2019). What is the evidence for the use of simulation training to teach communication skills in psychiatry? Evidence-Based Mental Health, 22 (1), 23-25. Retrieved from: https://doi.org/10.1136/ebmental-2018-300075. DOI: https://doi.org/10.1136/ebmental-2018-300075
McNaughton, N., Ravitz, P., Wadell, A., & Hodges, B. D. (2008). Psychiatric education and simulation: a review of the literature. Canadian Journal of Psychiatry. Revue Canadienne De Psychiatrie, 53 (2), 85-93. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/070674370805300203. DOI: https://doi.org/10.1177/070674370805300203
Piette, A., Muchirahondo, F., Mangezi, W., Iversen, A., Cowan, F., Dube, M., Abas, M. et al. (2015). “Simulation-based learning in psychiatry for undergraduates at the University of Zimbabwe medical school”. BMC Medical Education, 15, 23. Retrieved from: https://doi.org/10.1186/s12909-015-0291-8. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-015-0291-8
Abdool, P. S., Nirula, L., Bonato, S., Rajji, T.K., & Silver, I.L. (2017). Simulation in Undergraduate Psychiatry: Exploring the Depth of Learner Engagement. Academic Psychiatry: The Journal of the American Association of Directors of Psychiatric Residency Training and the Association for Academic Psychiatry, 41 (2), 251-261. Retrieved from: https://doi.org/10.1007/s40596-016-0633-9. DOI: https://doi.org/10.1007/s40596-016-0633-9
Lewis, K.L., Bohnert, C.A., Gammon, W.L., Hölzer, H., Lyman, L., Smith, C., … Gliva-McConvey, G. (2017). The Association of Standardized Patient Educators (ASPE) Standards of Best Practice (SOBP). Advances in Simulation, 2 (1), 10. Retrieved from: https://doi.org/10.1186/s41077-017-0043-4. DOI: https://doi.org/10.1186/s41077-017-0043-4
Beal, M.D., Kinnear, J., Anderson, C.R., Martin, T.D., Wamboldt, R., & Hooper, L. (2017). The effectiveness of medical simulation in teaching medical students critical care medicine: A systematic review and meta-analysis. Simulation in Healthcare: Journal of the Society for Simulation in Healthcare, 12 (2), 104-116. Retrieved from: https://doi.org/10.1097/SIH.0000000000000189. DOI: https://doi.org/10.1097/SIH.0000000000000189
Vandyk, A. D., Lalonde, M., Merali, S., Wright, E., Bajnok, I., & Davies, B. (2018). The use of psychiatry-focused simulation in undergraduate nursing education: A systematic search and review. International Journal of Mental Health Nursing, 27 (2), 514-535. Retrieved from: https://doi.org/10.1111/inm.12419. DOI: https://doi.org/10.1111/inm.12419
Washburn, M., Parrish, D.E., & Bordnick, P.S. (2017). Virtual patient simulations for brief assessment of mental health disorders in integrated care settings. Social Work in Mental Health, 1-28. Retrieved from: https://doi.org/10.1080/15332985.2017.1336743. DOI: https://doi.org/10.1080/15332985.2017.1336743