ЗАСТОСУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ПРИ ОРГАНІЗАЦІЇ ОЧНО-ЗАОЧНОГО НАВЧАННЯ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ ПІДГОТОВКИ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10125Ключові слова:
очно-заочне навчання, професійні компетенції лікарівАнотація
Мета роботи – аналіз ефективності педагогічних умов формування фахових компетентностей лікарів при організації очно-заочного навчання у Державному закладі «Запорізька медична академія післядипломної освіти Міністерства охорони здоров’я України» (ДЗ «ЗМАПО МОЗ України»).
Основна частина. Доведено, що формування професійних компетенцій лікарів залежить від застосування різних підходів до реалізації цілей навчання, мотивації та прагнення підвищувати свій професійний рівень. Перспективним напрямком підвищення фахової освіти у ДЗ «ЗМАПО МОЗ України» визначено застосування дистанційних технологій, зокрема при проведені різноманітних навчальних моделей із застосуванням освітнього середовища Moodle, у тому числі через фахові Internet-ресурси. Представлено досвід проведення кафедрами академії циклів очно-заочної післядипломної підготовки та безперервного професійного розвитку лікарів за дистанційними методами. Підкреслено, що навчання на основі компетентнісного підходу з використанням дистанційних технологій мотивує учасників. Визначено рівень сформованості фахових компетенцій лікарів.
Висновок. Організація очно-заочного навчання, що ґрунтується на компетентнісному підході, підвищує мотивацію до самоосвіти лікарів та сприяє застосуванню необхідних знань у сфері їх професійного й особистісного розвитку.
Посилання
Voronenko, Yu.V., Mintser, O.P., & Palahin, O.V. (2016). Pisliadyplomna medychna osvita – novi horyzonty i perspektyvy [Postgraduate medical education – new horizons and perspectives]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 12-16. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mosv_2016_3_5 [in Ukrainian].
Dolzhenko, M.N., & Bender, Robert (2014). Dystantsyonnoe obuchenye v systeme medytsynskogo posledyplomnogo obrazovaniya v Ukraine [Distance education in the system of medical postgraduate education in Ukraine]. Zbirnyk naukovykh prats spivrobitnykiv KMAPO im. P.L. Shupyka – Collection of Scientific Papers of the Employees of the KMAPO by P.L. Shupyk. Kyiv [in Russian].
Nykonenko, O.S., Shapoval, S.D., Dmytrieva, S.M., & Hrytsun, T.O. (2017). Orhanizatsiine zabezpechennia pisliadyplomnoi osvity medychnykh spetsialistiv u DZ “ZMAPO MOZ Ukrainy” [Organizational support of postgraduate education of medical specialists in DZ “ZMAPO of the Ministry of Health of Ukraine”]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 62-64 [in Ukrainian].
Vyshnivskyi, V.V., Hnidenko, M.P., Haidur, H.I., & Iliin, O.O. (2014). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia. Stvorennia elektronnykh navchalnykh kursiv ta elektronnykh testiv [Organization of distance learning. Creating e-learning courses and electronic tests]. Kyiv: DUT [in Ukrainian].
Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 466 vid 25.04.2013 “Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiine navchannia” [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 466 dated April 25, 2013 “On Approval of the Regulations on Distance Learning”]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].
Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 28 bereznia 2018 r. № 302 “Pro zatverdzhennia Polozhennia pro systemu bezperervnoho profesiinoho rozvytku fakhivtsiv u sferi okhorony zdorovia” [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated March 28, 2018, No. 302 “On Approval of the Regulation on the System of Continuous Professional Development of Specialists in the Sphere of Health Care”]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2018-%D0%BF [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.1007/s12028-017-0480-x