ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА СТУДЕНТСЬКУ УСПІШНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

  • S. O. Dubyna Донецький національний медичний університет, м. Лиман
  • D. S. Khapchenkova Донецький національний медичний університет, м. Лиман
  • S. V. Bondarenko Донецький національний медичний університет, м. Лиман
Ключові слова: студенти, навчальний стрес, успішність

Анотація

Мета роботи – визначити фактори, що впливають на успішність студентів-медиків.

Основна частина. Навчання у вищому навчальному закладі, з одного боку, є необхідністю сучасності, з іншого – складним етапом життя молоді. Студенту перших курсів необхідно пристосуватися до нових умов існування, динаміки навчання, змінити спосіб життя та праці, свою поведінку. Великий об’єм нової інформації, фізичні та психологічні труднощі, з якими стикається студент, призводять до постійного напруження, відчуття тривоги та, як наслідок, стану хронічного стресу. Сучасна освітня система безперервно змінюється, що веде за собою необхідність з боку студента постійно адаптуватися до нововведень. Студентський вік характеризується різноманіттям емоцій, відчуттів та засобів їх прояву. Тому на сучасному етапі актуальним залишається вивчення проблеми стресу в навчальній діяльності студентів.

У статті наведені дані анонімного опитування 163 студентів 1–2 курсів медичного університету щодо причин незадовільної успішності з вивчення теоретичної дисципліни “Анатомія людини”. Респондентам було запропоновано самостійно визначити причини неадекватного засвоєння матеріалу з дисципліни на практичних заняттях та лекціях.

Висновок. Отримані результати свідчать про стан хронічного напруження студентів, перебування в стані навчального стресу за рахунок недосконалості навчальної системи, великого об’єму інформації, загострення хронічних захворювань, психологічних проблем у родині та колективі.

Посилання

Grinberg, Dzh. (2002). Upravlinnia stresom [Stress management]. Saint-Petersburg: Piter [in Ukrainian].

Loktieva, S.A. (2009). Rozvytok osobystosti i adaptatsiia v studentskomu seredovyshchi [The development of personality and adaptation in the student environment]. Psykholohichni nauky: Zb. naukovykh prats – Psychological sciences: Collection of Scientific Works. Kyiv: National Pedagogical University by M.P. Drahomanov, 24, 78-82 [in Ukrainian].

Nauholnyk, L.B. (2015). Psykholohiia stresu: pidruchnyk [Psychology of stress: a textbook]. Lviv: Lviv State University [in Ukrainian].

Smyrnov, B.A., & Dovgopolova, Ye.V. (2007). Psykho­lohiia diialnosti v ekstremalnykh sytuatsiiakh [Psychology of activity in extreme situations]. Kharkiv: Publishing House Humanitarian Center [in Russian].

Shcherbatykh, Yu.V. (2005). Psykholohiia stresu [Psychology of stress]. Moscow: EKSMO [in Russian].

Kupryianov, R.V., & Kuzmyna, Yu.M. (2012). Psikhodiagnostika stresa: praktikum [Psychodiagnosis of stress: a workshop]. Ministry of Education and Science of the Russian Federation, Kazan National Technological University: KNYTU [in Russian].

Опубліковано
2019-05-03
Як цитувати
Dubyna, S. O., Khapchenkova, D. S., & Bondarenko, S. V. (2019). ФАКТОРИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА СТУДЕНТСЬКУ УСПІШНІСТЬ ВИВЧЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОЇ ДИСЦИПЛІНИ. Медична освіта, (1), 68-70. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.1.10084
Номер
Розділ
Досвід з організації навчальної роботи