ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ З ДИСЦИПЛІНИ “АКУШЕРСТВО І ГІНЕКОЛОГІЯ”

V. A. Potapov, А. Р. Рetulko, M. V. Medvediev, T. A. Loskutova, Yu. V. Donskaya, N. V. Symonova

Анотація


Мета дослідження – об’єктивна оцінка  рівня практичних навичок  та знань студентів після праці на функціональних тренажерах, використання рольових ігор з дисципліни та роботи з програмою Socrative.

Матеріали та методи дослідження. У статті наведені  сучасні технології підготовки студентів на кафедрі акушерства та гінекології за допомогою симуляційного обладнання, рольових ігор з дисципліни, використання  інтерактивної дошки, проведення тренінгів та тестування з використанням інноваційних технологій (впроваджена програма  Socrative для роботи на планшетах).

Результати й обговорення. На кафедрі акушерства та гінекології створено кабінет симуляційного навчання для студентів IV-VI курсів, у якому вони на практичних заняттях під керівництвом викладача відпрацьовують практичні навички на функціональних тренажерах. Функціональні тренажери забезпечують моментальну та об’єктивну інформацію щодо правильності виконання ключових прийомів. Все це в комплексі дозволяє ефективно тренувати і закріплювати навички індивідуальної та спільної роботи. Однією з інноваційних технологій на кафедрі є інтерактивна дошка, яка дозволяє проводити практичні заняття та проводити написання тестів по акушерству та гінекології з використанням планшетів під контролем викладача. Одним з інструментів освітніх технологій, які зараз так необхідні в арсеналі кожного викладача чи то для особистого використання або ж у якості навчальних посібників у педагогічному процесі, є програма Socrative. Також на кафедрі проводиться вивчення матеріалу за допомогою такого сучасного інтерактивного методу, як рольова гра з дисципліни.

Висновки. Аналіз даних показав, що впровадження в навчальний процес таких новітніх технологій, як симуляційне навчання, рольові ігри, робота з інтерактивною дошкою та тестування за допомогою програми Socrative сприяє більш якісному оволодінню практичними навичками та більш ефективному формуванню мотивації студентів до навчання.


Ключові слова


cимуляційне навчання; рольові ігри; програма Socrative.

Повний текст:

ТУТ

Посилання


Kozak, L. V. (2014). Doslidzhennya innovatsiynykh modeley navchannya u vyshchiy shkoli [Research of innovative models of teaching in higher education]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational discourse,1(5), 95-107 [in Ukrainian].

Shushlyapin, O.I. (2011). Lichnostno-oriyentirovannyi i gruppovoy podkhod pri samostoyatelnoy rabote v vuzakh: obosnovaniye nekotorykh aktivnykh i innovatsionnykh metodov obucheniya [Personal-focused approach and group work independently in universities: the justification of some active and innovative teaching methods]. Novosti meditsiny i farmatsii – News of medicine and pharmacy 16 (379). Retrieved from: http://www.mif-ua.com/archive/article_print/21693 [in Russian].

Zakon Ukraíny Pro prioritetni napryami ínnovatsíynoí díyalností v Ukraí̈ní: víd 08.09.2011. № 3715-VI (íz zmínami) [Law of Ukraine on innovation activity priorities in Ukraine from September 8 2011, №3715-VI ](as amended). (n.d.). http://zakon.rada.gov.ua/. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/go/433-15. [in Ukrainian].

Zakon Ukraí̈ny Pro naukovu í naukovo-tekhníchnu díyalníst: víd 26.11.2015. № 848-VIII [Law of Ukraine on scientific and technical activity from November 26 2015, № 848-VIII]. (n.d.). http://zakon4.rada.gov.ua/. Retrieved from http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/848-19/page. [in Ukrainian].

Zaporozhan, V.M. (2014). Ínnovatsíyní pídkhody do pídhotovky suchasnoho líkarya [Innovative approaches to training of modern doctor]. Medychna osvíta – Medical Education, 2, 38-40 [in Ukrainian].

Sozdaniye simulyatsionnogo tsentra: osnovnyye printsipy i metodicheskoye rukovodstvo. Opyt programmy «Zdorov'ye materi i rebenka» [Allowance “Creating a simulation center: basic principles and guidance. Experience program "Mother and Child Health”]. Kiev, [in Russian].

Svistunova, A. A. (Eds.) (2013). Simulyatsionnoye obucheniye v meditsine [Simulation training in medicine]. Mosrov: I. M. Sechenov First MSMU Publisher [in Russian].

Lockey, A.S., Dyal, L., Kimani, P.K., Lam,J., Bullock, I., Buck, D., Davies, R. P. et. al ( 2015). Electronic learning in advanced resuscitation training: The perspective of the candidate. Resuscitation, 15, 805-809:doi: 10.1016/j.resuscitation.2015.09.391.

Kozyreva, N.Yu. ( 2012). Rolevaya igra kak odin iz metodov interaktivnogo obucheniya [Roleplay as a method of interactive learning]. Uchenyye zapiski Tavricheskogo natsionalnogo universiteta im. V.I. Vernadskogo. Seriya «Filologiya. Sotsialnyye kommunikatsii» – Scientific notes of Vernadsky Taurida National University. The series "Philology. Social communication", 25 (64), 289-293). [in Russian].

Stepanov, A.V., Tarasova, O.V. (2009). Rolevyye igry pri obuchenii studentov meditsinskogo vuza [Role playing in teaching of medical students]. Gumanitarnyi vector – Humanitary vector 4, 20–22 [in Russian].




DOI: http://dx.doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.1.7329

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.