ЦИФРОВА НЕРІВНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ І СЛУХАЧІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Т. М. Klimenko Харківська медична академія післядипломної освіти, каф. неоантаології
  • Т. V. Sandulyak Харківська медична академія післядипломної освіти, каф. неоантаології
  • О. А. Serdtseva Харківська медична академія післядипломної освіти, каф. неоантаології

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9330

Ключові слова:

цифрова компетентність викладача і слухача, цифрова нерівність, післядипломна професійна освіта, нові компетенції викладача.

Анотація

Мета роботи – встановити причини недостатньої цифрової компетентності викладача та цифрової нерівності викладачів, слухачів і користувачів m-Health і е-Health послуг як проблеми переходу ВНЗ на дистанційну освіту та ширшого впровадження в  електронну освіту і медицину сучасних цифрових технологій.

Основна частина. Розглядається суть і зміст нових компетенцій викладачів і слухачів із цифрових технологій у Рамці цифрової компетентності 2018 року та пов’язаних з нею інструментів, схвалених Європейським парламентом та Радою ЄС 17 січня 2018 року в оновленій редакції ключових компетентностей для навчання спеціалістів упродовж життя. Проаналізовано причини цифрової нерівності викладачів і слухачів курсів післядипломної освіти та користувачів систем електронної освіти та медицини, зроблено висновки щодо подолання цифрової нерівності викладачів, слухачів і користувачів цифрових технологій.

Висновки. Побудова ефективної електронної освіти та електронної охорони здоров’я неможлива без подолання цифрової нерівності слухачів і викладачів, лікарів і пацієнтів та користувачів m-Health і е-Health. Для подолання нерівності і набуття цифрової компетентності потрібно об’єднати зусилля навчальних закладів, громад та держави у створенні відповідних інституцій та фінансованих програм ліквідації цифрової некомпетентності викладачів, лікарів, вчителів і окремих груп населення старшого віку. Набуття цифрової компетентності викладачами та слухачами суттєво покращить якість і доступність освітніх послуг і результати управління якістю навчального процесу на основі міжнародних стандартів.

Біографія автора

Т. М. Klimenko, Харківська медична академія післядипломної освіти, каф. неоантаології

 

Посилання

Moravets, Dzh. (2015). Navchannia yake evoliutsionuie [Education that evolves]. – Retrieved from: https://www.manifesto15.org/ua/ [in Ukrainian].

Bauman, Z. Tekuchaya modernist: vzglyad iz 2011 goda: lektsiya [Liquid modern world: The view of 2011: Lecture]. – Retrieved from: http://polit.ru/lectures/2011/05/06/bauman [in Russian].

Chepak, V.V. Sotsialni nerivnosti v osvitnikh praktykakh elektronnoi tsyvilizatsii. Osvitni dysonansy: flexibility vs stability [Social inequalities in the educational practices of electronic civilization. Educational dissonances: flexibility vs stability]. Naukove vydannia: Novi nerivnosti - novi konflikty: shliakhy podolannia. Tezy dopovidey III kongresu sotsiоlohichnoi asotsiatsii Ukrainy – New inequalities - new conflicts: ways to overcome: abstracts of the III Congress of the Sociological Association of Ukraine. – Retrieved from: www.sau.kiev.ua/docs/20171205/tezi.pdf [in Ukrainian].

A Joint Project with the World Bank MOH Ukraine “Serving People, Improving Health”. – Retrieved from: http://wb.moz.gov.ua/en/struktura-proektu/komponent-2_-tsentralni-komponenty/e-Health.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Klimenko Т. М., Sandulyak Т. V., & Serdtseva О. А. (2018). ЦИФРОВА НЕРІВНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ І СЛУХАЧІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9330

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти