ОСОБЛИВОСТІ ВІДБОРУ АБІТУРІЄНТІВ НА НАВЧАННЯ ДО ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ШКІЛ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

Автор(и)

  • I. A. Prokop ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”, м. Тернопіль
  • T. V. Savaryn ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”, м. Тернопіль

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9329

Ключові слова:

медична освіта, абітурієнт, відбір, вступні випробування, інтерв’ю, зарахування.

Анотація

Мета роботи – здійснити системний аналіз процесу відбору абітурієнтів на навчання у вищих медичних закладах Великої Британії.

Основна частина. Процес конкурсного відбору кандидатів для здобуття фахової (медичної) освіти вимагає постійного вдоско­налення. Складною проблемою міждисциплінарного рівня, що охоплює питання медицини, педагогіки, психології та інших дисциплін, є розробка  такої системи оцінювання абітурієнтів, яка б максимально відповідала сучасним вимогам. Психологічний компонент відбору  кандидатів є не менш важливим, ніж професійний, і являє собою невід’ємну складову визначення фахової придатності. У статті розглядаються питання формування контингенту студентів британських вищих медичних шкіл. Виокремлено основні засоби відбору кандидатів на навчання, систематизовано академічні та неакадемічні вступні вимоги, подана їхня характеристика. 

Висновки. Вивчення досвіду організації допрофесійної і професійної освіти за кордоном дає змогу врахувати такий досвід при реформуванні системи освіти незалежної України, виявити критерії ефективності допрофесійної підготовки фахівців. У тих країнах, де відбір практикується тільки після того, як студенти вже розпочали вивчати медицину, має місце стурбованість щодо якості медичної освіти, оскільки збільшення останнім часом кількості осіб, що вступають до вищих медичних навчальних закладів, не компенсується відповідним розширенням їх можливостей щодо підготовки спеціалістів.

Проведений аналіз дозволив зробити висновки про доцільність застосування деяких способів відбору абітурієнтів до вітчиз­няних медичних вузів на сучасному етапі. Крім цього, він може стати основою для розробки рекомендацій щодо прийому на навчання іноземних студентів.

Біографія автора

I. A. Prokop, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”, м. Тернопіль

 

Посилання

Tsekhmister, Ya. V. (2001). Vidbir uchniv na profesii medychnoho profiliu: analiz zarubizhnoho dosvidu [Selection of students for obtaining medical profession: analysis of foreign experience]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka – Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2, 163-171 [in Ukrainian].

General Medical Council. Education and Training. – Retrieved from: http://www.gmc-uk.org/education/index.asp.

Vakulenko, T.S., & Kalashnikova, L.M. (2013). Zahalni pytannia vidboru studentiv do vyshchykh navchalnykh zakladiv Anhlii [The common questions for admission process in higher educational institutions of England]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of the Creative Person Formation in Higher and Secondary Schools, 32, 505-511. – Retrieved from: http://nbuv. gov. ua/UJRN/Pfto_2013_32_70 [in Ukrainian].

UCAS. Undergraduate. Getting started. – Retrieved from : https://www.ucas.com/ucas/undergraduate/getting-started.

Vakulenko, T.S. (2011). Biomedychnyi vstupnyi test yak zasib vidboru studentiv do vyshchykh medychnykh shkil Velykobrytanii [Biomedical admission test as a means of selecting students for higher medical schools in Great Britain]. Visnyk. Testuvannia i monitorynh v osviti – Bulletin. Testing and Monitoring in Education, 10, 40-43 [in Ukrainian].

BioMedical Admissions Test (BMAT). – Retrieved from: http://www.admissionstesting.org/images/47829-bmat-test-specification.pdf /.

United Kingdom Clinical Aptitude Test. – Retrieved from: http://www.ukcat.ac.uk.

Palamarenko, I.O. (2009). Interviu yak oboviazkovyi neakademichnyi kryterii zarakhuvannia do medychnykh shkil Velykoi Brytanii [Interview as a compulsory non-academic enrollment criterion for the UK medical schools]. Medychna nauka – 2009: Mater. Vseukr. nauk.-metod. konf. Visnyk UMSA: Aktualni problemy suchasnoi medytsyny – Medical Science – 2009: Proceedings of All-Ukrainian Scientific and Methodological Conference. Bulletin of UMSA: Current Issues of Modern Medicine. (pp. 263-264). Poltava [in Ukrainian].

University of Oxford. Medical Sciences Division. Retrieved from: https://www.medsci.ox.ac.uk/study/medicine/pre-clinical/requirements/criteria.

Classic Medical School Interview Questions. – Retrieved from: https://www.princetonreview.com/med-school-advice/medical-school-interview-questions.

Medical School Interview Questions. – Retrieved from: http://www.medical-interviews.co.uk/interview-questions-medical-school-interviews.aspx.

Medicine (Oxford & Cambridge Interview Questions). – Retrieved from: https://sites.google.com/site/oxbridgeinterviewquestions/ medicine.

Voronka, H. (2005). Osoblyvosti vidboru kandydativ na navchannia u zakladakh vyshchoi osvity v Kanadi ta Velykii Brytanii [Specifics of candidates’ selection for study at higher education institutions in Canada and Great Britain]. Pedahohika i psykholohiia profesiinoi osvity – Pedagogy and Psychology of Professional Education, 1, 199-207 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Prokop, I. A., & Savaryn, T. V. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ВІДБОРУ АБІТУРІЄНТІВ НА НАВЧАННЯ ДО ВИЩИХ МЕДИЧНИХ ШКІЛ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.9329

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи