ВПЛИВ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЛІКАРІВ АКУШЕРІВ-ГІНЕКОЛОГІВ У ВЕДЕННІ КОНСЕРВАТИВНИХ ПОЛОГІВ ПРИ ТАЗОВОМУ ПЕРЕДЛЕЖАННІ ПЛОДА

Автор(и)

  • O. M. Kalanzhova Харківська медична академія післядипломної освіти

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8866

Ключові слова:

симуляційні технології, практичні навички, пологи в тазовому передлежанні плода.

Анотація

Мета роботи – встановити вплив симуляційного навчання на підвищення професійного рівня лікарів акушерів-гінекологів під час надання допомоги дитині у пологах у тазовому передлежанні, за алгоритмом, відповідним діючим протоколам Міністерства охорони здоров’я України, в умовах, максимально наближених до реальних.

Основна частина. Для досягнення визначеної мети на кафедрі акушерства та гінекології № 1 із циклом післядипломної освіти Одеського національного медичного університету оброблено 150 анонімно заповнених курсантами анкет-тестів до початку та після завершення тренінг-заняття з теми “Ведення консервативних пологів при ТПП” у складі курсу тематичного удосконалення “Актуальні питання в акушерстві та перинатології”. Цикл розрахований на лікарів акушерів-гінекологів пологового відділення ІІ або ІІІ рівнів надання акушерської допомоги, зі стажем роботи від 5 років. Тривалість циклу становила 75 годин. З 2016 року до курсу тематичного удосконалення “Актуальні питання в акушерстві та перинатології” були залучені симуляційні технології з метою оволодіння та відпрацювання практичних навичок лікарями акушерами-гінекологами з відповідних тем, у тому числі й з ведення консервативних пологів при ТПП. Кожна група курсантів на тренінг-заняттях складалася з 6 лікарів. Тренінгове заняття з ведення консервативних пологів при ТПП складалося з 4-х частин. Перша частина присвячувалася брифінгу. Друга частина полягала у вивченні біомеханізму пологів при ТПП та оцінки інтранатального стану плода. Третя частина була основною, що містила безпосередньо тренінг-імітацію надання акушерської допомоги дитині при народженні у тазовому передлежанні в умовах, максимально наближених до реальних. І четверта частина – дебрифінг із використанням відеозаписів, де кожний учасник мав змогу побачити свої помилки та переваги, що необхідно в собі підтримувати і надалі розвивати. Ефективність тренінг-заняття з консервативного ведення пологів при ТПП оцінювалася шляхом аналізу анкет-тестів курсантів до початку та після завершення навчання.

Висновки. Аналіз  анкет-тестів, що заповнювалися курсантами, дозволив отримати інформацію відносно їх суб’єктивної оцінки свого вихідного професійного рівня та впливу виду навчання на його зміни. Середній вік лікарів становив (33,2±4,6) року (від 27 до 62 років). Всі вони були працівниками пологових відділень лікувальних закладів ІІ та ІІІ рівнів надання акушер­ської допомоги м. Одеси та Одеської області. Ведення консервативних пологів при ТПП у своїй лікарській діяльності відмічали як рідкісну практику. В якості провідних перешкод спеціалісти вказували на: особливості організаційних моментів у своїх лікувальних закладах, недостатність теоретичної підготовки, невпевненість у власних практичних здібностях, юридичну незахищеність та відсутність мотивації.

Біографія автора

O. M. Kalanzhova, Харківська медична академія післядипломної освіти

Ректор

Посилання

Artomenko, V.V., Novikov, D.A., Yehorenko, O.S., & Semenchenko, S.S. (2015). Efektyvnist symuliatsiinykh metodiv navchannia [Efficiency of simulation teaching methods]. Upravlinnia Zakladom okhorony zdorovia – Management of the Health Care Establishment, 6, 70-76 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., Hudyma, A.A., Zaporozhan, S.Y. (2016). Rozvytok praktychno-oriientovanoho ta symuliatsiinoho navchannia v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho [Development of practical-oriented and simulation training at the I. Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 54-57 [in Ukrainian].

Artomenko, V.V., Semchenko, S.S., & Yehorenko, O.S. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation study in medicine: international and domestic experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhai, A.H., & Klishch, I.M. (2015). Shliakhy implementatsii Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti [The ways of implementation of law of Ukraine “On higher education” in Ternopil State Medical University]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 34-39 [in Ukrainian].

Ayres-de-Campos, D., Deering, S., & Siassakos, D. (2011). Sustaining simulation training programmes – experience from maternity care. BJOG, 118 (3), 22-26.

Impact of intrapartum simulation based training on clinical knowledge, technical and nontechnical skills. PhD Thesis by Ana Reynolds (Saraiva), University of Porto, 2012 (http://repositorio) aberto.up.pt/handle/10216/75206.

Khan, K., Pattison, T., & Sherwood, M. (2011). Simulation in medical education. Medical Teacher, 1, 1-1530.

McGaghie, W.C., Issenberg, S.B., & Cohen, E.R. (2011). Does simulation-based medical education with deliberate practice yield better results than traditional clinical education? A meta-analytic comparative review of the evidence. Acad. Med., 86, 706-711.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Kalanzhova, O. M. (2018). ВПЛИВ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЛІКАРІВ АКУШЕРІВ-ГІНЕКОЛОГІВ У ВЕДЕННІ КОНСЕРВАТИВНИХ ПОЛОГІВ ПРИ ТАЗОВОМУ ПЕРЕДЛЕЖАННІ ПЛОДА. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8866

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти