КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ ДИТЯЧИХ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8823Ключові слова:
компетентності, навчальний процес, стоматолог дитячий, тренінгова технологія, ситуаційно-рольові ігри.Анотація
Мета роботи – формування у студентів на практичних заняттях із дитячої стоматології комунікативних навичок і вмінь, готовності до тактовної психологічної корекції пацієнтів дитячого віку для успішного проведення лікувально-діагностичних стоматологічних маніпуляцій.
Основна частина. У Тернопільському державному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського на кафедрі дитячої стоматології постійно вдосконалюються технології навчального процесу, впроваджуються сучасні педагогічні технології, зокрема тренінгова, коучинг, кейс-технології, інші інтерактивні техніки, що мотивують студентів до майбутньої практичної діяльності, дозволяють готувати спеціалістів, здатних в умовах практичної охорони здоров’я найефективніше використовувати теоретичні знання. Тренінгова технологія, зокрема коучинг, сприяє формуванню професійних, комунікативних умінь і навичок, навичок самопізнання, спілкування та взаємодії людей у групі, дозволяє особистості при використанні потрібних методів і прийомів досягти поставлених цілей, найвищих результатів діяльності. Відповідно до теми практичного заняття із дитячої стоматології викладач вибудовує сюжетно-рольову ситуацію, де кожному студенту відводиться певна роль: маленький пацієнт, його родичі, стоматолог-терапевт, стоматолог-хірург, ортодонт, рентгенолог, завідувач відділення, медична сестра, реєстратор тощо. Лікарю-стоматологу необхідно знайти психологічний контакт із дитиною та її батьками. Мистецтво бесіди, основане на розумінні, довірі, співчутті, та психологічний вплив лікаря-стоматолога на дитину – це ключ до встановлення співпраці з маленьким пацієнтом і запорука успішного лікування.
Висновок. Вміння встановити психологічний контакт із дитиною, вміння правильно, адекватно оцінити клінічну ситуацію, ефективно провести діагностичні та лікувальні стоматологічні маніпуляції підвищує професійний рівень підготовки майбутнього спеціаліста, удосконалює професійну майстерність студентів старших курсів, робить можливим надання кваліфікованої медичної допомоги.
Посилання
Andreyev, A.A. (2000). Pedagogika vysshey shkoly (Prikladnaya pedagogika): uchebnoe posobie [Pedagogy of higher school (applied pedagogy): a manual]. Мoscow: МESI [in Russian].
Hlavnyk, O. (2005). Tekhnolohiia treninhu [Training technology]. Hlavnyk, O., Bevz, H., & Maksymenko, S. (Eds.) Kyiv: Hlavnyk [in Ukrainian].
Zhukov, G.N., Matrosov, P.G., & Kaplan, S.L. (2005). Osnovy obshchey professionalnoy pedagogiki: uchebnoe posobie [Bases of General Professional Pedagogy: A textbook]. Skamnitskaya, G.P. (Ed.). Мoscow: Gаrdаriki [in Russian].
Kosenko, K.M. (2006). Metodychni aspekty formuvannia u studenta-stomatoloha raktychnykh navychok ta vmin [Methodological aspects of the formation of practical skills in a student-dentist]. Visnyk stomatolohii – Herald of Dentistry, 3, 89-90 [in Ukrainian].
Obraszov, P.I. (2001). Informatsionno-tekhnologischeskoe obespeschenie uschebnogo protsessa v vuze. Vysshee obrasovanie v Rossii, 6, 46-50.
Kommunikatyvnyy trening http://www.efcom.ru/modules.
Primenenie inovatsionnykh tekhnologiy kak sredstvo aktivizatsii obushenia studentov v vuze. – Retrieved from: www.bahkrabot.com/work/work_63711html.
Fopel K. Technologiya vedeniya treninga. Teoriya i praktika. Pеr. s nеm. Moscow: Gеnеsis.