ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ ФТИЗІАТРІЇ І ПУЛЬМОНОЛОГІЇ ЗАПОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ НА ДОДИПЛОМНОМУ РІВНІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7610Ключові слова:
навчально-методичне забезпечення, освітній процес.Анотація
На сьогодні викладання навчальної дисципліни «Фтизіатрія» у вищих медичних закладах значною мірою залежить від впровадження в охорону здоров’я уніфікованих медичних протоколів і настанов з діагностики та лікування туберкульозу, позицій доказової медицини, алгоритмів профілактики цього недуга. Метою викладачів має бути підготовка молодих спеціалістів з високим рівнем теоретичної підготовки, широким спектром клінічного мислення та високою якістю набутих практичних навичок, що є важливими складовими майбутньої професійної діяльності.
Мета – показати організацію навчально-методичного забезпечення освітнього процесу на кафедрі фтизіатрії і пульмонології Запорізького державного медичного університету на додипломному рівні.
Матеріали та методи: навчально-методичне забезпечення процесу засвоєння навчальної дисципліни «Фтизіатрія» на кафедрі фтизіатрії і пульмонології на додипломному рівні.
Результати. Організація навчального забезпечення освітнього процесу на кафедрі фтизіатрії і пульмонології відбувається згідно «Положення про організацію навчального процесу у Запорізькому державному медичному університеті», інструкцій щодо оцінювання навчальної діяльності студентів в умовах впровадження Європейської кредитно-трансферної системи організації навчального процесу та методичного посібника «Кредитно-модульна система організації навчального процесу у Запорізькому державному медичному університеті». Активно впроваджуються інноваційні методи навчання (он-лайн курси та ін.). Інноваційні освітні технології мають забезпечувати студентам компетентності, творчу діяльність та формувати здібність приймати самостійні рішення. Тому невід’ємною частиною викладання навчальної дисципліни є формування у студентів клінічного мислення, яке є складовою професійних практичних навичок. Важливу роль в удосконаленні клінічного мислення та формуванні практичних навичок відіграє самостійна робота студентів. Важливим напрямом організації навчального забезпечення освітнього процесу на кафедрі є інтеграція міждисциплінарних зв’язків, що сприяє розвитку клінічного мислення та мотивації для вивчення навчальної дисципліни.
Висновки. Впровадження інноваційних методів навчання при засвоєнні навчальної дисципліни «Фтизіатрія» є одним із важливих напрямків удосконалення підготовки студентів в сучасному вищому медичному закладі. В основі інноваційних методів навчання студентів лежать методи, які допомагають формувати творчій, інноваційний підхід до розуміння професійної діяльності, розвивати самостійність мислення.Посилання
Nikolayenko, S.A. (2012). Yakistʹ ukrayinsʹkoyi osvity – zaporuka innovatsiynoho rozvytku derzhavy [The quality of Ukrainian education - the key to innovative development of the country]. Nova pedahohichna dumka : nauk.-metod. zhurn – The new pedagogical ideas: scientific and methodological magazine, 2, 4 [in Ukrainian].
(2012). Standarty i rekomendatsiyi shchodo zabezpechennya yakosti v Yevropeysʹkomu prostori vyshchoyi osvity [Standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education]. Kyi'v [in Ukrainian].
Hreben, N K., Ostapiuk, L.I., Mruha, M.R. & Stechenko, O.V. (2015). Modernizatsiia orhanizatsii navchalnoho protsesu v universyteti: suchasni pryntsypy vykladannia na yevropeiskykh zasadakh [Modernization of the educational process at the university: the modern principles of teaching on European principles]. Realizatsiia Zakonu Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy : tezy dop. Vseukr. navch.-nauk. konf. – Implementation of the Law of Ukraine "On education" in higher medical and pharmaceutical education in Ukraine: Ukrainian abstracts training and conference. (рр. 87-88). Ternopil : TDMU [in Ukrainian].
Semidotskaya, ZH.D., Chernyakova, I.A. & Karmazina, I.S. (2016). Klinicheskoye myshleniye i KHKHI vek [Clinical thinking and the twenty-first century]. Skhidnoêvropeys'kiy zhurnal vnutrishn'oí̈ ta simeynoí̈ meditsini – East-European Journal of the internal and family medicine, 1, 100–103 [in Ukrainian].
Sulima, Y.E. (2010). Nevidkladni zavdannya systemy vyshchoyi osvity na novomu etapi Bolonsʹkoho protsesu [Urgent tasks of higher education in the new stage Bologna]. Vyshcha shkola - High school, 1, 5–13 [in Ukrainian].
Horshunova, N.K. (2009). Innovatsiyni tekhnolohiyi v pidhotovtsi likarya v systemi bezperervnoyi profesiynoyi osvity [Innovative technologies in medical training in the system of continuous professional education]. Fundamentalʹni doslidzhennya – Fundamental research, 2, 87–88 [in Ukrainian].
Meretskyi, V.M. (2015). Rol samostiinoi roboty studentiv v orhanizatsii navchalnoho protsesu [The role of independent work of students in the educational process]. Medychna osvita – Medical education, 3, 113–115 [in Ukrainian].