ТЕХНОЛОГІЇ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР В АВСТРІЇ

Автор(и)

  • Г. Б. Паласюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0002-0754-6394
  • Г. І. Кліщ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоровʼя України https://orcid.org/0000-0002-1074-1772

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14965

Ключові слова:

професійне навчання, медсестра, Австрія, технології кооперативного навчання

Анотація

У статті розглянуто застосування технологій кооперативного навчання у професійній підготовці медичних сестер в Австрії. Наголошено, що професія медсестри в австрійському суспільстві має високий соціальний рейтинг, яскраво виражену особистісно-гуманістичну спрямованість, є самостійною професією, де медсестра − незалежний спеціаліст системи охорони здоров’я. Підкреслено, що в умовах розширення кола функціональних обов’язків і підвищення рівня складності професійної діяльності фахівців із догляду за хворими технології кооперативного навчання дозволяють не тільки вдосконалити практичні навички, а й розвинути клінічне мислення майбутніх фахівців із медсестринства, адаптувати їх до нестандартних ситуацій, відпрацювати всі необхідні етапи діяльності майбутньої медсестри. Зазначено, що перевагами кооперативного навчання є підвищення академічних результатів студентів; розвиток здатності критично мислити і нестереотипно сприймати інших людей; позитивний психологічний клімат у групі; прагнення студентів до співробітництва та конструктивної соціалізації; наявність емпатійної реакції, взаємопідтримки, симпатії та дружніх стосунків у колективі; позитивне ставлення студентів до навчання, викладачів та навчального закладу тощо. На відміну від традиційних форм і методів навчальної діяльності, кооперативне навчання допомагає досягнути не лише когнітивної, а також мотиваційної та емоційної мети, розвиває здатність взяти на себе відповідальність за власне навчання, тобто вміння самостійно організувати навчальний процес.

Посилання

Mykhailova, I.V. (2014). Kooperatyvne navchannya yak vyd avtonomnoho navchannya u vyshchiy shkoli [Coope­rative learning as a type of autonomous learning in higher education]. Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmelnytskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody» – Humanitarian Bulletin of the Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda, 1, 249-257 [in Ukrainian].

Borsch, F. (2010). Kooperatives Lehren und Lernen im schulischen Unterricht. Stuttgart.

Green, N., & Green, K. (2005). Kooperatives Lernen im Unterricht und im Kolegium. Das Trainingsbucheen. Kallmeyer: Klett.

Hasselhorn, M., & Gold, А. (2013). Pädagogische Psychologie. Stuttgart.

Janker, D. (2014). Kooperatives Lernen im Ausbildungsbereich der Gesundheits- und Krankenpflege und die Umsetzung im Gesundheits- und Krankenpflegeunterricht des 1. Ausbildungsjahres. Graz.

Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1984). Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individualistic learning. Boston.

Kagan, S., & Kagan, M. (2000). Cooperative learning. San Klemente, CA: Kagan Publishing.

Weidner, M. (2006). Kooperatives Lernen im Unterricht. Kallmeyer: Klett.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-09

Як цитувати

Паласюк, Г. Б., & Кліщ, Г. І. (2024). ТЕХНОЛОГІЇ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР В АВСТРІЇ. Медична освіта, (3), 59–63. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14965

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ