ТЕХНОЛОГІЇ КООПЕРАТИВНОГО НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР В АВСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14965Ключові слова:
професійне навчання, медсестра, Австрія, технології кооперативного навчанняАнотація
У статті розглянуто застосування технологій кооперативного навчання у професійній підготовці медичних сестер в Австрії. Наголошено, що професія медсестри в австрійському суспільстві має високий соціальний рейтинг, яскраво виражену особистісно-гуманістичну спрямованість, є самостійною професією, де медсестра − незалежний спеціаліст системи охорони здоров’я. Підкреслено, що в умовах розширення кола функціональних обов’язків і підвищення рівня складності професійної діяльності фахівців із догляду за хворими технології кооперативного навчання дозволяють не тільки вдосконалити практичні навички, а й розвинути клінічне мислення майбутніх фахівців із медсестринства, адаптувати їх до нестандартних ситуацій, відпрацювати всі необхідні етапи діяльності майбутньої медсестри. Зазначено, що перевагами кооперативного навчання є підвищення академічних результатів студентів; розвиток здатності критично мислити і нестереотипно сприймати інших людей; позитивний психологічний клімат у групі; прагнення студентів до співробітництва та конструктивної соціалізації; наявність емпатійної реакції, взаємопідтримки, симпатії та дружніх стосунків у колективі; позитивне ставлення студентів до навчання, викладачів та навчального закладу тощо. На відміну від традиційних форм і методів навчальної діяльності, кооперативне навчання допомагає досягнути не лише когнітивної, а також мотиваційної та емоційної мети, розвиває здатність взяти на себе відповідальність за власне навчання, тобто вміння самостійно організувати навчальний процес.
Посилання
Mykhailova, I.V. (2014). Kooperatyvne navchannya yak vyd avtonomnoho navchannya u vyshchiy shkoli [Cooperative learning as a type of autonomous learning in higher education]. Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmelnytskyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody» – Humanitarian Bulletin of the Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after Hryhoriy Skovoroda, 1, 249-257 [in Ukrainian].
Borsch, F. (2010). Kooperatives Lehren und Lernen im schulischen Unterricht. Stuttgart.
Green, N., & Green, K. (2005). Kooperatives Lernen im Unterricht und im Kolegium. Das Trainingsbucheen. Kallmeyer: Klett.
Hasselhorn, M., & Gold, А. (2013). Pädagogische Psychologie. Stuttgart.
Janker, D. (2014). Kooperatives Lernen im Ausbildungsbereich der Gesundheits- und Krankenpflege und die Umsetzung im Gesundheits- und Krankenpflegeunterricht des 1. Ausbildungsjahres. Graz.
Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1984). Learning together and alone: Cooperative, competitive, and individualistic learning. Boston.
Kagan, S., & Kagan, M. (2000). Cooperative learning. San Klemente, CA: Kagan Publishing.
Weidner, M. (2006). Kooperatives Lernen im Unterricht. Kallmeyer: Klett.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.