ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ПРИ ВИКЛАДАННІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13828Ключові слова:
інтерактивні засоби, анатомія людини, освіта, програмаАнотація
Анотація. Випробування галузі освіти, спричинені пандемією COVID-19, а в Україні і війною, матимуть довготривалий вплив на систему, підхід та принципи викладання. Навчальні заклади вимушено перейшли на дистанційну або ж змішану форми навчання, що безумовно склало певні труднощі, зокрема для галузі медичної освіти. За таких умов важливим завданням вищої школи стало забезпечення співіснування різних підходів щодо навчання – традиційного та інноваційного. Невід’ємним у підготовці майбутнього лікаря є знання анатомії людини, яка складає основу для формування клінічного мислення майбутнього спеціаліста. Важливим компонентом компетентнісного підходу при проведенні занять анатомії людини є впровадження та використання можливостей сучасних засобів інтерактивного навчання. Одним із критеріїв вибору оптимальної платформи для викладання була її доступність, що визначалася можливістю роботи на вже наявних технічних засобах (комп’ютери, сенсорні панелі), а також і вартість програмного забезпечення. Враховуючи можливість запуску у web-браузері та відсутність обов’язкової реєстрації, нашим вибором для вивчення кісткової системи стала безкоштовна онлайн-платформа Anatomy Standard. Для доповнення знань стосовно м’язової системи, беручи до уваги відносну доступність (недорога підписка) та широкий функціонал, нашим вибором стало рішення від Visible Body’s Human Anatomy. Незамінним компонентом при вивченні анатомії людини є досвід препарування анатомічних структур. Найбільш інформативним інтерактивним доповненням даної методики є рішення від компанії Anatomage, проте його вартість та відсутність локальних сервісів підтримки змусили нас провести пошук більш доступних програм. Наш вибір склав комплекс “Anatomy & physiology revealed 3.0: an interactive cadaver dissection experience”, що дозволяє вивчати пошарову будову тіла на прикладі реальних анатомічних зрізів. Досвід використання засобів інтерактивного навчання в комбінації з безкоштовними онлайн-платформами показує, що навіть при незначних витратах, використовуючи сильні сторони кожного застосунку, прослідковується висока ефективність їх застосування під час проведення практичних занять анатомії людини.
Посилання
Palasiuk, H.B., & Palasiuk, B.M. (2019). Medsestrynski naukovi doslidzhennia v Avstrii [Nursing research in Austria]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 154-162 [in Ukrainian].
Naciri, A., Radid, M., Kharbach, A., & Chemsi, G. (2021). E-learning in health professions education during the COVID-19 pandemic: a systematic review. Journal of Educational Evaluation for Health Professions, 18, 27. DOI 10.3352/jeehp.2021.18.27. DOI: https://doi.org/10.3352/jeehp.2021.18.27
Dwivedi, A., Qiu, X.M., Dwivedi, S.S., Tariq, M.R., Jha, S.K., & Sigdel, D. (2021). Impact of Online Lectures on Medical Students During COVID-19 Pandemic. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9(4), 433-437.
Ibrahim, N.K., Al Raddadi, R., AlDarmasi, M., Al Ghamdi, A., Gaddoury, M., AlBar, H.M., & Ramadan, I.K. (2021). Medical students’ acceptance and perceptions of e-learning during the COVID-19 closure time in King Abdulaziz University, Jeddah. J. Infect. Public Health, 14, 17-23. DOI 10.1016/j.jiph.2020.11.007. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jiph.2020.11.007
AlQhtani, A., AlSwedan, N., Almulhim, A., Aladwan, R., Alessa, Y., AlQhtani, K., ... Aldhafian, O. (2021). Online versus classroom teaching for medical students during COVID-19: measuring effectiveness and satisfaction. BMC Med. Educ., 21, 452. DOI 10.1186/s12909-021-02888-1. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-021-02888-1
Rich, M. (2022). From dot.com to pandemic: Reflections on how universities respond. Advances in Online Education: A Peer-Reviewed Journal, 1, 16-25.
Surxonidinovna, E.G., Madrimovich, R.K., & Nematovna, A.M. (2020). Improving the effective use of interactive software for biology education. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(1), 3594-3601.
Vykhrushch, A., Drach, I., Stefanyshyn, K., Sheremeta, L., & Fedchyshyn, N. (2020). The System of Basic Concepts in Modern Science. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(7), 73-79. DOI 10.26655/IJAEP.2020.7.1.
Zhou, M., & Mou, H. (2022). Tracking public opi-nion about online education over COVID-19 in China. Educ. Technol. Res. Dev., 22, 1-22. DOI 10.1007/s11423-022-10080-5. DOI: https://doi.org/10.1007/s11423-022-10080-5
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.