НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ ПЕДІАТРІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. П. Волосовець Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-7246-0768
  • В. В. Уліщенко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ
  • Н. В. Грищенко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0003-4814-3919
  • О. Л. Ковальчук Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0003-1393-0090
  • А. В. Купкіна Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0002-7443-6929
  • Ю. В. Каруліна Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-5044-2999
  • О. В. Ємець Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0003-3521-0537
  • В. Є. Хоменко Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0001-7348-7495
  • С. Д. Салтанова Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ https://orcid.org/0000-0002-4828-9339

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13822

Ключові слова:

педіатрія, опитування, ефективність навчання

Анотація

Анотація. Вимоги, зумовлені реформуванням системи медичної освіти у зв’язку зі вступом нашої країни до єдиного європейського і світового простору, і водночас умови війни та пандемії визначають підвищену потребу пошуку ефективних методів підготовки майбутніх фахівців. Дана робота присвячена аналізу результатів анонімного опитування студентів 6 курсу медичного факультету, спеціальність 222 «Медицина», які завершили дисципліну «Педіатрія» на кафедрі педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, щодо оцінки засвоєння дисципліни, форм і методів навчання. На думку студентів, змішана форма навчання є найбільш ефективною системою організації навчального процесу при вивченні педіатрії на сучасному етапі. Аналіз результатів анкетування виявив певні труднощі у студентів при вивченні окремих розділів педіатрії (кардіології, нефрології), опануванні надання екстреної допомоги дітям при деяких невідкладних станах, навичок маніпуляцій та інтерпретації результатів інструментальних методів дослідження. Серед ймовірних причин труднощів під час вивчення педіатрії переважна більшість студентів зазначила брак часу для вивчення теми, недостатній рівень засвоєння знань при вивченні попередніх дисциплін та недостатню кількість аудиторних занять. Найбільш ефективним методом навчання переважна більшість студентів вважає вирішення та обговорення клінічних кейсів. Водночас самостійне вирішення клінічних завдань є складним для значної кількості студентів. Збільшення застосування можливостей цифрових технологій у навчальному процесі, посилення інтегративних міждисциплінарних зв’язків та пререквізитів, надання можливості студентам додаткових тренінгів з опанування маніпуляцій є потужними інструментами підвищення ефективності засвоєння педіатрії.

Біографії авторів

О. П. Волосовець, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

ResearcherID V-4884-2018
Scopus Author ID 57204219098

Н. В. Грищенко, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

ResearcherID ABA-3432-2021

А. В. Купкіна, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

ResearcherID AAZ-4923-2021
Scopus Author ID 57218347441

О. В. Ємець, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ

Scopus Author ID 57224290746

Посилання

Volosovets, O.P., Vyhovska, O.V., Kryvopustov, S.P., Kuzmenko, A.Y., Loginova, I.O., Cherny, O.F., … Kovtun, O.V. (2020). Dystantsiine navchannia yak informatsiino-komunikatyvna tekhnolohiia dodyplomnoi pidhotovky likariv z pediatrii v umovakh suchasnykh vyklykiv [Distance education as an information and communication technology for undergraduate training of doctors in pediatrics in the conditions of modern challenges]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 9-12. DOI 10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.3.11435

Osvita v Ukraini v umovakh voiennoho stanu. Informatsiino-analitychnyi zbirnyk [Education in Ukraine under martial law. Informational and analytical collection]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [The law of Ukraine About higher education dated 07.01.2014 No. 1556-VII]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy Pro zatverdzhennia standartu vyshchoi osvity zi spetsialnosti 222 Medytsyna dlia druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity vid 08.11.2021 r. № 1197 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On approval of the Regulations on distance learning dated 08.11.2021 No. 1197]. Retrieved from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/11/09/222-Medytsyna.mahistr.09.11.pdf [in Ukrainian].

Cook, C.E., & Décary, S. (2020). Higher order thinking about differential diagnosis. Brazilian Journal of Physical Therapy, 24(1), 1-7. DOI 10.1016/j.bjpt.2019.01.010. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bjpt.2019.01.010

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Волосовець, О. П., Уліщенко, В. В., Грищенко, Н. В., Ковальчук, О. Л., Купкіна, А. В., Каруліна, Ю. В., … Салтанова, С. Д. (2023). НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИКЛАДАННЯ ПЕДІАТРІЇ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ . Медична освіта, (1), 22–28. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13822

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ