ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КОНТЕКСТ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13424Ключові слова:
післядипломна медична освіта, стандарти медичної освіти, підвищення кваліфікації, надання медичної допомогиАнотація
У статті з’ясовано, що післядипломна медична освіта визначається міжнародними стандартами, які мають загальне застосування. Ці стандарти враховують відмінності в змісті і процесі медичної освіти в країнах крізь призму особливостей у традиціях навчання, культурі, соціально-економічних умовах, спектрі здоров’я і хвороб та у різних формах системи надання медичної допомоги. Проаналізовано стандарти післядипломної медичної освіти, якими керуються: базова медична освіта, післядипломна медична освіта та безперервний професійний розвиток. Встановлено, що наукова основа медицини і прагнення базувати докази для клінічної практики є універсальними показниками, а завданням медичної освіти є надання медичної допомоги.
Посилання
Vorona, I.I., & Kitura, H.Ya. (2021). Profesiino-komunikatyvna kultura maibutnikh likariv kriz pryzmu fakhovoi osvity [Professional and communicative culture of future doctors through the prism of professional education]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 81-86 [in Ukrainian].
Pavlyshyn, H.Ya., & Prokop, I.A. (2015). Spetsyfika navchannia inshomovnoho profesiino oriientovanoho movlennia u paradyhmi infotekhnolohii [The specifics of teaching foreign language professionally oriented speech in the paradigm of information technologies]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika. Sotsialna robota» – Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series “Pedagogy. Social work”, 126-129 [in Ukrainian].
(1999). Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) and American Board of Medical Specialties (ABMS). ABMS/ACGMECore Competencies.
Fedchyshyn, N., Kvas, O., Sultanova, N., Humenna, I., & Bilavych, H. (2020). A Model of Forming the Health Culture of Future Physicians Using Health-Saving Technologies. International Journal of Applied Exercise Physiology, 9(11), 126-134. DOI 10.26655/IJAEP.2020.11.1.
(1993). Commission of the European Communities. Directive 93/16/EEC. Brussels.
Vykhrushch, A., Khvalyboha, T., Fedchyshyn, N., Bagriy, M., Fedoniuk, L., Protsyk, H., & Hnatyshyn, S. (2021). Development of Medical Students Creativity as a Priority of Modern Higher Education. Wiadomości lekarskie, LXXІV (12), 3204-3213. DOI 10.36740/WLek202112115.
(1993). European Union of Medical Specialists. Charter on Training of Medical Specialists in the European Community. UEMS.
(2001). General Medical Council. Good Medical Practice. (3rd Edition). London. Retrieved from: http://www.gmc-uk.org.
Prokop, I.A., & Vorona, I.I. (2020). Professional culture in the context of future doctor training. Medical Education, 1, 117-121.
Fedchyshyn, N., Bilovus, L., Mysyk, O., Yablonska, N., & Pemiakova, O. (2021). Prospective Doctors Professional Preparation. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9(7), 29-37.
Fedchyshyn, N., Romanchuk, O., Bilovus, L., Mysyk, O., Nazaruk, V., Yablonska, N., & Pantyuk, T. (2021). The health culture of future doctors through the prism of the health-preserving competence formation. Wadomości lekarskie, LXXIV(8), 1931-1938. DOI 10.36740/WLek202108127.
(2003). World Federation for Medical Education. Basic Medical Education. WFME Global Standards for Quality Improvement. Copenhagen: WFME.
(1994). World Federation for Medical Education. Proceedings of the World Summit on Medical Education. Medical Education, 28(1).
(1988). World Federation for Medical Education. The Edinburgh Declaration. Lancet, 8068, 464.
World Health Assembly. WHA Resolution 42.38. Geneva: WHO.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.