ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Н. С. Гутор Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9975-8369

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13404

Ключові слова:

щелепно-лицева ділянка, психологічна стресостійкість

Анотація

Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України постійно відповідає умовам та часу. Під час військового стану в Україні відбулося багато змін, які відрізняються від навчального процесу, що проводився раніше. Насамперед доводилося розробляти алгоритми, в яких йдеться про безпеку здобувачів та персоналу кафедри. Після облаштування безпечного укриття розпочався навчальний процес. Проте підготовка лікарів-стоматологів, які викувані сьогоденням, лише загартовує їх, зміцнює їх моральний дух та підштовхує до більш наполегливої праці. Здобувачі-стоматологи показали та продемонстрували свою свідомість українського громадянина Української держави. При підготовці майбутніх лікарів-стоматологів враховуємо надання допомоги в умовах війни.

Мета статті – узагальнити досвід підготовки лікарів-стоматологів на кафедрі хірургічної стоматології ТНМУ імені І. Я. Горбачевського, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Стоматологія» другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я», спеціальності 221 «Стоматологія» в умовах військового стану в Україні.

Посилання

Andriichuk, O.Ya. (2003). Vykhovannia humannosti u studentiv medychnoho koledzhu v protsesi fakhovoi pidhotovky [Education of humanity in medical college students in the process of professional training]. (Extended abstract of candidate's thesis). Kyiv [in Ukrainian].

Hutor, N.S. (2020). Alhorytmy vykonannia praktychnykh navychok z khirurhichnoi stomatolohii [Algorithms for performing practical skills in surgical dentistry]. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Hutor, N.S. (2021). Osoblyvosti vykladannia khirurhichnoi stomatolohii v umovakh dystantsiinoho navchannia [Peculiarities of teaching surgical stomatology in distance learning]. Aktualni problemy vyshchoi medychnoi osvity i nauky – Actual problems of higher medical education and science : Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation. Kharkiv [in Ukrainian].

Kulbashna, Ya. (2014). Kontseptualni osnovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u haluzi stomatolohii [Conceptual bases of formation of professional competence of future specialists in the field of stomatology]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational Discourse, 2(6), 86-96 [in Ukrainian].

Malanchuk, V.O., Kryshchuk, M.H., & Kopchak, A.V. (2013). Imitatsiine kompiuterne modeliuvannia v shchelepno-lytsevii khirurhii [Simulation computer modeling in maxillofacial surgery]. Kyiv: Vydavnychyi dim «Askaniia» [in Ukrainian].

Malanchuk, V.O., & Chepurnyi, Yu.V. (2014). Travma¬tychni poshkodzhennia orbity i slozovidvidnykh shliakhiv [Traumatic injuries of the orbit and tear ducts]. Bila Tserkva: PAT «Bilotserkivska knyzhkova fabryka» [in Ukrainian].

Kaidashev, I., Rasin, M., Selykhova, L., Borzykh, О.А., Dihtiar, N.І., Herasymenko, N.D., & Nevoit, H.V. (2015). Pidhotovka likariv-stomatolohiv z pozytsii osvitnoho prostoru KhKhI storichchia [Training of dentists from the perspective of the educational space of the 21st century]. Problemy ekolohii i medytsyny – Problems of Ecology and Medicine, 19, 5-6, 22-23 [in Ukrainian].

Poplavska, S.D. (2013). Etyka profesiinoi vzaiemodii medpratsivnyka i khvoroho [Ethics of professional interaction between a medical worker and a patient]. Kompiuterno-intehrovani tekhnolohii: osvita, nauka, vyrobnytstvo – Computer-integrated technologies: education, science, production, 11, 121-127 [in Ukrainian].

Rybak, V.A., & Kopchak, A.V. (2015). Suchasni mozhlyvosti ta perspektyvy zastosuvannia CAD/CAM tekhnolohii v likuvanni khvorykh iz defektamy i deformatsiiamy kistok lytsevoho cherepa [Modern possibilities and prospects of using CAD/CAM technology in the treatment of patients with defects and deformations of the bones of the facial skull]. Travma – Trauma, 16(3), 71-78. Retrieved from: http://www.mif-ua.com/archive/article/40904 [in Ukrainian].

Sheshukova, O., Udod, O., Ostapko, O., & Mruha, M. (2019). Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Druhyi (mahisterskii) riven. Stupin vyshchoi osvity «Mahistr». Haluz znan 22 «Okhorona zdorovia». Spetsialnist 221 «Stomatolohiia» [Standard of higher education of Ukraine. Second (master’s) level. Degree of higher education: master’s degree. Field of knowledge 22 – Health care. Specialty 221 – Dentistry]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Retrieved from: <> [in Ukrainian].

Malanchuk, V.O. (2011). Khirurhichna stomatolohiia ta shchelepno-lytseva khirurhiia [Surgical dentistry and maxillofacial surgery]. Kyiv: LOHOS [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Гутор, Н. С. (2022). ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ В УМОВАХ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ. Медична освіта, (3), 36–41. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13404

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ