ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ ЗА УМОВ ПАНДЕМІЇ ВІРУСУ SARS-COV-2 COVID-19

Автор(и)

  • О. І. Яшан Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6983-7835
  • М. І. Герасимюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8566-7426

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12418

Ключові слова:

Microsoft Teams, навчальний процес, COVID-19

Анотація

Анотація. Внаслідок епідеміологічної ситуації навчальні заклади змушені були працювати за дистанційною формою навчання. При цьому підготовка спеціалістів галузі знань «Охорона здоров’я» отримала реальну проблему: як надати студенту можливість оволодіти практичними навичками. Вирішення знайшли у запровадженні компʼютерної платформи Microsoft Teams. Напередодні 6-годинного заняття викладач створює у застосунку зустріч-нараду, до якої за допомогою електронних скриньок запрошує студентів.

Зокрема, з курсу оториноларингології заняття розпочиналося із вступної частини, на якій викладач коротко ознайомлював студентів із темою заняття, наголошував на важливих моментах, давав відповіді на запитання.

Оскільки програма була одночасно завантажена та встановлена на смартфон, то викладач не був прив’язаний до персонального комп’ютера, а міг з телефону шляхом відеочату проводити огляд пацієнта, демонструвати методи обстеження, а також зміни зі сторони ЛОР-органів, пов’язуючи результати обстеження з діагнозом, пояснювати підходи до лікування. Після кожного обстеження проводилася коротка відеонарада з розбором незрозумілих моментів. Іншим варіантом проведення практичної частини заняття була онлайн-трансляція оперативних втручань, під час якої студенти мали можливість бачити всі етапи оперативного втручання, а також чути коментарі. Крім того, практична частина заняття заповнювалася демонстрацією навчальних відеофільмів.

Протягом другої частини заняття проходило традиційне семінарське обговорення, під час якого викладач мав можливість провести із студентами живе двобічне спілкування, розібрати цікаві випадки або питання.

Третя частина заняття – контроль у дистанційній формі. На платформу Moodle було завантажено базу тестових занять відповідно до тем практичних занять. Студент міг пройти тестовий контроль у визначений час напередодні заняття або за бажанням уже на занятті.

Таким чином, застосунок Microsoft Teams може використовуватися для проведення практичних занять та читання лекцій у дистанційному режимі.

Біографії авторів

О. І. Яшан, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-5694-2018

М. І. Герасимюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID B-7826-2018

Посилання

Deberdeyev, I.R. (2015). Rol klinicheskogo myshleniya v professionalnoy deyatelnosti vracha [The role of clinical thinking in the professional activity of a doctor]. Byulleten meditsinskikh Internet-konferentsiy – Bulletin of Medical Internet Conferences, 4 (11), 1174-1179 [in Russian].

Dziubanovskyi, I.Ya., Goshchynsky, V.B., Piatnochka, V.I. (2020). Dystantsiine navchannia u vyshchii medychnii shkoli: za i proty [Distance learning in medical school: pro and con]. Shpytalna khirurhiia. Zhurnal imeni L. Ya. Kovalchuka – Hospital surgery. Journal named by L.Ya. Kovalchuk, 4, 113-116 [in Ukrainian].

Al-Balas, M., Al-Balas, H.I. Hatim, Jaber, M., Obeidat, K., Al-Balas, H., Aborajooh, E.A., Al-Taher, R., & Al-Balas, B. (2020). Distance learning in clinical medical education amid COVID-19 pandemic in Jordan: current situation, challenges, and perspectives. BMC Med. Educ., 20, 341.

Bolatov, A.K., Seisembekov, T.X., Askarova, A.Zh., Baikanova, R.K., Smailova, D.S., & Fabbro, E. (2020). Online-Learning due to COVID-19 improved mental health among medical students. Med. Sci. Educ., 18, 1-10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-13

Як цитувати

Яшан, О. І., & Герасимюк, М. І. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ ЗА УМОВ ПАНДЕМІЇ ВІРУСУ SARS-COV-2 COVID-19. Медична освіта, (2), 88–91. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12418

Номер

Розділ

Матеріали конференції