ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАРМАЦЕВТІВ У СВІТЛІ ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12417Ключові слова:
біологічна фізика, самоосвітня компетенція, самостійна робота, заочна форма навчання, контрольна роботаАнотація
Анотація. Вища освіта є одним із визначальних чинників, що впливають на професійне становлення людини. Формування самоосвітньої компетентності студентів сприятиме підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців у контексті глобалізації освіти і підвищення їх конкурентоспроможності на ринку праці. Однією з форм самоосвітньої діяльності є самостійна робота. Біофізику студенти-фармацевти медичних закладів вищої освіти ІV рівня акредитації вивчають на першому році навчання. Основна частина навчального навантаження для студентів фармацевтичного факультету заочної форми навчання припадає на самостійну роботу. У загальній системі організації самостійної роботи студентів заочної форми навчання особливе місце займає контрольна робота з навчальної дисципліни. Перед виконанням контрольної роботи студенти заочної форми навчання самостійно вивчають теоретичний матеріал, розміщений на сайті університету. Обсяг інформації, який міститься в ньому, оптимізований та адаптований для студентів заочної форми навчання. Під час вивчення дисципліни майбутні провізори повинні опанувати базові знання для блоку дисциплін, що забезпечують професійно-практичну підготовку. Виконання контрольної роботи вимагає формування вмінь самостійно працювати з навчальною літературою. Для підвищення ефективності самостійної роботи і для допомоги студентам-заочникам у виконанні контрольної роботи розроблено варіанти контрольних завдань із біофізики. Завдання контрольної роботи побудовані так, що дозволяють не тільки об’єктивно перевірити рівень знань студентів, а й активізувати їх пізнавальну активність, забезпечити повторення раніше засвоєних знань, застосувати сформовані уміння і навички для активного сприйняття нового матеріалу.
Посилання
Atamanyuk, V.V., & Shymkova, I.V. (2010). Problema samostijnoyi navchalno-piznavalnoyi diyalnosti studentiv u konteksti rozbudovy vyshсhoyi shkoly v Ukrayini [The problem of students’ independent educational and cognitive activity in the context of the development of higher education in Ukraine]. Suchasni informacijni texnologiyi ta innovacijni metodyky navchannya u pidgotovci fakhivciv : metodologiya, teoriya, dosvid, problemy : zb. nauk. prats. – Modern information technologies and innovative teaching methods in specialists’ training: methodology, theory, experience, problems: a collection of scientific papers. Kyiv : «Planer» [in Ukrainian].
Voropai, N.A. (2008). Samostiina robota studentiv yak zasib indyvidualizatsiі yikhnoho navchannia [Independent work of students as a means of individualization of their studying]. Visnyk Prykarpatskoho universytetu. Pedahohika: zbirnyk naukovykh prats – Bulletin of Precarpathian University. Pedagogy: a collection of scientific works. Ivano-Frankivsk: Vydavnycho-dyzainerskyi viddil Tsit PNU im. V. Stefanyka [in Ukrainian].
Zimnyaya, I.A. (2003). Klyuchevyie kompetentnosti – novaya paradigma rezultata obrazovaniya [Key competencies – a new paradigm of educational outcomes]. Vyissheie obrazovanie – Higher Education, 5, 34-42 [in Russian].
Korostil, L.A. (2009). Samoosvita osobystosti yak sotsialne ta pedahohichne yavyshche [Self-education of the individual as a social and pedagogical phenomenon]. Pedahohichni nauky: zb. nauk. prats. – Pedagogical sciences: Collection of Scientific works. Sumy: SumSPU Publishing House [in Ukrainian].
Peleshchyshyn, A.M. Metody ta alhorytmy mode¬lyuvannya Web-system [Methods and algorithms for modeling Web-systems]. Retrieved from: http://disser. com.ua/contents/31604.html [in Ukrainian].
Freyman, S., & Freyman, M. (2004). Samostiynist yak vazhlyvyy chynnyk orhanizatsiyi pedahohichnoho protsesu [Independence as an important factor in the organization of the pedagogical process]. Naukovi zapysky Ternopilskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya «Pedahohika» – Scientific notes of Ternopil State Pedagogical University. Series “Pedagogy”, 5, 6-9 [in Ukrainian].
Merriam, S.B., & Caffarella, R.S. (2011). Learning in adulthood. A comprehensive guide. San Francisco: Jossey-Bass.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.